اولین رئیس حشیش شهر نیویورک می خواهد با & حشیش هراسی& مبارزه کند

دشیدا داوسون زمانی که در شرق نیویورک، بروکلین، در اوج جنگ با مواد مخدر بزرگ می‌شد، متقاعد شد که نمی‌خواهد کاری با علف‌های هرز داشته باشد.

او 10 ساله بود که افسران پلیس ترانزیت در حالی که او در راه مدرسه بود شروع به جستجوی کوله پشتی او برای مواد مخدر کردند. داوسون در مصاحبه ای گفت. او گفت که در نوجوانی شاهد بوده است که افسران دوستانش را به خاطر مقادیر کمی حشیش به زمین کوبیده اند.

او در سال 2016 پس از مرگ ناگهانی مادرش، یک مصرف کننده طولانی مدت حشیش که او را تشویق کرده بود برای درمان مشکلات سلامتی که باعث شد خانم حشیش، این دارو را امتحان کند، مسیر خود را به طور کامل تغییر داد. داوسون خسته و دردناک است. خانم. داوسون یک حرفه شرکتی را ترک کرد و وارد صنعت حشیش شد و ابتدا در یک برنامه ماری جوانا پزشکی در آریزونا ثبت نام کرد و در نهایت بر این صنعت در پورتلند، اوریونا نظارت کرد که شامل استفاده دارویی و تفریحی می‌شد.

حالا خانم داوسون، 43 ساله، به خانه بازگشته تا مدیریت Cannabis NYC، تلاش شهر برای حمایت از کارآفرینان و کارگرانی که به دنبال ورود به این بخش هستند، بر عهده بگیرد. او به‌عنوان مدیر مؤسس، سرپرستی تیم کوچکی را بر عهده خواهد داشت که مسئول هماهنگ کردن خدمات شهری برای کمک به ایجاد کسب‌وکارهای حشیش پایدار، از جمله کمک به کارآفرینان برای درخواست مجوز، دسترسی به فرصت‌های تأمین مالی و نظارت بر مقررات شهرداری است.

خانم. داوسون گفت که مشتاق است تمام تجربیات خود را برای شهر زادگاهش به کار گیرد. او گفت: «بازگشت و رهبری صنعت برای من فقط یک دور کامل است.

خانم. داوسون، فارغ‌التحصیل دانشگاه پرینستون و مدیر سابق شرکت‌های Fortune 500، به یکی از مدافعان سرسخت قانونی‌سازی ماری‌جوانا با تمرکز بر استفاده از آن برای رسیدگی به نابرابری‌های بهداشتی و ترمیم آسیب‌های وارد شده به مردم و محله‌هایی تبدیل شده است که در معرض جرم‌انگاری گسترده قرار گرفته‌اند. پس از ترک شرکت آمریکایی، او به عنوان مشاوری که به کسب و کارهای حشیش و قانونگذارانی که قصد قانونی شدن دارند، از جمله در نیویورک، مشاوره می دهد، از کشور عبور کرد.

نقش او به عنوان اولین مدیر حشیش شهر نیویورک برای تحقق یک هدف اصلی قانونی سازی در این ایالت کلیدی است: جذب بازار غیرقانونی با ترغیب و تشویق به جای مجازات.

سرگرد اریک آدامز، که خانم را منصوب کرد، می‌دانست که باید این نقش را با شخصی پر کنیم که در همه چیز از نیازهای کارآفرینان در این فضا گرفته تا تجربه زندگی نیویورکی‌هایی که از «جنگ علیه مواد مخدر» آسیب دیده‌اند، خبره باشد. داوسون در بیانیه ای گفت.

این یک وظیفه آغشته به وزن تاریخی است. در سال 1973، نیویورک اولین ایالتی بود که قوانینی را وضع کرد که مجازات های سختی را برای جرایم مواد مخدر، از جمله داشتن یا فروش مقادیر کمی حشیش، تجویز می کرد. اجرا در شهر نیویورک سنگین‌ترین بود، جایی که پلیس شدید به دستگیری‌ها در محله‌های عمدتاً فقیرنشین، سیاه‌پوستان و قهوه‌ای دامن زد.

به اصطلاح قوانین مواد مخدر راکفلر که به نام دولت وقت نامگذاری شده است. نلسون راکفلر برچیده شده و با برنامه های درمان اعتیاد و انحراف جنایی جایگزین شده است و دستگیری ماری جوانا در شهر نادر شده است. اما بی اعتمادی به دولت همچنان بالاست.

بخشی از خانم کار داوسون این است که چگونه این شکاف را پر کند. لورن رودیک، وکیل حشیش در شرکت هیلر پی سی، گفت که این نقش مستلزم گوش دادن، سازش و انعطاف زیاد خانم است. داوسون، که برای موفقیت باید با طیف گسترده ای از گروه های ذینفع از جمله لابی قدرتمند املاک و مستغلات کار کند.

او گفت: “من سابقه همکاری او با این همه انواع مختلف سهامداران را ندیده ام، اما شکی نیست که او در بسیج گفتگوی عدالت تا این حد موفق بوده است.”

خانم. داوسون، دومین خواهر از چهار خواهر، در مدرسه عالی بود و در پرینستون پذیرفته شد، جایی که قبل از اخذ مدرک کارشناسی ارشد در رشته مدیریت بازرگانی از دانشگاه راتگرز در سال 2011، در رشته زیست شناسی مولکولی تحصیل کرد. او بعداً نقش های مدیریت شرکتی در Target و L Brands، والدینش داشت. شرکت ویکتوریا سیکرت

او چند سال پس از تولد پسرش، جردن هارمون، که اکنون 19 ساله است، مصرف حشیش را برای درمان علائم خستگی و درد که پزشکان بعدا متوجه شدند ناشی از یک اختلال خود ایمنی است، آغاز کرد.

