shidachatbanner

در پلی آف NHL، دروازه بان های روسی مانند شسترکین و واسیلفسکی تسلط دارند

شادی جدیدی در جریان پیروزی قاطع رنجرز در بازی 1 بر روی تامپا بی لایتنینگ در روز چهارشنبه، زمانی که هواداران در مدیسون اسکوئر گاردن ارادت خود را به دروازه بان روسی خود در مقابل دروازه بان روسی لایتنینگ نشان دادند، ارائه شد.

آنها بارها و بارها شعار می دادند: «ایگور بهتر است».

در آن بازی، ایگور شسترکین، از مسکو، واقعا بهتر از آندری واسیلوسکی، از تیومن بود. اما هر دو به طور کلی دروازه‌بانان استثنایی هستند، که مسلماً دو بهترین در حال حاضر در هاکی هستند. آنها همچنین بخشی از محصول چشمگیر دروازه بانان جوان خوب روسیه هستند که در سراسر NHL – و به ویژه کنفرانس شرق پراکنده شده اند.

10 دروازه‌بان روسی الاصل در لیگ حضور دارند و هشت گلر در شرق بازی می‌کنند که احتمال بیشتری در راه است.

کوین وودلی، سردبیر مجله InGoal و دروازه‌بان لیگ آبجو در نزدیکی ونکوور، جایی که او زندگی می‌کند، می‌گوید: «روسیه به‌عنوان کارخانه اصلی دروازه‌بانی در جهان است.

فینال کنفرانس با حرکات درخشان، رفلکس‌های گربه‌سانی و مغناطیس جنبی، ویترینی برای برتری دروازه‌بانان روسی ارائه می‌کند. شسترکین مورد علاقه برای بردن جام Vezina به عنوان بهترین دروازه بان NHL است. و Vasilevskiy که در سال 2019 برنده این جایزه شد، بهترین های چند سال اخیر و بهترین در رقابت های پلی آف (با وجود بازی 1) در نظر گرفته می شوند.

شسترکین گفت: «آندری هنوز بهترین دروازه‌بان جهان است.» شسترکین با فروتنی با شعارهای پس از شکست 3-2 رنجرز بر لایتنینگ در روز جمعه برای برتری 2-0 در این سری گفت:

اما بیشتر از این دو وجود دارد. قبل از رویارویی با رنجرز، لایتنینگ پانترز فلوریدا و دروازه بان آنها، سرگئی بوبروفسکی که اهل نووکوزنتسک است را شکست داد. بوبروفسکی پدرخوانده دروازه‌بان مدرن روسی است که دو بار در سال‌های 2013 و 2017 و هر دو بار با ژاکت آبی کلمبوس قهرمان مسابقات وزینا شده است.

یک سال پیش، در فینال کنفرانس شرق، واسیلوفسکی مقابل سمیون وارلاموف از جزیره نشینان، که اهل سامارا است، بود. جزیره ای ها دارند دو دروازه بانان روسی – وارلاموف و ایلیا سوروکین که در مژدورهچنسک به دنیا آمد. پشتیبان رنجرز الکساندر جورجیف است که در بلغارستان به دنیا آمده، اما در روسیه بزرگ شده و برای برنامه ملی روسیه مناسب است.

جان کوپر، سرمربی لایتنینگ گفت: «زمانی بود که به نظر می رسید هر دروازه بان بزرگی از کبک بیرون می آمد. نوبت روس‌ها است و شما عظمت این دو نفر را خواهید دید.»

اما این سریال در زمانی پخش می‌شود که روسیه پس از تهاجم نظامی خود به اوکراین در فوریه به یک طرد شده جهانی تبدیل شده است. 24. و ولادیمیر وی. پوتین، رئیس جمهور روسیه، که طرفدار هاکی است، در ایالات متحده و بسیاری از نقاط دیگر جهان به عنوان یک منفرد دیده می شود.

با این وجود، شسترکین و واسیلفسکی هر دو مورد تحسین قرار می‌گیرند و این به آنها ختم نمی‌شود. در فینال کنفرانس شرق، ستاره‌های عالی روسیه، مانند آرتمی پانارین، وینگر بسیار ماهر رنجرز حضور دارند. نیکیتا کوچروف، مهاجم خطرناک رعد و برق. و میخائیل سرگاچف، مدافع قابل اعتماد تامپا.

