shidachatbanner

زلنسکی سربازان روسی را به ترتیب دادن حملاتی از نیروگاه اتمی زاپوریژژیا متهم می کند

ولودومیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین اواخر روز شنبه گفت که روسیه از تأسیسات هسته‌ای در Zaporizhzhia که تحت اشغال آن است به‌عنوان یک پایگاه نظامی برای انجام حملات استفاده می‌کند و مسکو را متهم کرد که «بدبینانه» از ترس از فاجعه هسته‌ای به عنوان یک تاکتیک ارعاب استفاده می‌کند. کشورهای گروه 7 از مسکو خواسته اند تا نیروهای خود را از نیروگاه خارج کند. پوشش FRANCE 24 از رویدادها را در حین آشکار شدن بخوانید.

5:27 بعد از ظهر: کشاورزان اوکراین با فصل برداشت محصول چالش برانگیز روبرو هستند زیرا سیلوهای غلات در حال حاضر پر شده اند

از آنجایی که صادرات غلات اوکراین به آرامی آغاز می شود، تخمین زده می شود که 45 میلیون تن محصول هنوز در انبارها باقی بماند. تولیدکنندگان بزرگ محصولات کشاورزی در صف صادرات قرار دارند و هزاران کشاورز کوچک و متوسط ​​را در شرایط سختی قرار می‌دهند که برای برداشت محصولات تابستانی در هفته‌های آینده آماده می‌شوند.

یکی از کشاورزان به راب پارسونز از FRANCE 24 گفت: “هیچ کس از ما در بندر خرید نمی کند زیرا آنها هنوز غلات سال گذشته را می فروشند.” ما کارگران و تجهیزات را داریم اما نمی توانیم سوخت بخریم زیرا محصول سال گذشته هنوز در انبار مانده است.

کشاورزان اوکراین با فصل برداشت محصول چالش برانگیزی روبرو هستند
کشاورزان اوکراین با فصل برداشت محصول چالش برانگیزی روبرو هستند © France 24 grab صفحه

5:15 بعد از ظهر: به گفته سرگرد، خطر فاجعه در نیروگاه هسته‌ای Zaporizhzhia “هر روز افزایش می‌یابد”.

شهردار شهری که این نیروگاه در آن واقع شده است، روز یکشنبه گفت که خطر فاجعه در نیروگاه اتمی Zaporizhzhia اوکراین که توسط نیروهای روسی اشغال شده است “هر روز در حال افزایش است.”

دیمیترو اورلوف، سرگرد انرگودار، به خبرگزاری فرانسه گفت: «آنچه در آنجا اتفاق می‌افتد، تروریسم هسته‌ای آشکار است و می‌تواند در هر لحظه به‌طور غیرقابل پیش‌بینی پایان یابد». “خطرات هر روز در حال افزایش است.”

2:51 بعد از ظهر: اوکراین می گوید که نیروهای روسی به دلیل آسیب دیدن پل های خرسون با مشکلاتی مواجه هستند

اوکراین روز یکشنبه اعلام کرد که نیروهای روسی که در جریان حمله خود به منطقه خرسون جنوبی از رودخانه دنیپرو عبور کردند، پس از آسیب رساندن به سه پل استراتژیک با مشکلات فزاینده ای مواجه شدند.

سرگی خلان، قانونگذار منطقه‌ای، به تلویزیون اوکراین گفت که تنها راه عبور سربازان روسی از رودخانه، شناورهای نزدیک پل آنتونیفسکی است که «نمی‌تواند به طور کامل نیازهای آنها را برآورده کند».

وی افزود: روسیه مراکز فرماندهی خود را به ساحل چپ رودخانه منتقل می‌کند، زیرا می‌داند در صورت تشدید درگیری‌ها نمی‌توانند به موقع آنها را تخلیه کنند.

اما خلان گفت که 20000 سرباز روسی در ساحل راست هنوز می توانند با پای پیاده از پل ها عبور کنند.

در یک جلسه توجیهی توسط وزارت دفاع بریتانیا گفت که دو پل جاده ای منتهی به قلمرو تحت کنترل روسیه در کرانه غربی دنیپرو “احتمالا” از دسترس خارج شده اند.

