shidachatbanner

گزارش پنجشنبه شما اقتدارگرایان چگونه میخائیل گورباچف ​​را می بینند

میخائیل گورباچف، رهبر اتحاد جماهیر شوروی که مرگ او روز سه شنبه اعلام شد، در بسیاری از کشورهای غربی به عنوان فردی رویایی که جنگ سرد را به پایان صلح آمیز رساند، مورد استقبال قرار می گیرد. اما در سایر نقاط جهان، میراث او به عنوان نمونه ای از قدرتی است که به سرعت و به طرز عجیبی کنار گذاشته شد.

این درس در چین که مخالفان را سرکوب کرده و تجلیل از حزب کمونیست را تشدید کرده است، مورد توجه قرار گرفته است. رئیس جمهور شی جین پینگ، که قرار است سومین دوره ریاست جمهوری خود را آغاز کند، فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی را “داستانی هشداردهنده” خواند.

رئیس جمهور ولادیمیر پوتین درباره سقوط اتحاد جماهیر شوروی در روزی که روسیه به اوکراین حمله کرد، گفت: ما فقط برای یک لحظه اعتماد خود را از دست دادیم، اما برای برهم زدن توازن نیروها در جهان کافی بود. او آن را “بزرگترین فاجعه ژئوپلیتیک قرن” نامیده است.

پوتین در بیانیه ای آشتی جویانه، گورباچف ​​را “دولتی” خواند که “کوشید راه حل های خود را برای مشکلات فوری ارائه دهد.” تبلیغات کرملین انتقادی‌تر بود: ستونی از یک خبرگزاری دولتی می‌گوید: «میخائیل گورباچف ​​می‌تواند به عنوان مثالی باشد که نیت خوب یک رهبر ملی می‌تواند برای کل کشور جهنم روی زمین ایجاد کند».

نقل قول: روزنامه نگار رادیویی، الکسی آ. ونیدکتوف، یکی از دوستان گورباچف، در ماه ژوئیه گفت: «همه اصلاحات گورباچف ​​اکنون صفر است، در خاکستر، در دود. “این کار زندگی او بود.”

مصاحبه: گورباچف ​​در سال 2016 با تایمز صحبت کرد و از ماندن او در میان نفرت‌انگیزترین مردان روسیه شانه خالی کرد. او گفت: «این آزادی بیان است.


آن افت حیرت آور است. تا به حال، کارشناسان عادت داشتند تغییرات امید به زندگی را با ماه ها اندازه گیری کنند، نه سال ها.

همه گیری ویروس کرونا تا حد زیادی مقصر است. گزارش جدید نشان می‌دهد که افزایش مرگ‌ومیرهای تصادفی و مصرف بیش از حد مواد مخدر و همچنین مرگ‌های ناشی از بیماری‌های قلبی، بیماری مزمن کبدی و سیروز نیز در این امر نقش داشته است.

آمریکایی ها همچنین از ترکیبی از تأثیرات رنج می برند که کارشناسان آن را “مضرات سلامت ایالات متحده” نامیده اند. استیون وولف، مدیر بازنشسته مرکز جامعه و سلامت در دانشگاه ویرجینیا Commonwealth. نتیجه این است که بار بیماری بالا و امید به زندگی کوتاهتر در مقایسه با کشورهای دیگر با درآمد قابل مقایسه است.

امریکایی های اصیل: این کاهش به ویژه در جوامع بومی آمریکا و آلاسکا شدید بوده است که از زمان شروع همه‌گیری به طور میانگین بیش از شش سال و نیم کاهش تجمعی داشته‌اند. این میانگین طول عمر آنها را 65 سال نشان می دهد که برای همه آمریکایی ها در سال 1944 یکسان است.

مبارزه با کووید: سازمان غذا و دارو روز چهارشنبه اولین واکسن‌های ویروس کرونا را که زیرمجموعه‌های Omicron را هدف قرار می‌دهند، مجوز داد. دوزهای تقویت کننده جدید ممکن است به زودی در هفته آینده در دسترس باشند، اما شواهد فراوان نشان می دهد که آمریکایی ها ممکن است از تزریق اضافی خودداری کنند.


مقامات هواشناسی در ژاپن هشدار دادند که طوفان می تواند تا صبح پنج شنبه حدود 7 اینچ باران در جزایر ببارد و به طور بالقوه نیروی کافی برای تخریب خانه ها را به همراه داشته باشد.

پیش بینی های دولت روز چهارشنبه حاکی از آن بود که هینامنور به احتمال زیاد به سمت شمال به سمت جنوب شبه جزیره کره حرکت خواهد کرد.

تغییرات آب و هوا: محققان دریافته‌اند که تغییرات آب و هوایی فراوانی طوفان‌های بزرگ را افزایش می‌دهد، زیرا اقیانوس گرم‌تر انرژی بیشتری را فراهم می‌کند که به آنها سوخت می‌دهد.

پس از تسلط طالبان بر افغانستان در سال گذشته، دروازه بان تیم ملی فوتبال زنان می دانست که ممکن است به خاطر ورزش خود کشته شود. او پیراهن‌ها و جام‌هایش را در حیاط خانه‌اش دفن کرد و به سختی به استرالیا فرار کرد. این داستان اوست.

نهنگ‌های گوژپشت از طریق تحولات فرهنگی دوربرد و با سرعت بالا می‌روند و برای ادامه فعالیت آن به اینترنت یا ماهواره نیاز ندارند.

در مطالعه‌ای که روز سه‌شنبه منتشر شد، دانشمندان دریافتند که آوازهای کوهان به راحتی از جمعیتی به جمعیت دیگر در سراسر اقیانوس آرام پخش می‌شوند. تنها چند سال طول می کشد تا یک آهنگ چندین هزار مایل حرکت کند، از نهنگ های استرالیا گرفته تا نهنگ های اکوادور.

الن گارلند، زیست شناس دریایی در دانشگاه سنت پترزبورگ می گوید: نیمی از کره زمین اکنون به طور صوتی برای نهنگ ها به هم متصل شده است. اندروز در اسکاتلند و نویسنده این مطالعه. “و این دیوانه کننده است.”

محققان ساختار پیچیده و زبان مانندی را در این آهنگ‌ها کشف کرده‌اند که گوژپشت‌های نر به تدریج آن را تزئین می‌کنند و در نتیجه ملودی‌های متفاوتی بین جمعیت‌ها ایجاد می‌شود. این آهنگ‌ها ممکن است زمانی پخش شوند که گوژپشت‌ها از مکان‌های پرورش خود به مکان‌های جستجوی غذا نزدیک قطب جنوب مهاجرت می‌کنند، زمانی که نرها از جمعیت‌های مختلف ممکن است نزدیک یکدیگر شنا کنند.

هیچ کس مطمئن نیست که چرا نهنگ ها آواز می خوانند. اما دانشمندان فکر می‌کنند که این آهنگ‌ها ممکن است راهی برای جذب همسر باشند و یک آهنگ جدید می‌تواند جذاب‌تر باشد.

Heidi Avery

پنکه تی وی جنرال. کارآفرین. پیشگام زامبی مغرور. تحلیلگر. خالق شیطانی متعصب توییتر.

تماس با ما