اخبار به طور خلاصه & 1 آگوست

این خبر مختصر از سازمان ملل است.

دبیرکل سازمان ملل متحد از اولین کشتی غلات که بر اساس توافقنامه تاریخی اوکراین را ترک کرد، استقبال کرد

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل از خروج اولین کشتی حامل غلات از اوکراین به سایر نقاط جهان در روز دوشنبه، مطابق با توافقنامه مهمی که با میانجیگری سازمان ملل توسط این کشور، روسیه و ترکیه امضا شد، استقبال کرد.

کشتی باری Razoni با بیش از 26000 تن ذرت اودسا را ​​ترک کرد – اولین کشتی تجاری است که از 26 فوریه یا فقط چند روز پس از شروع تهاجم روسیه، بندر اوکراینی در دریای سیاه را ترک کرد.

این کشتی عازم بندر مدیترانه طرابلس در لبنان است.

دبیرکل سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای گفت: اطمینان از انتقال غلات و مواد غذایی موجود به بازارهای جهانی یک ضرورت بشردوستانه است.

وی ابراز امیدواری کرد که این اولین کشتی از بسیاری از کشتی های تجاری باشد که مطابق با توافق حرکت می کنند و این امر ثبات و آرامش بسیار مورد نیاز را برای امنیت غذایی جهانی به ویژه در شکننده ترین شرایط انسانی به ارمغان خواهد آورد.

گوترش: به معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای «مثل همیشه» نیاز است

دبیرکل سازمان ملل روز دوشنبه در نیویورک گفت: در زمان خطر هسته ای که از زمان اوج جنگ سرد دیده نشده است، کشورها باید فوراً هنجار تقریباً 80 ساله علیه استفاده از سلاح های هسته ای را تقویت کنند.

آقای. گوترش در افتتاحیه آخرین نشست برای بررسی پیشرفت در اجرای معاهده منع اشاعه، NPT که تا 26 اوت در مقر سازمان ملل برگزار شد، صحبت می کرد.

او گفت که این در یک مقطع حساس اتفاق می افتد، با بحران آب و هوا، نابرابری های شدید، درگیری ها، همه گیری کووید-19 و چالش های دیگر که جهان را تحت فشار شدید قرار می دهد.

در شرایطی که تنش‌های ژئوپلیتیکی به اوج خود رسیده است و کشورها میلیاردها دلار برای «سلاح‌های روز قیامت» هزینه می‌کنند، دبیرکل سازمان ملل هشدار داد که «بشریت تنها یک سوء تفاهم است، یک اشتباه محاسباتی تا نابودی هسته‌ای».

ما به معاهده عدم اشاعه تسلیحات هسته ای مثل همیشه نیاز داریم. به همین دلیل است که این کنفرانس بازبینی بسیار مهم است. این فرصتی است برای بررسی اقداماتی که به جلوگیری از فاجعه خاص کمک می کند. و قرار دادن بشریت در مسیری جدید به سوی جهانی عاری از سلاح های هسته ای. همچنین فرصتی برای تقویت این معاهده و مناسب ساختن آن برای جهان نگران کننده اطرافمان است.»

حمایت از تغذیه با شیر مادر، به ویژه در شرایط بحرانی: یونیسف و سازمان جهانی بهداشت

دولت ها باید منابع بیشتری را برای حفاظت، ترویج و حمایت از سیاست ها و برنامه های تغذیه با شیر مادر، به ویژه در شرایط اضطراری اختصاص دهند.

این پیام روسای آژانس کودکان سازمان ملل متحد، یونیسف و سازمان بهداشت جهانی (WHO) در بیانیه ای در روز دوشنبه به مناسبت آغاز هفته جهانی تغذیه با شیر مادر است.

آنها گفتند در مواقع اضطراری – مانند شرایط در افغانستان، یمن، اوکراین و شاخ آفریقا – تغذیه با شیر مادر منبع غذایی ایمن، مغذی و در دسترس برای نوزادان و کودکان خردسال را تضمین می کند.

با این حال، عواملی که بر مادران در شرایط بحرانی تأثیر می گذارد – از جمله ناراحتی عاطفی، خستگی، و همچنین کمبود فضا و حریم خصوصی – به این معنی است که نوزادان آنها اغلب مزایای شیردهی را از دست می دهند.

آژانس‌های سازمان ملل خواستار اقداماتی هستند که شامل اولویت‌بندی سرمایه‌گذاری در شیردهی در شرایط شکننده و تجهیز کارکنان بهداشتی به مهارت‌های لازم برای ارائه مشاوره با کیفیت و حمایت عملی به مادران می‌شود تا آنها بتوانند با شیر مادر موفق شوند.

دایان پن، اخبار سازمان ملل

Marisol Snow

خیلی پایین میاد کارآفرین حرفه ای. پیشگام بیکن. ادم شبکه های اجتماعی متعصب موسیقی هاردکور. پزشک اینترنت.

تماس با ما