shidachatbanner

هزینه 120 میلیون دلاری فایزر برای ابزار تشخیص کرونا از ابتدا

شرکت فایزرداروخانه غول، نزدیک 120 میلیون تومان برای خرید یک شرکت کوچک استرالیایی که ادعا می کند نرم افزاری برای گوشی هایی ساخته است که می تواند صدای سرفه را تجزیه و تحلیل کند، پول پرداخت کرده است. ویروس کرونا (Ковид-19) باید به دقت تشخیص داده شود.

برای یک دهه، شرکت کوچک استرالیایی ResApp روی ایجاد الگوریتمی کار می کند که می تواند بیماری های تنفسی را به سادگی با تجزیه و تحلیل صدای سرفه تشخیص دهد. در ابتدا، این سیستم برای تشخیص ذات الریه آموزش دیده بود، اما در سال 2019، محققان نشان دادند که از این فناوری می توان برای تشخیص موثر آسم، سیاه سرفه و برونشیت نیز استفاده کرد.

نتایج ابزار تشخیصی کرونا موبایل

در سال 2020، زمانی که جهان با همه‌گیری کرونا مواجه شد، تیم استرالیایی مشتاقانه منتظر استفاده از فناوری تشخیص سرفه برای تشخیص ویروس کرونا بودند. در اوایل سال 2022، اولین داده‌های آزمایشی این شرکت، که در آن الگوریتم‌های مرتبط با کووید-19 آزمایش شدند، نتایج بسیار خوبی را نشان دادند.

در واقع، محققان دریافتند که این سیستم تنها از طریق صدای سرفه می تواند کووید مثبت را در 92 درصد موارد تشخیص دهد. همچنین دقت نتایج این سامانه 80 درصد است یعنی از 10 نفر تنها دو نفر به نتایج مثبت کاذب پی برده اند.

بلافاصله پس از اینکه ResApp نتایج سیستم خود را فاش کرد، Pfizer در ابتدا حدود 65 میلیون دلار در این فناوری سرمایه گذاری کرد. اکنون این غول دارویی طی اطلاعیه ای رسمی این شرکت را در معامله ای به ارزش 116 میلیون دلار خریداری کرده است.

در بیانیه ای، سخنگوی Pfizer به ABC News توضیح داد که داده های اولیه ارائه شده توسط فناوری این شرکت بسیار امیدوارکننده است و این برنامه کار خود را در زمینه سلامت دیجیتال گسترش می دهد:

“ما معتقدیم که ابزار غربالگری کووید-19 یک راه حل جدید بالقوه برای مصرف کنندگانی است که قصد سرکوب این بیماری را دارند. ما مشتاقانه منتظر اصلاح بیشتر این الگوریتم و همکاری با تنظیم کننده ها در سراسر جهان هستیم تا این محصول مهم را در اسرع وقت به مصرف کنندگان تحویل دهیم.”

تیم ResApp امیدوار است که آن را از طریق Pfizer خریداری کند و به رشد و گسترش فناوری در نقاط دورافتاده جهان کمک کند.

Nick Webster

مزاحم عمومی فن غذا. حلال مشکل بدون عذرخواهی کارآفرین. خواننده.

تماس با ما