shidachatbanner

خواص شگفت انگیز آب انگور از پیشگیری از سرطان تا کاهش وزن

آب انگور نوشیدنی بسیار خوش طعم و لذیذی است که برای سلامت بدن مفید بوده و به درمان برخی بیماری ها کمک می کند.

به گزارش النا، آب انگور یکی از سالم ترین و مغذی ترین نوشیدنی هاست. این میوه خوشمزه دارای فوایدی برای سلامتی از جمله پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی، سرطان و بهبود بینایی، سلامت پوست و… در ادامه به برخی از خواص شیره انگور پرداخته شده است.

مواد مغذی آب انگور

اطلاعات تغذیه ای 1 لیوان (تقریباً 253 گرم) آب انگور طبیعی به شرح زیر است:

کل کالری: 152

چربی کل: 0.3 گرم

سدیم: 13 میلی گرم

پتاسیم: 263 میلی گرم

کل کربوهیدرات: 37 گرم

فیبر غذایی: 0.5 گرم

شکر: 36 گرم

ویتامین C: 105٪

کلسیم: 2.1٪

عبارتند از: 3.5٪

فواید انگور برای سلامتی

انگور

1. جلوگیری از سرطان

انگور سرشار از آنتی اکسیدان هایی به نام پلی فنول است که سرعت گسترش سرطان را کاهش می دهد یا از آن جلوگیری می کند. به طور خاص، آب انگور بنفش می تواند از بسیاری از سرطان ها مانند ریه، دهان، گلو، تخمدان، دهانه رحم، رحم، پروستات، روده بزرگ و معده در صورت مصرف منظم جلوگیری کند.

2. کنترل دیابت

به بیماران دیابتی نیز نوشیدن آب انگور توصیه می شود، زیرا نشاسته و شیرینی را در بدن کاهش می دهد. اگر تمایل به کاهش اثرات دیابت دارید، پس از مصرف منظم آب انگور، می توانید از افزایش قند خودداری کنید. بنابراین، آب انگور برای بهبود و کنترل دیابت توسط متخصصان بهداشت بسیار توصیه می شود.

۳. درمان مشکلات اسیدی

خود انگور طعم اسیدی (ترش) دارد، اما جای تعجب است که بدانید این شیره پس از هضم، واکنش قلیایی دارد. این ویژگی به درمان مشکلات ناشی از اسیدیته در دستگاه گوارش کمک می کند، که می تواند بسیاری از مشکلات سلامتی دیگر را که از آن ناشی می شود، درمان کند.

4. آب انگور برای کاهش وزن

آب انگور دارای آنزیم چربی سوزی است که نشاسته و قند را در بدن ما جذب و کاهش می دهد. افرادی که می خواهند به یک رژیم غذایی سالم برسند باید آب انگور را به عنوان یکی از مهم ترین بخش های رژیم غذایی خود بگنجانند. این نه تنها در بین سایر رژیم های غذایی خوشمزه خواهد بود، بلکه به شما کمک می کند تا به هدف مورد نظر خود برسید. این یکی از بهترین فواید آب انگور است.

5. بهبود هضم بهتر

گفتنی است استفاده از شیره انگور برای معده توصیه می شود. آب انگور همچنین به هضم بهتر غذا کمک می کند، زیرا جریان آب را در معده افزایش می دهد. این میوه ها را همراه با پوست و هسته میل کنید، زیرا مقدار فیبر اضافی در هر دوی آنها وجود دارد که فعالیت روده شما را بهبود می بخشد.

6. نوشیدنی مفید برای سفت شدن عروق

انگور حاوی پکتین است که برای کاهش رسوبات شریانی که در رگ ها جمع می شوند، مناسب است. از سوی دیگر، ویتامین C به حفظ و تقویت خاصیت ارتجاعی عروق کمک می کند. بنابراین می تواند نوشیدنی مفیدی برای سفت شدن رگ ها باشد.

