shidachatbanner

یورش اداره اجرا به خانه تجاشوی یاداو در دهلی در پرونده زمین برای شغل اخبار هند

دهلی نو: در یک تحول بزرگ، اداره اجرای احکام روز جمعه در ارتباط با پرونده زمین در برابر شغل، به اقامتگاه دهلی تجاشوی یاداو معاون وزیر بیهار یورش برد. آژانس مرکزی تحقیقات نیز در حال انجام است یورش به 15 مکان دیگر در بیهار در ارتباط با کلاهبرداری زمین در ازای شغل که در آن دفتر مرکزی تحقیقات (CBI) اخیراً رابری دوی، وزیر سابق بیهار و لالو پراساد، وزیر سابق راه آهن را کباب کرده بود.

اقدام ED بر اساس FIR ثبت شده توسط CBI در ارتباط با پرونده انجام می شود. در پرونده خود، CBI ادعا کرده است که در جریان تحقیقات مشخص شده است که متهم در تبانی با GM و CPO راه آهن مرکزی، افرادی را به جای زمین به نام آنها یا به نام بستگان نزدیک لالو استخدام کرده است. خانواده پراساد.

CBI قبلاً پرونده ای را علیه لالو پراساد، رئیس RJD، همسرش Rabri Devi، دو دخترشان و 15 نفر دیگر ثبت کرده است. این مقام مسئول گفت: یداو طی سال‌های 1383 تا 1388 به‌جای انتصاب جانشینان پست گروه «د» در مناطق مختلف راه‌آهن، امتیازات مالی در قالب واگذاری ملک به نام اعضای خانواده‌اش کسب کرده بود.

ما ادعا کردیم که تعدادی از ساکنان پتنا خود یا از طریق اعضای خانواده‌شان زمین‌های خود را در پایتخت ایالت به نفع یداوها و یک شرکت خصوصی تحت کنترل لالو پراساد و خانواده‌اش فروختند و به آنها هدیه دادند و آنها نیز در این انتقال مشارکت داشتند. چنین اموال غیر منقول

CBI گفت: “هیچ آگهی یا اطلاعیه عمومی برای چنین انتصاب جانشینان در راه آهن زونال صادر نشده است، اما منصوب شدگانی که ساکن پاتن بودند به عنوان جانشین در خطوط راه آهن منطقه ای مختلف واقع در بمبئی، جبالپور، کلکته، جیپور و هازیپور منصوب شدند.” .

“در ادامه این روش، حدود 1،05،292 فوت مربع زمین، املاک غیر منقول واقع در پتنا توسط یداو و اعضای خانواده اش از طریق پنج سند فروش و دو سند هدیه به دست آمد که نشان دهنده پرداخت نقدی به فروشنده در اکثر موارد است. از انتقال زمین،” CBI ادعا کرده است.

پرونده CBI مبتنی بر اتهاماتی است مبنی بر اینکه لالو یاداو و اعضای خانواده‌اش در دوران تصدی وی به عنوان وزیر راه آهن اتحادیه از سال 2004 تا 2009، زمین را با نرخ ارزان در ازای شغل خریداری کردند.

علاوه بر این سیاستمدار کهنه کار بیهار، همسر و دخترانش، CBI FIR، که در ماه مه 2022 ثبت شده است، نام 12 نفر دیگر را که گفته می شود در ازای زمین شغل پیدا کرده اند، آورده است. در ژوئیه سال گذشته، CBI دستیار لالو یاداو و افسر سابق وظیفه ویژه (OSD) Bhola Yadav را در ارتباط با این پرونده دستگیر کرد.

Cornelius Mcgrath

درونگرا. قهوه خور. کاوشگر. متخصص تلویزیون بشارت بیکن لاعلاج. طرفدار فرهنگ پاپ

تماس با ما