shidachatbanner

اختلاف فرمانده مرزی DHS & کنترل عملیاتی& کل مرز جنوبی ایالات متحده را در اختیار دارد


واشنگتن
CNN

رائول اورتیز، رئیس گشت مرزی ایالات متحده، روز چهارشنبه گفت که ایالات متحده “کنترل عملیاتی” بر مرز جنوبی ندارد، که در تضاد با موضعی است که قبلاً توسط آلخاندرو مایورکاس، وزیر امنیت داخلی آمریکا اتخاذ شده بود.

مایورکاس قبلاً در شهادت خود در برابر قانونگذاران گفته بود که این وزارتخانه کنترل عملیاتی مرزها را در اختیار دارد، اگرچه او در مصاحبه‌ها مبهم‌تر بود و به تعریف قانونی اشاره کرد و گفت که تلاش می‌کند «به آن دست یابد». مایورکاس اغلب به عنوان کانون انتقاد جمهوری خواهان از مدیریت امنیت مرزی توسط دولت بایدن بوده است.

“آیا DHS کنترل عملیاتی کل مرز ما را دارد؟” رئیس کمیته امنیت داخلی مجلس نمایندگان، مارک گرین، یک جمهوری خواه از تنسی، روز چهارشنبه به عنوان بخشی از جلسه استماع درباره وضعیت در امتداد مرز ایالات متحده و مکزیک از اورتیز پرسید.

اورتیز پاسخ داد: “نه قربان.”

گرین با کلیپی از مایورکاس ادامه داد و مدعی شد که اداره او کنترل دارد.

آیا فکر می کنید وزیر مایورکاس آنجا دراز کشیده است؟ گرین پرسید.

اورتیز از گفتن اینکه آیا مایورکاس دروغ می گوید یا نه، خودداری کرد و گفت: «حدود 10 سال پیش ما از کنترل عملیاتی به عنوان معیاری برای سنجش اثربخشی خود در امتداد مرز جنوب غربی استفاده کردیم. استراتژی جدید من در جهت مزیت ماموریت است.»

این مبادله بخشی از جلسه استماع روز چهارشنبه در مورد آنچه جمهوری خواهان از ابتدا به عنوان “بحران مرزی مایورکا” توصیف کردند، بود. این جلسه در جنوب تگزاس برگزار شد.

اورتیز در سخنان افتتاحیه خود بر چالش های پیش روی مامورانش در میان هجوم مهاجران در مرز ایالات متحده و مکزیک تاکید کرد و به قانونگذاران گفت که در برخی مناطق، آژانس او ​​با “وضعیت بحرانی” مواجه است.

اورتیز گفت: «جریان مهاجرت نشان‌دهنده چالش‌ها و در برخی مناطق، وضعیت بحرانی است.

رئیس همچنین از افزایش جمعیت هائیتی در سپتامبر 2021 در دل ریو، تگزاس یاد کرد و آن را “آشوب” خواند.

وی با بیان اینکه در مدت زمان کوتاهی بیش از 20000 نفر در یک مکان حاضر شدند، گفت: ماموران غذا و کمک رسانی کردند و خاطرنشان کرد که به گشت اسبی که زیر ذره بین قرار گرفت افتخار می کند.

وی افزود: مسئولیت کامل اقدامات انجام شده را پذیرفتم و می پذیرم.

در ژانویه، دولت روند جدیدی را به اجرا گذاشت که به مهاجران از کوبا، نیکاراگوئه و هائیتی اجازه می‌دهد برای ورود به ایالات متحده درخواست دهند. این روند قبلاً برای ونزوئلایی ها بود. کسانی که درخواست نمی کنند می توانند تحت محدودیت مرزی دوران کووید، معروف به عنوان 42، بازگردانده شوند.

از زمان اجرای این فرآیند، برخوردها در امتداد مرزهای ایالات متحده و مکزیک به کمترین میزان ماهانه از فوریه 2021 کاهش یافته و در ماه گذشته کاهش یافته است.

دموکرات‌های کمیته امنیت داخلی مجلس نمایندگان در جلسه استماع میدانی این پانل در روز چهارشنبه در تگزاس شرکت نکردند. بنی تامپسون، یکی از اعضای ارشد این کمیته در بیانیه‌ای به سی‌ان‌ان سه‌شنبه گفت: متأسفانه مشخص شده است که جمهوری‌خواهان از ابتدا قصد داشتند این رویداد را سیاسی کنند و تاریخ پرافتخار دو حزبی کمیته را بشکنند. یان سامز، سخنگوی کاخ سفید همچنین جمهوری‌خواهان را متهم کرد که «بازی‌های حزبی در مرز انجام می‌دهند» و پیشنهاد کرد که باید «صادقانه به (Ortiz) توضیح دهند که چرا می‌خواهند بودجه مورد نیاز برای مبارزه با قاچاق فنتانیل، توقف عبور غیرقانونی از مرزها و انجام کارهای دیگر را کاهش دهند. تلاش های مهم اجرای قانون در مرز.”

جمهوری خواهان به اظهارات قبلی مایورکاس در شهادت خود مبنی بر اینکه این وزارتخانه کنترل عملیاتی مرزها را حفظ می کند، استفاده کرده اند، اگرچه وزیر اخیراً چالش های موجود در انجام این کار را توضیح داده است.

مایورکاس ماه گذشته به کریس والاس از سی ان ان گفت که هدف او «دستیابی به کنترل عملیاتی» مرز است.

مایورکاس تحت فشار والاس در مورد اینکه امنیت مرزها به چه معناست و اینکه آیا مردم به طور غیرقانونی از مرز عبور نمی کنند، گفت: “البته که نه. با این معیار، مرز هرگز امن نبوده است، درست است؟

مایورکاس در پاسخ به این سوال که مرز با چه معیاری امن است، گفت: «تعریف مشترکی از آن وجود ندارد. اگر به تعریف قانونی، تفسیر تحت اللفظی زبان قانونی نگاه کنیم، اگر یک نفر با موفقیت از اجرای قانون در مرز طفره رود، امنیت مرز را زیر پا گذاشته ایم.»

Mckenzie Elliott

عاشق عمومی قهوه. مزاحم خشمگینانه فروتن. Wannabe tv متعصب. حرفه ای موسیقی آزاد. بت نوجوان آینده.

تماس با ما