shidachatbanner

شهریه مدارس غیردولتی چقدر است؟

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت های مردمی با بیان اینکه روند رتبه بندی مدارس غیردولتی از مهر امسال آغاز می شود، گفت: شهریه مدارس غیردولتی از 4 میلیون تومان شروع می شود و ادامه دارد. تا 35 میلیون و 600 هزار تومان. البته این تعادل برای شهریه و فوق برنامه ثابت است.

به گزارش فارس، زمان زیادی تا آغاز سال تحصیلی جدید باقی نمانده است. تقریبا اکثر دانش آموزان در مدرسه ثبت نام کرده اند، کتاب و لوازم التحریر مدرسه خریداری کرده اند و منتظر بازگشایی مدرسه هستند. البته برخی از آنها مایحتاج مدرسه را نیز در 10 روز باقی مانده آماده می کنند.

امسال پس از گذشت دو سال از شیوع ویروس کرونا، مدارس به طور کامل بازگشایی می‌شوند و در تمامی مقاطع و در پایان کلاس‌ها با حضور حضوری برگزار می‌شود. به سراغ احمد محمودزاده، دستیار وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی رفتیم تا ببینیم وضعیت مدارس غیردولتی چگونه است.

محمودزاده در این گفتگو اعلام کرد:

  • روند رتبه بندی مدارس غیردولتی از مهر امسال آغاز می شود
  • سینه زکستین شهریه مدراسی غیردولتی
  • شهریه از 4 میلیون تومان شروع می شود تا 35 میلیون و 600 هزار تومان
  • بیشترین قیمت در شهر تهران و کمترین قیمت مربوط به کهگیلیه و بویراحمد است

ثبت نام مدارس غیردولتی از اسفندماه سال گذشته آغاز شد

برای شفاف سازی مدارس غیردولتی چه کردید؟ آیا قول ایجاد مدرسه شیشه ای را داده بودید؟

موضوع ثبت نام و تحصیل دانش آموزان در مدرسه از جمله خانواده دانش آموزان است. در ساماندهی مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت مردمی نیز به این دغدغه توجه داریم و هر ساله در این زمینه برنامه ریزی می کنیم.

در سال جاری سعی شده است موضوع مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی مطابق با سیاست های دولت در راستای اسناد فوق الذکر به ویژه سند تحول بنیادین پیگیری شود. منطبق بر دیدگاه دولت که منجر به ارائه سند راهبردی ما در این حوزه شد که در خدمت مدیران همه استان ها است. در همین راستا جلساتی بر این مبنا داشتیم که باید این نگاه و رویکرد را در تربیت و پرورش نوجوانان برای سال های آینده ادامه دهیم.

امسال نیز در راستای سیاست های دولت سعی کردیم موضوع مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت مردمی را در راستای سند فوق پیگیری کنیم که منجر به ارائه سند راهبردی خود در این حوزه شد.

لطفا ثبت نام کنید و موضوع شهریه است. بالاخره این مدارس ظرفیت دارند و باید متناسب با آن ظرفیت ثبت نام انجام شود. البته مدارس خدمات و برنامه های غیردولتی را برای جلب علاقه خانواده ها برای ثبت نام ارائه می دهند که از آنها نیز استقبال می شود.

پیش ثبت نام مدارس غیردولتی از اسفندماه سال گذشته آغاز شده و ثبت نام در برخی مدارس همچنان ادامه دارد. ظرفیت برخی از مدارس تکمیل شده است.

سینه زکستین شهریه مدراسی غیردولتی

شهریه مدراسی غیردولتی هوم کاکلی شده است؟

در نظر داشتیم که درصدی را اعلام نکنیم و متناسب با فعالیت مدرسه افزایش شهریه را اعلام کنیم. یعنی خدماتی ارائه کنیم و متناسب با آن خدمات از مردم درخواست هزینه کنیم. در ماده 15 قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی غیردولتی آمده است: فضای فیزیکی، تجهیزات، شرایط منطقه و نرخ رسمی تورم اعلامی از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران. توسط شورای سیاست گذاری، برنامه ریزی و نظارت مرکزی تهیه می شود. این مدل پس از تایید وزیر آموزش و پرورش و فرهنگ قابل اجراست.

یعنی علاوه بر تضمین فضا، امکانات و سخت افزار و موضوع نیروی انسانی که یکی از شاخص های مدل طراحی شهری است، بیشتر بحث کیفیت آموزش و پرورش است.

