shidachatbanner

بعد از فوت وام گیرنده چه اتفاقی برای وام می افتد؟ اینجا را بررسی کنید اخبار مالی شخصی

دهلی نو: بسیاری از خانواده هایی که نان آور اصلی خود را از دست داده اند نگران این هستند که چه اتفاقی برای وام های معوقه یا موجودی کارت اعتباری خواهد افتاد. آخرین چیزی که به ذهن آنها می رسد تعامل با عوامل مجموعه است. بزرگترین چیز این است که آیا پرداخت انواع وام ها ضروری است یا خیر. اقداماتی که موسسات مالی برای بازپرداخت بدهی های پرداخت نشده انجام می دهند به نوع وام بستگی دارد. وام دهندگان در تلاش های خود برای بازیابی توسط قوانین در شرایط خاص، مانند وام مسکن، حمایت می شوند.

بانک تحت چه شرایطی حق دارد از وراث وام گیرنده وجه دریافت کند؟ بیایید پاسخ این سوالات را دریابیم. (همچنین بخوانید:

وام مسکن

در صورتی که شخصی وام مسکن مشترک دریافت کند و متقاضی اصلی فوت کند، شخص دیگر تنها مسئول بازپرداخت وام خواهد بود. اگر متقاضی دیگر نیز قادر به بازپرداخت وام نباشد، بانک حق دارد از روش‌های بازپرداخت بدهی ارائه شده توسط قانون سارفاسی، دادگاه بازپرداخت بدهی یا دادگاه مدنی استفاده کند.

بانک با در دست گرفتن کنترل دارایی و فروش آن، می تواند بدهی خود را جبران کند. با این حال، بانک ها به اعضای خانواده چند روز فرصت می دهند تا وجوه لازم برای بازپرداخت وام را تامین کنند.

وام خودرو

در صورت فوت وام گیرنده مسئولیت بازپرداخت وام بر عهده خانواده وام گیرنده است. بانک خودرو را توقیف کرده و در حراج می فروشد تا اگر خانواده قادر به بازپرداخت وام نباشند، وام خود را پس بگیرد.

وام شخصی / کارت اعتباری

اگر شخصی بدون پرداخت قبض وام شخصی یا کارت اعتباری فوت کند، بانک نمی تواند وام را از خانواده یا وراث قانونی وی پس بگیرد. اموال نیز در این موارد توقیف نمی شود. این حساب های وام NPA در نظر گرفته می شوند.

Tiana Fitzpatrick

دوست حیوانات در همه جا. متخصص موسیقی برنده جایزه. کافه قهوه. ارتباط دهنده. کاوشگر. متعصب الکل

تماس با ما