shidachatbanner

واتیکان می گوید وضعیت سلامتی بندیکت شانزدهم رو به وخامت است، پاپ فرانسیس درخواست دعا کرد

صادره به تاریخ، صادره در تاریخ، تاریخ صدور:

واتیکان روز چهارشنبه تایید کرد که وضعیت سلامتی پاپ سابق بندیکت شانزدهم، 95 ساله، در چند ساعت گذشته بدتر شده است و پاپ فرانسیس او را ملاقات کرده است، ساعاتی پس از آن که پاپ فعلی گفت که سلف او “بسیار بیمار است” و درخواست دعا کرد. .

ماتئو برونی، سخنگوی این سازمان در بیانیه‌ای گفت: «می‌توانم تأیید کنم که در چند ساعت اخیر به دلیل افزایش سن وخیم‌تر شده است. وضعیت در حال حاضر تحت کنترل است و به طور مداوم توسط پزشکان تحت نظارت است».

این امر پس از آن صورت گرفت که پاپ فرانسیس در یک اعلامیه غافلگیرکننده به زبان ایتالیایی در پایان حضار عمومی هفتگی خود گفت: “من از همه شما می خواهم دعای ویژه ای برای پاپ بازنشسته بندیکت که در سکوت از کلیسا حمایت می کند، درخواست کنم.”

فرانسیس گفت: “بیایید او را به یاد بیاوریم. او بسیار بیمار است و از خداوند می خواهد که او را در این شهادت عشق به کلیسا تا پایان تسلی دهد و حمایت کند.”

تا چند هفته پیش، کسانی که بندیکت را دیده بودند می گفتند بدن او بسیار ضعیف است اما ذهنش هنوز تیز بود.

یکی از آخرین عکس های شناخته شده از بندیکت در دسامبر گرفته شده است. 1، زمانی که با برندگان جایزه ای برای الهیدانان به نام او ملاقات کرد. او نشسته بود و فوق العاده ضعیف به نظر می رسید.

پاپ بازنشسته بندیکت شانزدهم به هنگام دریافت برندگان مسابقه نگاه می کند
پاپ بازنشسته بندیکت شانزدهم در حال پذیرایی از برندگان جایزه “Premio Ratzinger” در واتیکان، 1 دسامبر 2022، نگاه می کند. © Fondazione Ratzinger، رویترز

بندیکت از زمان استعفای خود به همراه منشی خود، اسقف اعظم گئورگ گانسواین، و چند دستیار و کادر پزشکی دیگر در صومعه ای سابق در باغ های واتیکان زندگی می کند.

بندیکت در 11 فوریه 2013 قصد خود را برای استعفا اعلام کرد و جلسه کاردینال ها را شوکه کرد. او گفت که دیگر قدرت جسمی و روحی لازم برای اداره کلیسا را ​​ندارد.

او به طور رسمی در 28 فوریه همان سال کنار رفت و به طور موقت به اقامتگاه تابستانی پاپ در جنوب رم نقل مکان کرد، در حالی که کاردینال‌هایی از سراسر جهان برای انتخاب جانشین او به رم آمدند.

فرانسیس، اولین پاپ از آمریکای لاتین، در 13 مارس 2013 به عنوان جانشین او انتخاب شد.

در حالی که فرانسیس اغلب پاپ سابق را ستایش می کند و می گوید که مانند داشتن یک پدربزرگ در خانه است، حضور دو مرد سفیدپوش در واتیکان گاهی اوقات دردسرساز می شد.

محافظه کاران به پاپ سابق به عنوان پرچمدار خود می نگریستند و برخی از سنت گرایان افراطی حتی از تصدیق فرانسیس به عنوان پاپ مشروع خودداری کردند.

بندیکت، اولین پاپ آلمانی در 1000 سال گذشته، در 19 آوریل 2005 به عنوان جانشین پاپ محبوب ژان پل دوم، که 27 سال سلطنت کرد، انتخاب شد.

کاردینال ها او را از بین تعدادشان انتخاب کردند که به دنبال تداوم و آنچه که یکی «جفت دست ایمن» نامیده می شود.

برای نزدیک به 25 سال، به عنوان کاردینال جوزف راتزینگر، او رئیس قدرتمند دفتر اعتقادی واتیکان بود که در آن زمان به عنوان جماعت دکترین ایمان (CDF) شناخته می شد.

(فرانس 24 با خبرگزاری فرانسه و رویترز)

Cassie Wells

حل کننده مشکل به طرز خشمگینانه ای فروتن. ماون فرهنگ پاپ استاد عمومی موسیقی. متعصب وب هیپستر پسند. ارتباط دهنده.

تماس با ما