shidachatbanner

کارشناسان حقوق بشر از چین می خواهند که به نقض جدی در استان سین کیانگ رسیدگی کند

بیانیه آنها پس از انتشار اخیر گزارش مورد انتظار دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد، OHCHR، منتشر شده است که نشان می دهد “نقض های جدی حقوق بشر” علیه اویغورها و سایر جوامع عمدتا مسلمان در آنجا انجام شده است.

پشتیبانی از گزارش های سازمان ملل

کارشناسان در حمایت از این ارزیابی، نتیجه‌گیری را برجسته کردند که بیان می‌کرد «میزان بازداشت خودسرانه و تبعیض‌آمیز اعضای اویغور و دیگر اقلیت‌های عمدتاً مسلمان… ممکن است جنایات بین‌المللی، به‌ویژه جنایات علیه بشریت باشد».

آنها توجه خود را به یافته های گزارش در مورد ادعاهای موثق در مورد الگوهای شکنجه یا بدرفتاری جلب کردند.

این موارد شامل درمان اجباری پزشکی و شرایط نامطلوب بازداشت، و همچنین حوادث خشونت جنسی و جنسیتی مانند معاینات تهاجمی زنان، و نشانه‌هایی از اجرای اجباری سیاست‌های تنظیم خانواده و کنترل تولد بود.

آنها همچنین از توجه به سوء استفاده گسترده از قوانین، سیاست ها و عملکردهای ضد تروریسم و ​​مبارزه با افراط گرایی استقبال کردند.

سیاست ها حقوق را محدود می کند

کارشناسان به ویژه نگران بودند که هر دو مکانیسم حقوق بشر سازمان ملل متحد، همراه با گزارش، نشان دهند که سیاست ها و عملکردهای چین اعمال مشروع بسیاری از حقوق بشر را محدود کرده است.

از جمله حق اقلیت های مذهبی و قومی برای برخورداری از فرهنگ خود، اظهار و انجام دین خود یا استفاده از زبان خود است.

کارشناسان گفتند که از “همه توصیه های ارائه شده توسط دفتر حقوق بشر سازمان ملل حمایت می کنند” و در عین حال برای تسهیل اجرای آنها نیز حمایت می کنند.

جلسه شورای حقوق بشر

آنها از دولت چین خواستند تا دارندگان حکم حقوق بشر سازمان ملل را به این کشور دعوت کند، و در دسترس بودن آنها برای انجام بازدیدها، و همچنین ارائه کمک و حمایت فنی به مقامات تایید کردند.

کارشناسان همچنین درخواست خود را از شورای حقوق بشر سازمان ملل برای تشکیل جلسه ویژه در مورد چین که ابتدا در بیانیه ژوئن 2020 مطرح شد، تکرار کردند.

آنها گفتند که این جلسه باید دقیقاً به این دلیل برگزار شود که مسائل کلیدی نگران کننده، به ویژه بازداشت خودسرانه، ناپدید شدن اجباری، محدودیت در رفت و آمد، حریم خصوصی، آزادی مذهب، آزادی بیان در سایر نقاط کشور به دلایل امنیت ملی رخ می دهد. .

آنها افزودند که شورای حقوق بشر باید فوراً تشکیل یک مأموریت یا هیئتی از کارشناسان را برای نظارت دقیق، تجزیه و تحلیل و گزارش در مورد وضعیت حقوق بشر در چین بررسی کند، در حالی که مجمع عمومی یا دبیر کل سازمان ملل باید ایجاد یک هیئت ویژه را در نظر بگیرند. نماینده.

آنها همچنین از کشورهای عضو سازمان ملل، آژانس‌های سازمان ملل متحد و شرکت‌ها خواستند تا از چین بخواهند به تعهدات حقوق بشری خود، از جمله در جریان گفتگوهای مداوم خود با دولت، عمل کند.

درباره کارشناسان مستقل سازمان ملل

گروه کارشناسانی که بیانیه را امضا کردند، متشکل از گزارشگران ویژه یا اعضای کارگروه هایی است که توسط شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو منصوب شده اند.

آنها مأموریت هایی برای نظارت و گزارش در مورد نگرانی های مختلف حقوق بشر در سراسر جهان دریافت کرده اند.

کارشناسان مستقل در ظرفیت های فردی خود فعالیت می کنند و نه کارمند سازمان ملل هستند و نه برای کار خود دستمزد دریافت می کنند.

Makayla Massey

کاشف برنده جایزه کل معتاد زامبی. متعصب فرهنگ پاپ بی عذرخواهی. تواهولیک.

تماس با ما