shidachatbanner

معجزه کاهش فشار خون با این گیاه

سیر یکی از گیاهانی است که خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد. در این مقاله به خواص سیر برای پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی پرداخته ایم.

بر اساس این گزارش، بیماری های قلبی عروقی عامل اصلی مرگ و میر در سراسر جهان است و تخمین زده می شود که سالانه 17.9 میلیون نفر را به کام مرگ می کشاند. مهم ترین عوامل خطر بیماری های قلبی عروقی شامل رژیم غذایی ناسالم، کم تحرکی، مصرف سیگار و الکل و عواملی که منجر به آن می شوند عبارتند از افزایش فشار خون، افزایش گلوکز خون، افزایش چربی خون و اضافه وزن و چاقی.

عوامل تغذیه ای نقش کلیدی در بروز بیماری های مختلف انسان از جمله بیماری های قلبی عروقی دارند. مطالعات اپیدمیولوژیک نشان داده است که رژیم های غذایی غنی از میوه ها، گیاهان و ادویه ها با خطر کمتر بیماری قلبی عروقی مرتبط است. یکی از گیاهانی که خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد; پر است

سیر با نام علمی allium sativum هزاران سال است که برای اهداف دارویی استفاده می شود. سیر گیاهی گلدار است که عصاره ریشه آن حاوی ماده ای به نام آلیسین است که از فرآورده های آن در درمان بیماری های قلبی و عروقی استفاده می شود.

خواص فشار خون

یکی از عوامل ایجاد بیماری های قلبی و عروقی؛ فشار خون بالاست. کاهش فشار خون در اثر مصرف سال هاست که ادامه دارد که توسط دانشمندان سراسر دنیا تایید شده است.

بر اساس مطالعات، کاهش فشار خون ناشی از مصرف سیر به دلیل اثر آرام بخش سیر بر روی عضلات دیواره صاف سیاهرگ ها است. همچنین، تحقیقات ثابت کرده است که عصاره سیر بر فعالیت گشادکننده عروق (اکسید نیتریک) اثر دارد. اتساع عروق باعث کاهش فشار خون می شود و در نتیجه مجموع این عوامل باعث کاهش فشار خون و خطر ابتلا به بیماری های قلبی می شود.

خواص سیر برای جلوگیری از لخته شدن خون

یکی از مشکلاتی که باعث بیماری قلبی و حمله قلبی می شود؛ لخته شدن خون است. تجمع پلاکت های خون باعث انسداد جریان خون می شود و با افزایش خطر حمله قلبی همراه است.

فعالیت ضد پلاکتی ناشی از استفاده از آن است. در یک مطالعه ثابت شد که سیر به دلیل وجود ترکیبات گوگردی، خاصیت ضد پلاکتی زیادی دارد. ماده ای به نام «آژوین» در کبد وجود دارد که می تواند لخته شدن و لخته شدن خون را کاهش دهد و در نتیجه خطر سکته قلبی و مغزی را کاهش دهد.

خواص پوست برای التیام خون

هنگامی که رسوبات چربی و سایر عناصر خونی در شریان های بدن جمع می شوند. به دلیل باریک شدن آن و عبور خون با مشکل مواجه می شود که به آن تصلب شرایین یا تصلب شرایین می گویند.

نتایج مطالعات نشان داد که ترکیبات موجود در سیر می تواند رسوب کلسترول را در دیواره رگ ها کاهش دهد که به نوبه خود سفتی شریان، فشار خون و خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد.

تاثیر دوره در کاهش خطر حمله قلبی

در مطالعه ای که بر روی بیماران با سابقه حمله قلبی انجام شد، مشخص شد که مصرف سیر باعث کاهش قابل توجه خطر حمله قلبی تا 35 درصد و کاهش مرگ و میر بیماران تا 45 درصد می شود.

تأثیر دوره بر یک عامل مهم در ایجاد بیماری های قلبی عروقی

ماده ای به نام «هوموسیستئین» یکی از عوامل خطر بیماری های قلبی عروقی است که میزان بالای آن در بدن خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و تصلب شرایین را افزایش می دهد. کاهش سطح این ماده در خون افراد منجر به کاهش بروز سکته ها و بیماری های قلبی می شود.

طی مطالعات انجام شده بر روی حیوانات، مشخص شد که مصرف سیر می تواند غلظت هموسیستئین را تا 33 درصد کاهش دهد و خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهد.

خواص سیر برای کاهش کلسترول

مطالعات نشان داده است که مصرف سیر فعالیت برخی از آنزیم های تولید کننده چربی را مهار می کند و باعث کاهش چربی خون می شود.

با وجود این، مطالعات گسترده ای در مورد تأثیر مصرف همزمان سیر و لیمو بر چربی خون انجام شده است. سیر (Allium sativum) و لیمو ترش (Citrus limon) هر دو گیاهانی هستند که در درمان سنتی مشکلات قلبی عروقی استفاده می شوند. در مطالعه ای که در ایران انجام شد، تاثیر ترکیب سیر و لیمو بر کاهش کلسترول خون مورد بررسی قرار گرفت. در این مطالعه.

مشخص شد که عصاره ترکیبی سیر و لیمو ترش دارای اثرات ضد التهابی و محافظتی بر روی عروق خونی بیماران هیپرکلسترولمی است و می تواند میزان کلسترول خون را کاهش دهد. از آنجایی که کلسترول خون بالا یکی از عوامل خطر بیماری قلبی است، مصرف ترکیبی از سیر و لیمو نیز می تواند از این طریق به کاهش خطر بیماری قلبی کمک کند.

همچنین در مطالعه ای که بر روی 60 نفر در یکی از درمانگاه های کیشورمان انجام شد. محققان برای گروهی از بیماران مبتلا به کلسترول خون بالا، رژیم غذایی کم چرب و برای گروهی دیگر، روزانه سه داروی گیاهی تهیه شده از سیر (غذاهای سیر) تجویز کردند. نتیجه این مطالعه نشان داد که کلسترول خون در گروهی که سیر دریافت کرده بودند 15 درصد کاهش یافت.

чех кадр эст мизан می توانь просмотров сир другания чех‌кадр؟

مصرف روزانه چهار گرم سیر خام معادل یک تا دو حبه سیر یا یک قرص سیر حاوی 300 میلی گرم پودر سیر خشک دو تا سه بار در روز می تواند از بیماری های قلبی عروقی پیشگیری کرده و حتی آن را درمان کند.

طرز تهیه خمیر سیر و لیمو

ترکیب لیمو و سیر نیز ترکیبی مفید برای پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی محسوب می شود. برای تهیه خمیر سیر و لیمو، دانه های پنج عدد لیموی بزرگ یا 15 عدد لیموی کوچک را بردارید، سپس آن ها را با 30 حبه سیر متوسط ​​پوست کنده مخلوط کنید.

پس از مخلوط شدن همه مواد، آنها را با یک لیتر آب روی شعله ملایم قرار دهید تا بجوشد. با اولین حرارت شعله را خاموش کنید و کاملا دور بریزید. مخلوط تمیز شده را در ظرف شیشه ای بریزید و در یخچال نگهداری کنید و روزانه به مقدار یک تا دو قاشق میل کنید.

Olive Herman

سفر نینجا. زامبی نرد. متخصص فرهنگ پاپ معتاد آبجو ماون وب کارشناس مغرور غذا تنظیم کننده. دردسر ساز. خالق مشتاق

تماس با ما