shidachatbanner

ده ها نفر پس از غرق شدن قایق مهاجران در دریای اژه ناپدید شدند & UNHCR

دفتر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در یونان در توییتی اعلام کرد: «خبر بسیار ناراحت کننده از دریای اژه: ده ها نفر پس از غرق شدن یک قایق در نزدیکی جزیره رودس صبح امروز (چهارشنبه) مفقود شدند.

رسانه های خبری گزارش دادند که این کشتی در سحرگاه روز گذشته پس از حرکت از جنوب ترکیه به مقصد ایتالیا غرق شد.

29 نفر نجات یافتند

عملیات جستجو و نجات بزرگ در حال انجام استUNHCR گفت.

بر اساس گزارش های خبری، گارد ساحلی یونان اعلام کرد که عملیات نجات هوایی و دریایی 29 نفر را که همگی مرد بودند از آب های بین رودس و کرت نجات داد.

این رسانه همچنین به نقل از مقامات یونانی گزارش داد که نجات‌یافته‌ها از افغانستان، عراق و ایران هستند.

قایق غرق شده از آنتالیا واقع در سواحل جنوبی کشور همسایه ترکیه حرکت کرده بود.

هنوز در حال جست و جو

رسانه های خبری به نقل از یک مقام مطبوعاتی گارد ساحلی یونان گفتند که نجات یافتگان تأیید کردند که سفر با 80 سرنشین آغاز شد – بنابراین تا 50 نفر هنوز مفقود هستند.

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل تعداد مفقودین را تایید کرد.

مسیر مرگبار

از ابتدای سال، کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد گفته است که بیش از 60 نفر در شرق مدیترانه جان خود را از دست داده اند.

گذرگاه‌های دریای اژه بین جزایر یونان و سواحل ترکیه اغلب خطرناک است – جان بسیاری از مهاجران و پناهندگانی را که با قایق‌های موقت به امید رسیدن به اروپا سفر می‌کنند، می‌گیرد.

از ژانویه، 64 نفر در شرق مدیترانه جان خود را از دست داده اندو بر اساس داده های سازمان بین المللی مهاجرت (IOM) در سال 2021، 111 مورد.

طبق گزارش IOM، آخرین کشتی غرق شده در دریای اژه که در 19 ژوئن رخ داد، جان 8 نفر را در جزیره میکونوس گرفت.

هر عبور مرگبارتر

در حالی که تعداد پناهجویان و مهاجرانی که برای رسیدن به اروپا از دریای مدیترانه عبور می کنند کمتر از سال 2015 است. سفرها به طور فزاینده ای مرگبارتر شده اند.

در طول سال گذشته، سازمان ملل متحد 3231 مهاجر و پناهجو در دریای مدیترانه کشته یا مفقود شده و تا کنون 945 نفر را در سال جاری برشمرده است.

سفرهای موفقیت آمیز

به گفته کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد، همزمان 70 هزار و 325 مهاجر موفق شدند خود را به اروپا برسانند که از این تعداد 65 هزار و 548 گذرگاه فردی در دریای مدیترانه گزارش شده است.

از ابتدای سال، ایتالیا با 43740 نفر، اسپانیا با نزدیک به 17000 نفر، یونان با 7261 نفر و قبرس با 2268 نفر بیشترین ورود را داشته است.

سال گذشته 123300 و در سال 2020 95800 وارد شد. پیش از این، 123700 نفر در سال 2019 و 141500 در سال 2018 از دریای مدیترانه عبور کردند.

Walker Jimenez

طرفدار تلویزیون آزاد. علاقه مندان به سفر نرد وب. گیمر. علاقه مندان به الکل ارتباط دهنده. نینجا غذا. پیشگام آبجو.

تماس با ما