ایالات متحده و متحدان متعهد شدند که از زیرساخت های اوکراین در برابر حملات روسیه محافظت کنند

مونستر، آلمان – گروه 7 کشور روز جمعه اعلام کرد که برای بازسازی زیرساخت های حیاتی در اوکراین که توسط ارتش روسیه ویران شده است و برای دفاع از این مکان ها در برابر حملات بیشتر با یکدیگر همکاری خواهند کرد.

یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا روز جمعه گفت، دیپلمات‌های ارشد این کشورها درباره ارسال تجهیزات نظامی بیشتر به اوکراین برای کمک به جلوگیری از حملات موشکی و پهپادی روسیه که زیرساخت‌های این کشور را فلج می‌کنند، گفتگو کرده‌اند.

این مقام گفت، دیپلمات ها که پشت درهای بسته ملاقات کردند، درباره جنگ و اینکه کدام کشورها تجهیزات مناسبی برای اعزام اوکراین برای دفاع هوایی دارند، بحث کردند.

گروه 7 روز جمعه بیانیه ای گسترده صادر کرد که مواضع خود را در مورد طیف وسیعی از موضوعات – از روسیه و جنگ اوکراین گرفته تا چین و ایران – اعلام کرد و بر توافق آنها برای محافظت از زیرساخت های اوکراین تاکید کرد. این بیانیه نقطه اوج جلسات دو روزه وزرای خارجه در تالار شهر قدیمی مونستر بود، جایی که مذاکراتی که منجر به صلح وستفالیا شد و به دو جنگ اروپایی در قرن هفدهم پایان داد که در آن میلیون‌ها نفر کشته شدند.

آنتونی جی. بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در یک کنفرانس خبری گفت: «ما بیشتر از حمایت امنیتی خود بر کمک به اوکراین برای محافظت در برابر این حملات، تقویت دفاع هوایی و افزایش تولید دفاعی متمرکز شده‌ایم».

این مقام وزارت امور خارجه گفت که دیپلمات ها همچنین درباره تهدیدهای پنهان رئیس جمهور ولادیمیر وی. پوتین برای استفاده از سلاح هسته ای صحبت کردند. مقامات آمریکایی می گویند شانس آقای. نیویورک تایمز این هفته گزارش داد که استفاده پوتین از سلاح هسته ای تاکتیکی در میدان نبرد کم است، اما یک ارزیابی اطلاعاتی آمریکا که در اواسط اکتبر منتشر شد، می گوید که رهبران ارتش روسیه درباره زمان و چگونگی استفاده از سلاح های هسته ای تاکتیکی صحبت کرده اند.

گروه 7 در بیانیه خود آقای … اشاره های اخیر پوتین به احتمال استفاده مسکو از چنین سلاحی.

وزیران گفتند: “لفاظی غیرمسئولانه هسته ای روسیه غیرقابل قبول است.” هر گونه استفاده از سلاح های شیمیایی، بیولوژیکی یا هسته ای توسط روسیه با عواقب شدیدی روبرو خواهد شد.

فعلا آقای پوتین تاکتیک دیگری را اتخاذ کرده است: استفاده از حملات موشکی و پهپادی برای آسیب رساندن به زیرساخت شبکه انرژی اوکراین. مقامات آمریکایی و اروپایی می گویند که او به دنبال شکستن روحیه اوکراینی ها با محروم کردن آنها از برق و گرما در زمستان است.

این مقام آمریکایی گفت: روسیه برای انجام چنین حملاتی هواپیماهای بدون سرنشین از ایران دریافت می‌کند و دیپلمات‌ها درباره اعمال تحریم‌های اقتصادی بیشتر علیه تهران گفتگو کردند. این مقام به شرط ناشناس ماندن صحبت کرد تا جزئیات گفتگوهای دیپلماتیک را بیان کند.


آنچه ما قبل از استفاده از منابع ناشناس در نظر می گیریم. آیا منابع از اطلاعات اطلاع دارند؟ انگیزه آنها برای گفتن به ما چیست؟ آیا آنها در گذشته قابل اعتماد بودن را ثابت کرده اند؟ آیا می توانیم اطلاعات را تایید کنیم؟ حتی با برآورده شدن این سوالات، تایمز از منابع ناشناس به عنوان آخرین راه حل استفاده می کند. گزارشگر و حداقل یک سردبیر هویت منبع را می دانند.

دیمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین، در نشست این گروه در بعدازظهر پنجشنبه به صورت ویدئویی صحبت کرد، اگرچه کشورش عضو گروه 7 نیست.

این مقام آمریکایی گفت، دیپلمات ها همچنین در مورد چگونگی جلوگیری از افزایش قیمت جهانی انرژی به دلیل جنگ صحبت کردند. انتظار می‌رود که تحریم‌های جزئی نفت روسیه در اوایل دسامبر اجرایی شود، که اگر کشورهای متحد از مکانیسم پیشنهادی سقف قیمت برای وادار کردن روسیه به فروش نفت خود به برخی از کشورهای عضو استفاده نکنند، می‌تواند منجر به افزایش شدید قیمت نفت شود. گروه 7 کشور، اما با قیمت پایین تر.

در بیانیه گروه آمده است که سقف قیمت در هفته های آینده نهایی خواهد شد. و از کشورهای تولیدکننده نفت خواست تا تولید خود را افزایش دهند.

به نظر می‌رسد که این درخواست پیامی برای عربستان سعودی، دومین تولیدکننده بزرگ نفت جهان است که به روسیه در رهبری اوپک پلاس پیوست تا در اکتبر کاهش شدید تولید خود را اعلام کند و رئیس جمهور بایدن را خشمگین کرد. روزنامه تایمز گزارش داد که مقامات آمریکایی فکر می‌کردند در ماه مه به توافقی محرمانه با عربستان سعودی دست یافته‌اند تا اوپک پلاس تولید خود را تا سال جاری افزایش دهد.

گروه 7 در بیانیه خود لحن دقیقی را به چین وارد کردند، برخلاف زبان جنگجویانه دولت بایدن. خط اول در بخش چین گفت که هدف این گروه در صورت امکان “همکاری سازنده” با چین است، به ویژه در مورد تغییرات آب و هوا و سلامت جهانی. این گروه در ادامه از نقض حقوق بشر و تجاوزات چین به تایوان انتقاد کرد.

این گروه به نگرانی در مورد درگیری در دریاهای چین شرقی و جنوبی و نیاز به “یک هند و اقیانوس آرام آزاد و باز” اشاره کرد – زبانی که به وضوح چین را هدف قرار می دهد، اگرچه نام کشور در آن بخش ها ذکر نشده است.

ایالات متحده تلاش کرده است تا کشورهای اروپایی موضع سخت تری در قبال چین اتخاذ کنند. اولاف شولز صدراعظم روز جمعه برای دیدار با شی جین پینگ، رهبر چین، به پکن سفر کرد. او مدیران بازرگانی آلمانی را همراهی کرد که باعث نگرانی منتقدان پکن شد در مورد اینکه آیا آلمان روابط اقتصادی با چین را بر مسائل امنیت ملی و حقوق بشر در اولویت قرار می دهد یا خیر.

آقای. بلینکن گفت که ایالات متحده و اروپا تا حد زیادی در مورد رویکرد چین توافق دارند. او گفت: «همگرایی همسویی با چین به طور فزاینده ای قوی و واضح است».

Mckenzie Elliott

عاشق عمومی قهوه. مزاحم خشمگینانه فروتن. Wannabe tv متعصب. حرفه ای موسیقی آزاد. بت نوجوان آینده.

تماس با ما