1:36 بعد از ظهر: پاپ می گوید جنگ اوکراین توجه را از بحران گرسنگی منحرف می کند

پاپ فرانسیس روز یکشنبه گفت که جنگ در اوکراین توجهات را از مشکل گرسنگی در جهان منحرف کرده است و خواستار غذای فوری برای جلوگیری از قحطی قریب الوقوع سومالی شده است.

فرانسیس گفت: “امیدوارم همبستگی بین المللی بتواند به این وضعیت اضطراری پاسخ موثری بدهد.” او گفت: «متاسفانه جنگ (در اوکراین) توجه و منابع را منحرف کرده است، اما اینها اهدافی هستند که حداکثر تعهد را می طلبند – مبارزه با گرسنگی، مراقبت های بهداشتی، آموزش.

12:04 بعد از ظهر: منابع کشتیرانی می گویند کشتی حامل اولین محموله غلات اوکراین در نزدیکی سوریه است

دو منبع کشتیرانی گفتند اولین کشتی که بر اساس توافقی با میانجیگری سازمان ملل برای از سرگیری صادرات غلات از این کشور دو هفته پیش از اوکراین را ترک کرد، روز یکشنبه به بندر طرطوس سوریه نزدیک شد.

کشتی Razoni با پرچم سیرالئون از بندر اودسا اوکراین در تاریخ آگوست به حرکت در آمد. 1 بر اساس توافق بین مسکو و کیف، با میانجیگری سازمان ملل متحد و ترکیه.

محموله 26000 تنی ذرت در ابتدا به مقصد لبنان بود که از یک بحران اقتصادی شدید رنج می برد که منجر به ناامنی غذایی برای حدود نیمی از جمعیت آن شده است.

با این حال، خریدار اصلی به دلیل نگرانی های کیفیت، تحویل را رد کرد و کشتی به ترکیه رفت و در 11 اوت در مرسین پهلو گرفت.

7:50 صبح: زلنسکی به سربازان روسی در نیروگاه اتمی Zaporizhzhia هشدار داد

ولودومیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین روز شنبه در سخنرانی تلویزیونی خود گفت که مسکو از تأسیسات هسته‌ای تحت اشغال روسیه در زاپوریژژیا به‌عنوان پایگاه نظامی برای انجام حملات استفاده می‌کند. زلنسکی روسیه را متهم کرد که در هنگام بمباران شهرهای نیکوپول و مارگانتس تحت کنترل اوکراین در پشت این نیروگاه پنهان شده است.

او گفت که روسیه از این نیروگاه برای “ارعاب مردم به شیوه ای بسیار بدبینانه” استفاده می کند و آن را “باج خواهی هسته ای” خواند.

کشورهای گروه 7 به دلیل ترس از یک فاجعه هسته ای، از مسکو خواسته اند تا نیروهای خود را از نیروگاه خارج کند. آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد خواستار ایجاد یک منطقه غیرنظامی در اطراف تأسیسات Zaporizhzhia شده است که هنوز توسط تکنسین های اوکراینی اداره می شود.

زلنسکی گفت که اوکراین به طور خاص سربازانی را که از نیروگاه شلیک می کنند هدف قرار می دهد. هر سرباز روسی که یا به نیروگاه شلیک می‌کند، یا با استفاده از گیاه به عنوان پوشش شلیک می‌کند، باید بفهمد که او به یک هدف ویژه برای ماموران اطلاعاتی، سرویس‌های ویژه و ارتش ما تبدیل می‌شود.»

راب پارسونز، سردبیر ارشد خارجی FRANCE 24 در گزارشی از کیف، خاطرنشان می کند که در حالی که هیچ ناظر مستقلی برای تأیید ادعاهای زلنسکی در محل در Zaporizhzhia حضور ندارد، “به نظر می رسد شواهد بسیار زیادی وجود دارد که روس ها از قلمرو پایگاه شلیک می کنند. ، که به آنها اجازه می دهد تقریباً بدون مجازات عمل کنند زیرا اوکراینی ها از ترس حمله به تأسیسات حیاتی و خطر یک حادثه هسته ای تمایلی به پاسخ دادن به آتش ندارند.

