تایوان به دلیل تهدید چین خدمت سربازی اجباری را به یک سال تمدید می کند

صادره به تاریخ، صادره در تاریخ، تاریخ صدور:

تسای اینگ ون، رئیس جمهور تایوان روز سه شنبه گفت، در حالی که این جزیره خودمختار با فشار نظامی، دیپلماتیک و تجاری چین مواجه است، خدمت سربازی اجباری خود را از سال 2024 از چهار ماه به یک سال تمدید خواهد کرد.

تایوان که در سال 1949 طی یک جنگ داخلی از سرزمین اصلی جدا شد، توسط چین مدعی شد. تهدید چندین دهه حمله چین به این جزیره خودگردان از زمانی که چین ارتباطات خود را با دولت جزیره پس از انتخاب تسای در سال 2016 قطع کرد، که یکی از اعضای حزب دموکراتیک مترقی است و از نظر پکن طرفدار استقلال است، تشدید شد. .

ارتش آزادیبخش خلق چین به ویژه آزار و اذیت نظامی خود علیه تایوان را تشدید کرده است و در سال های اخیر هواپیماهای جنگنده و کشتی های نیروی دریایی را به سمت تایوان فرستاده است. در پاسخ، ارتش جزیره به طور فعال آن حرکات را دنبال می کند، که اغلب به عنوان آموزش برای پرسنل نظامی خود عمل می کند.

خدمت سربازی طولانی تر برای مردان متولد پس از 2005 اعمال می شود و از 1 ژانویه 2024 شروع می شود. کسانی که قبل از سال 2005 متولد شده اند، چهار ماه به خدمت خود ادامه خواهند داد، اما تحت برنامه آموزشی اصلاح شده با هدف تقویت نیروهای ذخیره جزیره.

تسای گفت: “هیچ کس جنگ نمی خواهد. این در مورد دولت و مردم تایوان و جامعه جهانی صادق است، اما صلح از آسمان نمی آید و تایوان در خط مقدم گسترش اقتدارگرایی قرار دارد.”

آرتور ژین-شنگ وانگ، کارشناس دفاعی در دانشگاه مرکزی پلیس تایوان، گفت: این طرح تایوان را برای افزایش توانایی های دفاعی خود آماده می کند، اما آنچه باید دید این است که وزارت دفاع تا چه اندازه اصلاحات را انجام خواهد داد.

الزامات اجباری اجباری 4 ماهه فعلی تایوان به طور گسترده توسط مردم به عنوان بسیار کوتاه و عدم ارائه آموزش مورد نیاز سربازان حرفه ای مورد بررسی قرار گرفت. دولت این کشور را در سال 2017 از یک سال به چهار ماه کاهش داد زیرا در حال تبدیل ارتش به یک سپاه کاملاً داوطلب بود.

از 188000 نفر ارتش تایوان، 90٪ داوطلب و 10٪ مرد هستند که چهار ماه خدمت مورد نیاز خود را انجام می دهند.

یک نظرسنجی از بنیاد افکار عمومی تایوانی در ماه دسامبر نشان داد که در میان بزرگسالان تایوانی، 73.2٪ گفتند که از یک سال خدمت سربازی حمایت می کنند. این نظرسنجی نشان داد که این حمایت در سراسر خطوط حزبی بود و شامل حزب دموکراتیک ترقی خواه و حزب ملی گرای چینی بود.

پل هوانگ، پژوهشگر بنیاد افکار عمومی تایوان، می گوید: «این یکی از گام های اساسی است که باید مدت ها پیش انجام می شد. هوانگ گفت که دوره اجرا در سال 2024، زمانی که تایوان رئیس جمهور جدید را انتخاب می کند، به این معنی است که تسای “هزینه” را به جانشین خود می سپارد.

با این حال، در میان جوانترین گروه جمعیتی 20 تا 24 ساله، 37.2 درصد گفتند که مخالف تمدید خدمت سربازی هستند و تنها 35.6 درصد گفتند که از تمدید خدمت سربازی حمایت می کنند.

پکن اغلب از تمرین‌های نظامی برای پاسخ به اقداماتی که ادعاهای حاکمیتش را به چالش می‌کشد، استفاده کرده است. در ماه اوت، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از تایوان بازدید کرد و چین با بزرگترین مانور نظامی که در چند دهه اخیر برگزار شده است، پاسخ داد، زیرا سفر پلوسی را به عنوان یک تبادل رسمی دیپلماتیک می‌دانست. اگرچه ایالات متحده بزرگترین متحد غیررسمی جزیره است، اما دو دولت از نظر فنی روابط دیپلماتیک ندارند، زیرا واشنگتن رسما تایوان را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت نمی شناسد.

(AP)

Marisol Snow

خیلی پایین میاد کارآفرین حرفه ای. پیشگام بیکن. ادم شبکه های اجتماعی متعصب موسیقی هاردکور. پزشک اینترنت.

تماس با ما