در این راستا برای سال اول 35 امتیاز از 100 امتیاز به قسمت کیفی مدل شهریه اختصاص یافت. ما شاخص هایی را مشخص کردیم که کدام مدارس می توانند از این مدل استفاده کنند و 35 امتیاز که هم در حوزه آموزشی و هم در حوزه آموزشی است.

با توجه به اینکه امسال سال گذشت و دیرتر وارد گروه شدیم و باید شهریه ها را زودتر اعلام می کردیم، امسال تا اینجای کار گذرانده ایم و شهریه های مربوطه اعلام شده و در سامانه و ثبت نام ها تکمیل شده است.

شهریه از 4 میلیون شروع می شود تا 35 میلیون و 600 هزار تومان

فارس: میزان شهریه کید در نازر شد؟

شهریه مدارس غیردولتی از 4 میلیون تا 35 میلیون و 600 هزار تومان شروع می شود. البته شهریه ثابت و بالاتر از برنامه درسی است و برای برنامه کامل به تمام مدارس از صفر تا 38 درصد اجازه دادیم با نظرسنجی از اولیا و ارائه برنامه کامل از شهریه مطلع شوند.

البته شهریه کامل بیشتر برای بعد از شروع سال تحصیلی است. اما شهریه به این صورت ثابت می شود مثلا در دوره متوسطه 35 ساعت درس رسمی و 7 ساعت اضافه اضافه است. در ابتدا 5 ساعت به اضافه 25 ساعت وجود دارد. این مقیاس متناسب با دوره های مطالعه است و آن را شهریه ثابت می شناسیم.

فارس: بزرگ ترین شهر کدام استان و کوچک ترین شهر کدام استان است؟

گرانترین شهر تهران و کوچکترین شهر کهگیلو و بویراحمد است.

امسال بین شهر تاسیس شده و شهر کاملا جدا شده است

آیا امکان اعتراض به شهرستان وجود دارد؟

به سه گروه فرصت اعتراض داده بودیم. همچنین به مؤسسین اجازه دادیم که از طریق سامانه مشارکت کنند و به کمبود سرمایه اعتراض کنند. یک گروه اجازه داشتند به معلمان مدارس غیردولتی اعتراض کنند، یعنی اگر قرارداد منطبق بر قانون کار نبود، می توانستند اعتراض کنند و دسته سوم اولیای دانش آموزان هستند که می توانند اعتراض خود را از طریق نامه اعلام کنند. سیستم مشارکت

اگر جایی شهری که ما تایید کرده ایم و تابلویی که موسس نصب کرده با مورد نظرشان مطابقت نداشته باشد این ایراد را در سامانه به ما گزارش می دهند و من پیگیری می کنم.

خوشبختانه تا امروز هیچ اعتراضی نداشتیم. اما امکان شکایات حضور و غیاب از مدارس نیز در ادارات آموزش و پرورش استان توسط اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات پیش بینی شده است.

امسال شهریه ثابت و شهریه کامل تفکیک شد و سعی کردیم شفاف سازی کنیم اما در سال های گذشته پولی که برای پوشاک و خوراک و ایاب و ذهاب گرفته می شد شفاف سازی نمی شد و مردم احساس می کردند که این مبلغ. که از آنها گرفته شد آنچه به عنوان شهر اعلام شده متفاوت است

البته همچنان پیگیر لباس هایی هستیم که به دانش آموزان داده می شود یا غذاهایی که مدارس در نظر گرفته اند اما قیمت واقعی آن توافق خواهد شد. یا هزینه هایی که اجازه داده ایم در صورتی که برنامه مورد توافق قرار گرفته و اجباری نباشد تکمیل شود.

ما در حال ویرایش شاخص های جدید به خصوص برای مدارس خصوصی هستیم

برای ساماندهی مدارس غیردولتی و مشارکت مردمی چه برنامه هایی دارید؟

برای سال آینده کارگروهی زودهنگام تشکیل داده ایم تا هم در حوزه آموزش و پرورش حرکتی جدی داشته باشیم و هم شاخص های جدید در حوزه مدارس غیردولتی را ویرایش کنیم.

نکته بعدی اجرای تبدیل سند است. اجرای سند تحول شالوده مطالبات مقام رهبری جدید را باید از مدرسه آغاز کرد. در حال حاضر توسط وزارت آموزش و پرورش در دست تهیه است و با توجه به تأسیسی که برای اجرای گواهی انتقال ایجاد شده است، در نظر داریم قسمت عمده شهریه را به اجرای گواهی انتقال تحصیلی اختصاص دهیم. مدارس ابتدایی و آموزشی و فرهنگی. .