اما در حالی که سایر ورزش‌ها تیم‌های روسی و ورزشکارانشان را از حضور در رویدادهای ورزشی بین‌المللی منع کرده‌اند، NHL این کار را نکرد، زیرا 57 روس فعال در لیگ به‌عنوان انفرادی بازی می‌کنند و کشور یا دولت خود را مانند یک المپیکی یا یک روسی نمایندگی نمی‌کنند. بازیکن ملی فوتبال انجام می دهد. آنها نماینده رنجرز، لایتنینگ و سایر تیم های NHL هستند.

اندکی پس از تهاجم، NHL اعلام کرد که روابط خود را با مشاغل در روسیه به حالت تعلیق در می آورد، پلتفرم های رسانه های دیجیتال روسی زبان را متوقف می کند و از در نظر گرفتن روسیه به عنوان سایتی برای مسابقات آینده مربوط به NHL خودداری می کند، اما هرگز به ممنوعیت بازیکنان روسی مانند Alex Ovechkin، Evgeni فکر نکرد. مالکین، ولادیمیر تاراسنکو و تمام دروازه‌بانان، صرفاً به خاطر ملیتشان.

در تنیس، مسابقات آزاد فرانسه به روس‌ها اجازه حضور داد، اما ویمبلدون اعلام کرد که آنها را محروم می‌کند زیرا ورزشکاران در تنیس زیر پرچم ملی خود بازی می‌کنند. تحت فشار دولت بریتانیا، ویمبلدون نمی‌خواست در صورت پیروزی یک روسی، مانند دانیل مدودف، یک پیروزی تبلیغاتی فراهم کند.

تیموتی فرای، کارشناس سیاسی روسی در دانشگاه کلمبیا و نویسنده کتاب «قوی ضعیف: محدودیت‌های قدرت در روسیه پوتین» می‌گوید: «اما اگر رنجرز جام استنلی را برد، واقعاً یک پیروزی تبلیغاتی برای روسیه نیست».

او گفت: «ممنوع شدن ورزش های تیمی، به ویژه آنهایی که نماینده روسیه هستند، قطعاً موجه است. اما حذف بازیکنان هاکی سخت است. سخت ترین مورد برای توجیه تحریم واسیلوفسکی یا شسترکین است.

فرای از سال 1985 به طور منظم به روسیه سفر کرده است و در حدود نیم دوجین بازی هاکی در آنجا حضور داشته است، چه قبل و چه بعد از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی. او گفت که وقتی اکنون NHL را تماشا می‌کند، تعجب می‌کند که چرا بازیکنان روسی از زمان تهاجم بیشتر در هاکی بحث نمی‌کنند، نه در فوتبال و تنیس.

اما او درک می کند که چرا بازیکنان تمایلی به صحبت علنی در مورد وضعیت ندارند.

فرای گفت: «تک افراد روس ریسک بزرگی برای ابراز مخالفت می کنند. «بسیاری از آنها خانواده‌ای در روسیه دارند که آسیب‌پذیر هستند و همه این را می‌دانند. صحبت کردن هزینه زیادی دارد. این یک چیز واقعی است.»

فرای گفت همچنین این احتمال وجود دارد که بازیکنان در آینده از تیم های ملی روسیه مانند جام دیویس تنیس، تیم های المپیک یا تیم های ملی هاکی و فوتبال حذف شوند. او گفت که حتی اتخاذ موضع بی‌طرف نیز ناپسند است و تهدید به حبس طولانی برای کسانی که از تهاجم انتقاد می‌کنند وجود دارد.

با وجود درگیری و عدم اطمینان، روس‌های NHL بازی می‌کنند.

کوپر گفت: «این باید یک موقعیت بسیار دشوار باشد. “وقتی بین آنچه در حال وقوع است یک اقیانوس عظیم دارید، احتمالاً کمی تفاوت ایجاد می کند.” وی افزود: در نهایت این به این بستگی دارد که بچه ها باید کار خود را انجام دهند. اما نمی تواند آسان باشد. تو فقط برای همه احساس داری.»

