shidachatbanner

حکومت نظامی پوتین در چهار منطقه اشغالی حکومت نظامی اعلام کرد در حالی که کیف به حملات تهاجمی خود ادامه می دهد.



CNN

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز چهارشنبه قانونی را امضا کرد که در آن حکومت نظامی در چهار منطقه اوکراینی که کرملین ادعا می‌کند آن‌ها را ضمیمه کرده است، نقض قوانین بین‌المللی، همراه با فرمان جداگانه‌ای که محدودیت‌هایی را برای تحرک در داخل و خارج از هشت منطقه روسیه در مجاورت اوکراین اعمال می‌کند، امضا کرد.

این مناطق عبارتند از Kherson، Zaporizhzhia، Donetsk و Luhansk. روسیه تمام این مناطق را کنترل نمی کند و پس از بازپس گیری قلمرو نیروهای اوکراینی در خرسون، در یک عقب نشینی عجولانه است. رهبران مستقر در روسیه در منطقه خرسون اوایل چهارشنبه در بحبوحه هشدارها در مورد توانایی روسیه برای مقاومت در برابر حمله متقابل اوکراینی، شروع به افزایش گسترده جابجایی 60000 نفر کردند.

پوتین با این وجود گفت که این سیاست را در نشست برنامه ریزی شده شورای امنیت روسیه اعمال خواهد کرد. در فرمان وی آمده است که حکومت نظامی از روز پنجشنبه در آن مناطق اجرایی خواهد شد.

پوتین طی یک سخنرانی تلویزیونی گفت: در این رابطه، اجازه دهید یادآوری کنم که در جمهوری خلق دونتسک، جمهوری خلق لوهانسک، و همچنین در مناطق خرسون و زاپوریژژیا، حکومت نظامی قبل از پیوستن به روسیه برقرار بود.

وی گفت: اکنون ما باید این رژیم را در چارچوب قوانین روسیه رسمی کنیم.

پوتین گفت: «بنابراین، من فرمانی مبنی بر برقراری حکومت نظامی در این چهار موضوع از فدراسیون روسیه امضا کردم، بنابراین بلافاصله به شورای فدراسیون ارسال خواهد شد.

اما وقتی نوبت به احکام پوتین می رسد، همیشه ارزش خواندن آن را دارد. به نظر می رسد دستور روز چهارشنبه زمینه را برای اعمال محدودیت های اضافی در سراسر روسیه باز می کند. در بند سه دستور حکومت نظامی آمده است: “در صورت لزوم، سایر اقدامات پیش بینی شده توسط قانون اساسی فدرال 30 ژانویه 2002 شماره 30. 1-FKZ “در مورد حکومت نظامی” ممکن است در فدراسیون روسیه در طول دوره حکومت نظامی اعمال شود.”

هنوز کاملاً مشخص نیست که دستورات چهارشنبه چه معنایی برای توده مردم عادی روسیه دارد. شایعاتی در مورد برقراری حکومت نظامی از زمان حمله به اوکراین در 24 فوریه منتشر شده است. اما اگر ماه‌های گذشته راهنما باشد، این اقدامات بخشی از تشدید کنترل آهسته بر جامعه روسیه است که با درهم شکستن رسانه‌های مستقل آغاز شد و با معرفی بسیج نسبی ادامه یافت.

فرمان مربوط به مناطق، یک سری سطوح هشدار را در مناطق روسیه اعمال می کند. در منطقه الحاق شده کریمه و کریمه و در منطقه کراسنودار، بلگورود، بریانسک، ورونژ، کورسک، روستوف، مقامات یک “سطح هشدار متوسط” را معرفی خواهند کرد که حرکت و حمل و نقل را محدود می کند و پیش بینی هایی را برای “اسکان موقت ساکنان به مناطق امن، بدون ارائه جزئیات بیشتر در مورد جمعیت هایی که ممکن است نیاز به جابجایی داشته باشند.

مسکو نیز دست نخورده نیست. فرمان مربوط به مناطق همچنین مناطقی از استان فدرال جنوبی روسیه و استان مرکزی فدرال – که شامل پایتخت و اطراف آن می شود – در وضعیت “بالا” قرار می دهد. این که چگونه این امر با ساکنان مسکو که برخی از آنها در حال حاضر توسط بسیج نسبی پوتین سرخورده شده اند، برخورد می کند، چیزی است که باید تماشا کرد.

آندری کلیشاس، رئیس کمیته قانون اساسی شورای فدراسیون در بیانیه ای در کانال تلگرامی خود گفت: شورای فدراسیون روسیه در اسرع وقت فرمان پوتین در مورد حکومت نظامی در مناطق را بررسی خواهد کرد.

Charlie Ray

نرد سفر. علاقه مند به موسیقی. بشارت دهنده توییتر. متعصب بیکن کاوشگر Wannabe. دانشجو. گیک وب دوستانه. تمرین کننده آبجو آماتور. ارتباط دهنده.

تماس با ما