گزارش او را در زیر مشاهده کنید تا بیشتر بدانید:


© France 24

7:42 صبح: بریتانیا می گوید به نظر می رسد روسیه در حال تغییر جهت واحدهای خود برای تقویت کمپین خود در جنوب اوکراین است.

سرویس اطلاعات ارتش بریتانیا روز یکشنبه اعلام کرد، اولویت روسیه در هفته گذشته احتمالاً تغییر جهت واحدها برای تقویت کمپین خود در جنوب اوکراین بوده است.

7:35 صبح: کشتی اجاره شده سازمان ملل در اوکراین در حال آماده شدن برای حمل غلات به آفریقا

یک مقام سازمان ملل گفت: کشتی MV Brave Commander که توسط سازمان ملل متحد اجاره شده است، پس از اتمام بارگیری بیش از 23000 تن گندم در بندر پیودنیی اوکراین، در روزهای آینده اوکراین را به مقصد آفریقا ترک خواهد کرد.

این کشتی که به بندر نزدیک اودسا رسید، از طریق یک کریدور غلات از طریق دریای سیاه با میانجیگری سازمان ملل و ترکیه در اواخر ژوئیه به اتیوپی خواهد رفت.

این اولین محموله مواد غذایی بشردوستانه خواهد بود که از زمان تهاجم روسیه به اوکراین در 24 فوریه در چارچوب طرح غلات دریای سیاه به آفریقا می رود. این محموله با کمک های مالی برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد، آژانس توسعه بین المللی ایالات متحده و اهداکنندگان خصوصی تامین شد.

به دنبال توافق با روسیه برای ازسرگیری صادرات غلات از بنادر دریای سیاه اوکراین، پس از پنج ماه توقف به دلیل جنگ، اکنون در مجموع 16 کشتی از اوکراین حرکت کرده اند.

5:52 صبح: اوکراین و روسیه یکدیگر را به حمله به نیروگاه هسته ای متهم کردند

کیف و مسکو روز شنبه به خاطر گلوله باران جدید اطراف بزرگترین تاسیسات هسته ای اروپا که در کنترل روسیه است و در هفته گذشته بارها مورد هدف قرار گرفته است، سرزنش کردند.

نیروگاه Zaporizhzhia در جنوب شرقی اوکراین از ماه مارس توسط نیروهای روسی اشغال شده است و کیف مسکو را متهم کرده است که صدها سرباز را در آنجا مستقر کرده است.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، در جریان سخنرانی تلویزیونی خود در روز شنبه، روسیه را به “باج خواهی” هسته ای و استفاده از نیروگاه برای “ارعاب مردم به شیوه ای بسیار بدبینانه” متهم کرد.

زلنسکی گفت: «آنها اقدامات تحریک آمیز دائمی را با گلوله باران قلمرو نیروگاه هسته ای ترتیب می دهند و سعی می کنند نیروهای اضافی خود را به این سمت بکشانند تا دولت ما و کل جهان آزاد را بیش از پیش باج گیری کنند.»

وی افزود که نیروهای روسی در پشت این نیروگاه برای بمباران شهرهای نیکوپول و مارگانتس تحت کنترل اوکراین “پنهان شده اند”.

9:21 شب: اوکراین از “درگیری شدید” در روستایی که روسیه مدعی کنترل آن است، گزارش داد

فرماندهی نظامی اوکراین روز شنبه اعلام کرد که «درگیری‌های شدید» در پیسکی، روستای شرقی که روسیه پیشتر اعلام کرده بود کنترل کامل آن را در دست دارد، ادامه دارد.

ستاد کل اوکراین در یادداشت توجیهی شبانه خود در فیس بوک اعلام کرد: اشغالگران در تلاش هستند تا از دفاع نیروهای ما در مسیرهای اولکساندروپول، کراسنوگریوکا، آودییوکا، مارینکا و پیسکی عبور کنند.

در ادامه این بیانیه آمده است: «درگیری‌های شدید همچنان ادامه دارد.

(FRANCE 24 با AFP، AP و رویترز)

© استودیوی گرافیک فرانسه Médias Monde

Dale Mckee

سازمان دهنده Wannabe. معتاد اینترنت متعصب زامبی. علاقه مندان به شبکه های اجتماعی. دانش پژوه مواد غذایی

تماس با ما