در صورتی که مدرسه کارنامه موارد و شاخص ها را به وزارتخانه ها، ادارات و مناطق ارائه کند، می تواند شهریه را افزایش دهد. البته فضاهای فیزیکی و بحث سخت افزاری در بحث شهریه تاثیرگذار است اما عدد را نسبت به سال های قبل جایگزین می کنیم و بالاترین امتیاز شهریه سال های آینده را در مبحث نرم افزار در نظر می گیریم.

یعنی برنامه های آموزشی و پرورشی خوب، برنامه های آموزشی مناسب، اجرای سند تحول بنیادین و فعالیت مدارس در زمینه های مختلفی که آموزش و پرورش و آموزش و پرورش ارائه کرده است، در زمینه مسابقات قرآنی و فرهنگی، بحث تربیت بدنی و تربیتی. و شاخص های آموزشی، درصد قبولی و در مجموع عملکرد مدرسه نسبت به سال قبل تصمیم گیری در مورد شهریه آن را ضروری می سازد.

ما شهر نجومی نداریم

در صورتی که سقف شهری 35 میلیون و 600 هزار تومان باشد. با توجه به برنامه فوق و هزینه های اضافی هزینه مدرسه 70 تا 80 میلیون خواهد بود.

هیچی نداریم در برخی مدارس آزمون ورودی کلاس برگزار می شود. کنکور کلاس ها ارتباطی با شهریه مدارس ندارد. ба очень ход олиаст в жазов шахрих ма нейст. برخی از مدارس آموزش زبان تخصصی ارائه می دهند.

اما برخی خانواده ها می گویند این تفکیک ایجاد نشده است و وقتی مثلاً هزینه مدرسه را می پرسند می گویند 80 میلیون تومان است.

باید جدا شود. ما امسال روی این موضوع خیلی کار کردیم. از مؤسسین و مدیران خواستیم که در ارائه سند شفافیت داشته باشند و نظرات مردم را در نظر بگیرند و همچنین به مردم اطلاع دهند که این پول را برای چه می پردازند.

والدین باید بدانند که برای چه فعالیت هایی پول می پردازند و بدون اینکه بدانند برای چه چیزی پول می پردازند، هزینه ای پرداخت نکنند.

آیا در مدارس غیردولتی شهریه نجومی داریم؟

ما شهر نجومی نداریم. شهریه نجومی اینی که؟ بحث طالع بینی خیلی دور است. اگر حقوق من با سایر افراد سازمان برابر باشد، می گویند حقوق من نجومی است. اما بین افراد به دلیل مدارک تحصیلی، سمت های مدیریتی و سوابق کاری تفاوت هایی وجود دارد و این وضعیت طبیعی است.

به همین دلیل ما نیز اعلام می کنیم که کارمزد از 4 میلیون تومان تا 35 میلیون تومان است و این مقیاس دارای شاخص است. اگر فاصله ای که ما تعریف می کنیم بیشتر باشد می گویند طالع بینی و ما چنین موضوعی نداریم. برخی این عدد را با برنامه های فوق و اعداد کامل می دانند و می گویند شهری نجومی است.

روند رتبه بندی مدارس غیردولتی از مهر امسال آغاز می شود

نوشته بودی مدارس غیردولتی رتبه بندی می شوند؟ این رتبه چگونه است؟

به دنبال رتبه بندی مدارس غیردولتی هستیم. در مدرسه شیشه ای یا سامانه مشارکت ها به دنبال این هستیم که تمامی فعالیت های مربوط به مدرسه غیردولتی شفاف شود و در این سامانه قرار گیرد؛ یعنی شخصی می خواهد مجوز بگیرد تا تأسیس مدرسه، فرآیندهای آموزش و پرورش، اعلام شهریه، پرداخت شهریه، حقوق و دستمزد معلمان و نظرسنجی ها در نظر گرفته شود. سیستم.

هزینه های امسال در سامانه درج شد و تمامی هزینه ها در سامانه بارگذاری شد. ما اکنون در حال بارگذاری شاخص هایی هستیم که هر مدرسه می تواند برای گرفتن یک ستاره از آنها استفاده کند.

سه ستاره شامل عملکرد و ارائه خدمات را در نظر داریم و در حال حاضر در حال آماده سازی چارچوب آن هستیم و مراحل رتبه بندی از شهریور ماه سال جاری آغاز می شود.

Tiana Fitzpatrick

دوست حیوانات در همه جا. متخصص موسیقی برنده جایزه. کافه قهوه. ارتباط دهنده. کاوشگر. متعصب الکل

تماس با ما