shidachatbanner

چرا فوتبالیست ها بازوبند می زنند؟

بازیکنان فوتبال اغلب در طول مسابقات با بازوبندهای مشک دار روی آستین های خود دیده می شوند.

بر اساس این گزارش، سایت انگلیسی «مترو» در این گزارش نوشت: بستن بازوبند تفنگی در لیگ برتر، لیگ قهرمانان، لیگ قهرمانان و سایر لیگ های داخلی در سراسر اروپا دیده شده است.

اما چرا بازیکنان فوتبال در طول مسابقات بازوبند می بندند؟ بازیکنان فوتبال برای احترام به کسی که درگذشته است یا به یاد آوردن یک مناسبت خاص، بازوبندهای مشک‌دار می‌بندند.

بستن بازوبند همچنین می تواند نشان دهنده مرگ یک فرد مهم مانند یکی از اعضای خانواده سلطنتی، یک فرد مشهور یا یک بازیکن یا مدیر سابق باشد.

آنها همچنین می توانند برای انعکاس رویدادهای تاریخی یا جاری که تعداد زیادی از مردم را تحت تأثیر قرار داده اند، استفاده شوند.

در بازی هایی که بازوبندهای مشک دار بسته می شود، بازیکنان اغلب در اطراف دایره سبز مستطیل شکل مرکزی جمع می شوند تا قبل از شروع مسابقه یک دقیقه پیش یابی، بزرگداشت یا تشویق کنند.

این سنت برای برگزاری مراسم عزاداری بازیکنان فوتبال و بزرگداشت یک فرد فوت شده استفاده می شود. این عمل معمولا در اولین مسابقه فوتبال پس از مرگ فرد اتفاق می افتد. علاوه بر فوتبال، استفاده از بازوبند مشک دار در کریکت نیز رایج است.

باشگاه‌های فوتبال بریتانیا در اولین مسابقاتی که پس از مرگ ملکه الیزابت دوم در سپتامبر 2022 برگزار شد، بازوبند مشکی پوشیدند.

هر سال، بازیکنان لیورپول به مناسبت سالگرد فاجعه هیلزبورو، که در جریان بازی نیمه نهایی جام حذفی این تیم مقابل ناتینگهام فارست در 15 آوریل 1989، 97 هوادار را کشت، بازوبند می بندند.

بازیکنان منچستریونایتد همچنین برای بزرگداشت فاجعه هوایی مونیخ در فوریه 1958 بازوبند بسته بودند که در آن 23 نفر بر اثر سقوط هواپیمای حامل بازیکنان، روزنامه نگاران و هواداران کشته شدند.

بازیکنان بایرن مونیخ در ماه مه 2020، پس از قتل جورج فلوید، در حمایت از جنبش Black Lives Matter، بازوبند مشکی درست کردند.

Adrienne Daniel

قهوه‌کار بسیار جذاب. دانشجو. محقق سفر. بت نوجوان آینده.

تماس با ما