خانم. داوسون گفت که می ترسد استفاده از حشیش بتواند حرفه او را از مسیر خارج کند. او آن را مخفی نگه داشت تا اینکه مادرش در سال 2016 به طور غیر منتظره بر اثر سرطان کبد درگذشت. مادرش که یک فعال مسکن بود که به طور منظم با دوستانش سیگار می کشید، برای کاهش عوارض جانبی شیمی درمانی از حشیش استفاده می کرد.

خانم. او گفت که داوسون که در مسیر تبدیل شدن به معاون رئیس شرکت قرار داشت، زندگی خود را دوباره ارزیابی کرد. خانم “وقتی مادرم فوت کرد، فکر می کنم کافی نبود.” داوسون گفت.

در آریزونا، جایی که یک برنامه ماری جوانا پزشکی وجود داشت، او تسکین یافت و تماس گرفت. او خود را به عنوان “سر علف هرز” نامید و یک کتاب کار خود منتشر برای کارآفرینان نوشت و در عین حال برای مشاغل، ارگان های دولتی و گروه های مدافع نیز مشاوره می کرد.

در سال 2020، او شغل خود را در پورتلند آغاز کرد، معاون مدیر جامعه و زندگی مدنی و نظارت بر صدور مجوز حشیش، یک برنامه کمک هزینه سرمایه گذاری مجدد جامعه و یک صندوق کمک مالی اضطراری برای مشاغل.

در پورتلند، یک سنگر لیبرال که یکی از سفیدترین شهرهای بزرگ آمریکا است، صنعت حشیش قانونی قبل از ورود او راه اندازی شده بود. در شهر خود، خانم داوسون از ابتدا با حوزه‌ای بسیار متنوع‌تر از نظر نژادی و سیاسی شروع خواهد کرد، در جایی که بازار غیرقانونی پیچیده‌تر و ریشه‌دارتر است.

علیرغم تفاوت‌ها، او گفت که برخی از ابتکارات او در پورتلند به شغل جدید او مرتبط است، مانند صندوق امداد، که در طول همه‌گیری به یک راه نجات برای مشاغل حشیش تبدیل شد. دفتر او همچنین روز توانمندسازی حشیش را برای نشان دادن حمایت از صنعت قانونی و مبارزه با آنچه که او آن را “کانا هراسی” مداوم می نامید ایجاد کرد.

او گفت که نقش جدید او این است که “فرصت من برای بازگشت به خانه و در نهایت، کارهایی است که تقریباً در هفت سال گذشته روی آنها کار کرده ام.”

جسی کامپوآمور، مشاوری که به عنوان مشاور فرماندار سابق خدمت می کرد. اندرو ام کومو در جریان بحث قانونی سازی، گفت که خانم. تجربه داوسون با حشیش یک مزیت برای شهر است.

او می‌گوید: «او در حال شروع سریعی در صنعتی است که در آن بوروکرات‌های معمولی به دسته‌ای از آغازگرها نیاز دارند و به زمان بیشتری نیاز دارند تا خودشان را به سرعت بالا ببرند. و من فکر می کنم که این ما را به طور کلی در موقعیت بهتری قرار می دهد.

وقتی خانم داوسون در سال 1979 متولد شد، 85 درصد از جمعیت زندانی ایالتی از شرق نیویورک و شش محله دیگر بودند، که بر اساس یک مطالعه برجسته، عمدتاً به دلیل جرایم مرتبط با مواد مخدر دستگیر شدند.

حتی پس از برچیده شدن قوانین سختگیرانه مجازات در ایالت، شرق نیویورک همچنان بین سال‌های 2010 تا 2017 نسبت به سایر محله‌ها به جز یک محله، نرخ دستگیری بیشتری برای نگهداری ماری جوانا داشت.

اجرا در توسعه مسکن شهر شدیدترین بود.

اسقف میچل جی تیلور، کشیش در کوئینز که Urban Upbound را اداره می‌کند، یک سازمان غیرانتفاعی که برای ایجاد فرصت‌هایی برای ساکنان خانه‌های کوئینزبریج کار می‌کند، گفت که شهر باید مطمئن شود که برنامه‌هایی برای ساکنان نیویورک در دسترس است تا مهارت‌های ورود به حشیش را به دست آورند. نیروی کار

او گفت: “این واقعاً تمام کاری است که او می تواند انجام دهد، و این بسیار است.”

کسانی که قبلا با خانم کار کرده اند. داوسون به توانایی خود در مقابله با چالش ابراز اطمینان کرد.

کریس الکساندر، مدیر اجرایی اداره ایالتی مدیریت شاهدانه و نویسنده اصلی لایحه قانونی شدن حشیش، گفت که خانم. تجربه داوسون به عنوان یک بیمار، یک فعال و یک تنظیم کننده، همراه با دانش علمی او، او را به یک مدافع مؤثر برای قانونی سازی تبدیل کرد.

او گفت: «این واقعیت که او از ما در سطح شهرداری حمایت خواهد کرد، برای من بسیار آرامش بخش است.

خانم. داوسون گفت که کار او به کمک به مردم در جوامعی مانند جایی که در آن بزرگ شده است خلاصه می شود تا از قانونی شدن بهره مند شوند.

خانم “این ترومای واقعی است که من به دنبال ترمیم آن برای خودم و بسیاری از مردم هستم.” داوسون گفت. من به دنبال نشان دادن این هستم که ایالت نیویورک توانایی انجام آن را دارد.”

Chad Powers

افراطی متعصب تلویزیون بشارتگر الکل دوستانه. مدافع توییتر متعصب آبجو کل نویسنده

تماس با ما