7. عامل افزایش انرژی

آب گریپ فروت به ما انرژی بیشتری می دهد و همچنین به عنوان یک تقویت کننده برای خلق و خوی ما عمل می کند. با افزایش سطح انرژی، در آینده به کار علاقه مند خواهیم شد و در نهایت به دنبال کار سخت خواهیم بود. آب انگور سرشار از محتویات است و آنتی اکسیدان ها برای کاهش خستگی ضروری هستند. همچنین می تواند به عنوان یک تقویت کننده فوری عمل کند، بنابراین توسط ورزشکاران برای به دست آوردن انرژی اضافی در حالی که دائماً آن را در طول بازی از دست می دهند استفاده می شود.

8. سطح کلسترول را تثبیت می کند

انگور آبی برای کاهش کلسترول؛ یکی از بهترین کاربردهای آن است. سطح کلسترول با مصرف آب انگور یا حتی افزودن انگور به رژیم غذایی شما حفظ می شود. یک لیوان آب انگور در روز سطح کلسترول را در بدن کاهش می دهد. این لیوان آب انگور از نظر مواد مغذی و سایر اجزای بسیار غنی است. کلسترول بد در بدن ما باعث انسداد شریان ها می شود و در نتیجه جریان خون در رگ های ما را محدود می کند. بنابراین باید سطح کلسترول بد خون را که عوارض زیادی دارد کاهش دهیم.

9. ایمنی سیستم تقویتی

انگور و آب انگور سرشار از آنتی اکسیدان ها و ویتامین ها است که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند. سیستم ایمنی بدن ما تقویت می شود که به بدن ما کمک می کند تا با انواع مشکلات، مسمومیت ها و همچنین بیماری های جدی مبارزه کند. این بیماری همچنین به ما کمک می کند تا از بروز سرماخوردگی، خلط و سرفه یا هر گونه عفونت باکتریایی یا ویروسی جلوگیری کنیم. این خواص موجود در آب انگور ما را از عفونت و آلرژی نجات می دهد و در نتیجه به ما در مبارزه با فعالیت میکروبی کمک می کند.

10. برکت قلب

فواید آب انگور برای سلامت قلب شگفت انگیز است. آب انگور با کاهش خطر بیماری قلبی، قلب را سالم نگه می دارد. همچنین فشار خون را در شرایط عادی حفظ می کند و در نتیجه خطر حملات قلبی را کاهش می دهد. تولید اکسید نیتریک در رگ های خونی ما مفید است. به دلیل انعطاف پذیری رگ های خونی، این ترکیب موجود در انگور آن ها را در برابر فشار خون بالا مقاوم می کند.

11. تسکین سردرد

اگر از سردرد ناشی از بیماری رنج می برید، آب انگور راه حل مناسبی برای کاهش سردرد در اختیار شما قرار می دهد. مصرف یک لیوان آب انگور به عنوان یک درمان خانگی در هنگام صبحانه یا بعد از ناهار برای این سردرد سخت توصیه می شود. سردرد واقعا آزاردهنده است و به شما اجازه نمی دهد روی کار خود تمرکز کنید. مطمئناً با مصرف آب انگور راه حل مناسبی برای این مشکل پیدا خواهید کرد.

12. کمک به پوز استنیها

آب انگور به تقویت استخوان‌های ما کمک می‌کند، بنابراین تراکم استخوان را افزایش می‌دهد، که همچنین به عنوان یک پشتیبان واقعی برای چارچوب ما عمل می‌کند. آب انگور سرشار از مواد معدنی مانند کلسیم و منگنز است که نقش مهمی در حفظ سلامت استخوان ها دارند.

عوارض و عوارض جانبی آب انگور

حتی اگر به دلیل طعم و خواص آن عاشق نوشیدن آب انگور هستید، رعایت دوز روزانه ضروری است. نوشیدن بیش از حد می تواند عوارض جانبی زیادی داشته باشد، از جمله:

انگور

سوء هاضمه

حالت تهوع

دهان خشک

گلو درد

سرفه کردن

سردرد

مشکلات عضلانی

التهاب قلب

رفلاکس

واکنش های آلرژیک مانند خارش دهان و گلو

انگور آبی

Julissa Lara

متفکر متواضعانه فروتن. گیمر. کارآفرین. طرفدار رسانه های اجتماعی آزاد.

تماس با ما