shidachatbanner

آیا سفر به مکزیک بی خطر است؟ در اینجا چیزی است که شما باید بدانید.

اما این قانون همیشه برقرار نیست. و در دو مقصد محبوب برای گردشگران خارجی – لوس کابوس، در نوک شبه جزیره باخا کالیفرنیا، و سواحل کارائیب – مقامات محلی و ایالتی اخیراً از ایالات متحده برای مقابله با جنایات سازمان یافته که تهدید به بیرون راندن گردشگران را به دنبال داشته اند، کمک گرفته اند.

موج خشونت در پایان سال 2021 و اوایل سال 2022 صنعت توریستی را در امتداد ریویرا مایا، نوار 80 مایلی استراحتگاه‌های کارائیب در جنوب کانکون به لرزه درآورد. دو بازدیدکننده در تیراندازی بین باندهای محلی در تولوم کشته شدند. یک درگیری مسلحانه در ساحلی در پورتو مورلوس، گردشگران را به دنبال پناه بردن به هتلی در آن نزدیکی فرستاد. یک مرد قاتل وارد هتلی مجلل در پلایا دل کارمن شد و دو گردشگر کانادایی را که گمان می‌رود با جنایات سازمان‌یافته ارتباط داشتند، کشت.

دولت فدرال واحدهای گارد ملی را برای گشت زنی در سواحل فرستاد و مقامات Quintana Roo از سازمان های مجری قانون ایالات متحده از جمله اداره تحقیقات فدرال و اداره مبارزه با مواد مخدر خواستند تا اطلاعاتی را ارائه دهند. گوئررو گفت. مقامات محلی، همسو با درآمدهای گردشگری، در پلیس سرمایه گذاری کردند، که معمولا ضعیف ترین حلقه در اجرای قانون مکزیک است.

این رویکرد مشترک منجر به آرامش در نبردهای مسلحانه در مناطق توریستی کوئینتانا رو شد و کارشناسان می گویند که فروش مواد مخدر برای برآورده کردن تقاضای خارجی دیگر در خیابان انجام نمی شود، اگرچه با احتیاط بیشتری ادامه می یابد.

موفقیت در کاهش خشونت مواد مخدر در کوئینتانا رو به دنبال بهبود مشابهی در لس کابوس چند سال پیش است که مقامات ایالات متحده نیز با مقامات محلی در ایالت باخا کالیفرنیا سور همکاری کردند. میزان قتل در لس کابوس در سال 2017 در بحبوحه جنگ کارتل ها افزایش یافت و اگرچه گردشگران هدف قرار نگرفتند، پلیس در آن سال مردان مسلح را به لابی هتلی مجلل در سن خوزه دل کابو تعقیب کرد و یک خنک کننده حاوی دو سر در یک منطقه توریستی رها شد. .

حتی در ایالت هایی که جرم و جنایت بسیار زیاد است، مناطق توریستی در امان مانده اند. سن میگل دی آلنده، بهشت ​​بازنشستگان ایالات متحده، جزیره ای از صلح نسبی در ایالت گواناخواتو است که با خشونت کارتل ها آکنده شده است.

ایالت Jalisco ساحلی اقیانوس آرام، محل استراحتگاه Puerto Vallarta، کشور زیبای تکیلا و جاذبه های فرهنگی و خوراکی مرکز ایالت، گوادالاخارا، همچنین مرکز عملیات کارتل نسل جدید Jalisco بسیار خشن است. کانون خشونت کارتل در حومه شهر است. Puerto Vallarta و سواحل شمال آن، از جمله شبه جزیره انحصاری Punta Mita و پاتوق موج سواران Sayulita، همگی در حال رونق هستند – و با وجود فروش مواد مخدر، به نظر می رسد کنترل کارتل درگیری آشکار را محدود می کند.

Sam Mcknight

دانشجوی آماتور. مجموع ماون سفر. کارشناس مواد غذایی بیکن نرد. کارآفرین. فن آبجو. عاشق فرهنگ پاپ

تماس با ما