بر اساس مرجع هاکی، 327 بازیکن NHL در روسیه یا اتحاد جماهیر شوروی متولد شده اند و تنها 26 نفر از آنها دروازه بان بوده اند که با سرگئی میلنیکوف شروع می شود که اولین بازی خود را با کبک نوردیکس در سال 1989 انجام داد. 10 نفر در این سال فعال بودند (11، اگر جورجیف آموزش دیده روسیه را در نظر بگیرید).

نظریه های زیادی در مورد اینکه چرا روسیه به معدن جواهرات دروازه بان تبدیل شده است وجود دارد. همانطور که کوپر گفت، ممکن است نوبت آنها باشد. سال‌ها کبک بود که توسط پاتریک روی و مارتین برودر رهبری می‌شد. سپس دوران دروازه‌بانان فنلاندی مانند توکا راسک و پکا رین و در نهایت سوئدی‌ها به رهبری هنریک لوندکویست، یکی دیگر از سوپراستارهای رنجر فرا رسید.

موفقیت بوبروفسکی برای بسیاری از جوانان روسی که می خواهند شبیه باب باشند به عنوان چراغ راه تلقی می شود. همچنین این نظریه وجود دارد که مربیان روسی از مدل سوئدی تقلید کرده اند – حتی یک کتابچه راهنمای سوئدی برای تکنیک دروازه بانی را به روسی ترجمه کرده اند.

به گفته وودلی، که نزدیک به 20 سال در مورد دروازه‌بانی می‌نویسد، یکی از عناصر کلیدی این است که دروازه‌بان‌های جوان روسی بیش از حد مربی نیستند. در مراحل اولیه رشد، به دروازه‌بان‌های کودک زمان داده می‌شود تا بازی کنند و تا حد زیادی بدون آموزش‌های سخت و گسترده بازی کنند. وودلی گفت که این به دروازه‌بانان جوان اجازه می‌دهد تا حس بهتری از بازی داشته باشند و درک آن‌ها را از نحوه ضربه زدن به آنها افزایش می‌دهد. بعداً در نوجوانی روی تکنیک های حرکت و موقعیت یابی تمرکز می کنند.

وودلی گفت که او همچنین درباره برخی از آکادمی های هاکی روسیه شنیده است که دروازه بانان را به شرکت در سایر رشته های حرکت محور مانند باله و رقص، برای تقویت پاها و مچ پا و بهبود تعادل و انعطاف پذیری تشویق می کنند.

Vasilevskiy، 27، و Shesterkin، 26، هر دو به دلیل انتظارشان مورد ستایش قرار می گیرند. هم‌تیمی‌های شسترکین از اینکه او چقدر با ظرافت حرکت می‌کند تا پوک‌ها را متوقف کند، شگفت زده می‌شوند – و همچنین آنها را جمع می‌کنند و پاس‌های رو به جلو عالی می‌دهند. شسترکین سه پاس گل در پلی آف دارد که رکورد جدیدی از رنجرز برای پاس گل در یک فصل پلی آف است.

رایان استروم، مرکز پیشکسوتان رنجرز، گفت: «ضریب هوشی هاکی او یکی از بالاترین‌های تیم ماست و نمی‌دانم با تمام احترامی که قائلم، قبلاً در مورد یک دروازه‌بان در تیمم چنین گفته‌ام یا نه. . منظور من از آن این است که او می تواند نمایشنامه ها را بسیار هوشمندانه بخواند و پیش بینی کند که جن قرار است کجا باشد. و توانایی او در نواختن جن باورنکردنی است. من هرگز با دروازه‌بانی با این توانایی‌ها بازی نکرده‌ام.”

هواداران رنجرز هم همه اینها را می بینند و به همین دلیل است که فکر می کنند شسترکین بهتر از واسیلوفسکی است، حتی از همه گلرهای دیگر، چه روسی، فنلاندی، کانادایی یا سوئدی. برای بسیاری دیگر، تماشای هر دوی آنها لذت بخش است.

فرای، کارشناس روسیه می گوید: «تفکر اینکه چقدر همه در نیویورک ایگور را دوست دارند شگفت انگیز است. “او بازیکن بسیار جذابی است. و البته، برنده شدن همه چیز را حل می کند.»

Fletcher Hobbs

نینجا آبجو عمومی. محقق اینترنت. معتاد وب هیپستر پسند. خواننده مغرور. زیاد می افتد

تماس با ما