اخبار مختصر 24 آوریل

این خبر مختصر از سازمان ملل است.

سازمان ملل از جابجایی ایمن کارکنان در سودان استقبال می کند

با توجه به افزایش ناامنی در سودان، سازمان ملل متحد روز دوشنبه اعلام کرد که در بحبوحه درگیری های هفته دوم بین نیروهای نظامی رقیب، کارکنان بین المللی را از این کشور تخلیه می کند.

هدف از این اقدام کاهش خطرات برای پرسنل و در عین حال ادامه کمک رسانی به مردم است.

صدها کارمند به طور موقت از خارطوم، پایتخت، به شهر شرقی بندر سودان منتقل شده اند تا به کشورهای همسایه منتقل شوند، جایی که از راه دور کار خواهند کرد.

سازمان ملل همچنین اقدامات لازم را برای محافظت از کارکنان سودانی و خانواده های آنها انجام می دهد و در حال بررسی هر راه ممکن برای حمایت از آنها است.

نماینده ویژه سازمان ملل متحد در سودان، فولکر پرتس، به همراه تعداد کمی از پرسنل استخدام شده بین المللی در این کشور باقی خواهد ماند و به کار برای حل بحران فعلی و بازگشت به وظایف تعیین شده توسط سازمان ملل ادامه خواهد داد.

در نیویورک، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل از جابجایی موقت امن کارکنان و وابستگان سازمان ملل از خارطوم و سایر نقاط استقبال کرد.

دبیرکل سازمان ملل متحد مجدداً از طرفین درخواست کرد تا فوراً درگیری‌ها را متوقف کنند و به همه غیرنظامیان اجازه دهند تا از مناطق آسیب دیده از جنگ خارج شوند.

هفته جهانی ایمن سازی بر «پیشرفت بزرگ» در واکسن ها پس از همه گیری تاکید می کند

آژانس بهداشت سازمان ملل متحد روز دوشنبه به مناسبت آغاز هفته جهانی ایمن‌سازی اعلام کرد که همه‌گیری کووید-19 باعث شد میلیون‌ها کودک واکسن‌های معمول را از دست بدهند و کشورها باید از هم اکنون برای بازگرداندن پوشش واکسیناسیون ضروری حداقل به سطوح سال 2019 اقدام کنند.

WHO – سازمان بهداشت جهانی – تحت عنوان “The Big Catch-Up” با شرکای خود برای حمایت از کشورها برای بازگشت به مسیر خود کار می کند تا افراد بیشتری از بیماری های قابل پیشگیری محافظت شوند.

تخمین زده می شود که 25 میلیون کودک تنها در سال 2021 واکسیناسیون را از دست داده اند، و WHO کمپین های موفقیت آمیزی را که در کشورهای مختلف از جمله غنا در جریان است، برجسته می کند، جایی که واکسن جدید مالاریا به برنامه های معمول ایمن سازی در چندین مرکز بهداشتی اضافه شده است.

هفته جهانی ایمن سازی از 24 تا 30 آوریل برگزار می شود. WHO گفت هدف نهایی این است که اطمینان حاصل شود که کودکان، بزرگسالان و جوامع بیشتری از بیماری های قابل پیشگیری با واکسن محافظت می شوند و به آنها اجازه می دهد زندگی شادتر و سالم تری داشته باشند.

انجمن جهانی داده کلیدی برای تسریع پیشرفت در توسعه پایدار

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد خواستار یافتن راه‌های جدیدی برای استفاده از داده‌های امروزی برای شکل‌دهی فردای صلح‌آمیز و مرفه برای همه مردم و کره زمین شده است.

او در پیامی ویدئویی به مناسبت افتتاح مجمع جهانی داده‌های سازمان ملل متحد در هانگژو، چین در روز دوشنبه، هشدار داد که پیشرفت در راستای اهداف توسعه پایدار (SDG) در نیمه راه تا پایان مهلت 2030 متوقف شده یا حتی معکوس شده است.

او گفت که این انجمن “فرصتی کلیدی برای توربوشارژ کردن قدرت تبدیل داده ها و تسریع پیشرفت در این لحظه حساس است.”

دایان پن، اخبار سازمان ملل

Damion Young

تحلیلگر. متخصص تلویزیون به طرز خشمگینی فروتن. علاقه مندان به فرهنگ پاپ طرفدار معمولی توییتر

تماس با ما