تقریباً دو سال پس از ممنوعیت شش هفته ای سقط جنین در تگزاس، نوزادان بیشتری در حال مرگ هستند



CNN

محدودیت‌های سقط جنین در تگزاس – برخی از سخت‌گیرانه‌ترین‌ها در این کشور – ممکن است به افزایش ناگهانی مرگ‌ومیر نوزادان دامن بزند، زیرا زنان مجبور می‌شوند حاملگی‌های غیرقابل تحمل را تا پایان پایان دهند.

طبق داده های اولیه مرگ و میر نوزادان از وزارت خدمات بهداشت ایالت تگزاس که CNN از طریق درخواست ثبت عمومی به دست آورد، حدود 2200 نوزاد در سال 2022 در تگزاس جان خود را از دست دادند – افزایش 227 مرگ یا 11.5 درصدی نسبت به سال قبل. مرگ و میر نوزادان ناشی از نقایص شدید ژنتیکی و مادرزادی 21.6 درصد افزایش یافت. این افزایش، کاهش تقریباً یک دهه ای را معکوس کرد. بین سال‌های 2014 تا 2021، مرگ و میر نوزادان نزدیک به 15 درصد کاهش یافته است.

در سال 2021، تگزاس سقط جنین بیش از شش هفته بارداری را ممنوع کرد. هنگامی که دادگاه عالی تابستان سال بعد حقوق فدرال سقط جنین را لغو کرد، یک قانون ماشه ای در ایالت همه سقط جنین ها را به غیر از مواردی که برای محافظت از جان مادر انجام می شد، ممنوع کرد.

افزایش مرگ و میر را می توان تا حدی با این واقعیت توضیح داد که نوزادان بیشتری در تگزاس متولد می شوند. یکی از گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد که در نه ماه پایانی سال 2022، این ایالت نزدیک به 10000 تولد بیشتر از حد انتظار قبل از ممنوعیت سقط جنین داشته است – افزایش تخمینی 3 درصدی.

اما چندین متخصص زنان و زایمان که بر بارداری های پرخطر تمرکز می کنند به CNN گفتند که قوانین سختگیرانه سقط جنین در تگزاس احتمالا در افزایش مرگ و میر نوزادان نقش داشته است.

دکتر دکتر می‌گوید: «همه ما می‌دانستیم که میزان مرگ و میر نوزادان افزایش می‌یابد، زیرا بسیاری از این ختم‌ها برای بارداری‌هایی است که به بچه‌های عادی سالم تبدیل نمی‌شوند.» اریکا ورنر، رئیس مامایی و زنان در مرکز پزشکی تافتس. “این دقیقاً همان چیزی است که همه ما نگران آن بودیم.”

موضوع اجبار زنان به انجام بارداری های پایانی و اغلب پرخطر، هسته اصلی شکایتی است که توسط مرکز حقوق باروری ارائه شده است، با چندین زن – که در مدت کوتاهی پس از زایمان دچار حاملگی سخت یا مرگ نوزاد شدند – این هفته در دادگاه شهرستان تراویس شهادت دادند.

یکی از شاهدان در هنگام شهادت در چهارشنبه چنان احساساتی شد که روی جایگاه شروع به استفراغ کرد.

بعد از اینکه دادگاه برای تعطیلی تعطیلی اعلام کرد، او توضیح داد که این واکنش پاسخی به ضربه روحی است که متحمل شده است: “وقتی قسمت های خاصی اتفاق می افتد که بدن من را به یاد می آورد، استفراغ می کنم.”

یکی دیگر در حالی که او توضیح می‌داد از دیدن یک پزشک تگزاس پس از سقط جنین خارج از ایالت می‌ترسید. سومی با اشک در مورد انتظار برای توقف ضربان قلب کودکش صحبت کرد تا پزشکان او بتوانند سقط جنینی را که او شدیداً به آن نیاز داشت فراهم کنند.

قبل از محدودیت های اخیر سقط جنین، تگزاس این عمل را پس از 20 هفته ممنوع کرد. این قانون به والدین زمان بیشتری می‌دهد تا اطلاعات مهمی در مورد شکل‌گیری مغز جنین و رشد اندام‌های جنین بیاموزند، که پزشکان از حدود 15 هفته شروع به آزمایش آن‌ها می‌کنند.

سامانتا کاسیانو، شاکی در دعوای مطرح شده علیه تگزاس، آرزو داشت که زمان بیشتری برای تصمیم گیری داشته باشد.

کاسیانو پس از شهادت در روز چهارشنبه به سی‌ان‌ان گفت: «اگر می‌توانستم با آن زمان سقط جنین را انجام دهم، فکر می‌کنم برایم اهمیت زیادی داشت زیرا دخترم رنج نمی‌برد.»

تظاهرکنندگان ضد سقط جنین در مارس 2021 در کاپیتول در آستین، تگزاس، گرد هم می آیند.

هنگامی که کاسیانو در هفته بیستم بارداری بود، یک اسکن معمولی با خبرهای ویرانگر بازگشت: کودک او مرده به دنیا می آمد یا مدت کوتاهی پس از تولد می میرد.

جنین آنسفالی داشت، یک نقص مادرزادی نادر که مانع از رشد مغز و جمجمه در دوران بارداری می‌شود. نوزادان مبتلا به این عارضه اغلب مرده به دنیا می آیند، اگرچه گاهی اوقات چند ساعت یا چند روز زندگی می کنند. دو متخصص زنان و زایمان به سی ان ان گفتند بسیاری از زنان در سراسر کشور که با این احتمال روبرو هستند سقط جنین را انتخاب می کنند.

اما کاسیانو در تگزاس زندگی می کرد، جایی که قانونگذاران ایالتی اخیراً اکثر سقط جنین پس از شش هفته بارداری را ممنوع کرده بودند. او نمی توانست برای انجام این عمل به خارج از ایالت سفر کند.

“شما هیچ گزینه ای ندارید. او در دادخواست ادعا کرد که پزشک کاسیانو به او گفت که باید بارداری خود را پشت سر بگذاری.

در ماه مارس، کاسیانو دخترش هالو را به دنیا آورد. کاسیانو روز چهارشنبه در جریان شهادت خود گفت که نوزاد پس از 4 ساعت نفس نفس زدن جان خود را از دست داد.

تنها کاری که او می‌توانست انجام دهد این بود که برای دریافت هوا بجنگد. من باید تماشا می کردم که دخترم از صورتی به قرمز به بنفش تبدیل می شود. کاسیانو گفت از گرم تا سرد. من فقط به خودم و بچه ام می گفتم که خیلی متاسفم که این اتفاق برای شما افتاده است.»

کاسیانو و 14 نفر دیگر – از جمله دو پزشک – شاکیان این دعوا هستند. آنها ادعا می کنند که ممنوعیت سقط جنین آنها یا بیمارانشان را از دسترسی به مراقبت های ضروری زایمان محروم کرده است. شاکیان از دادگاه ها می خواهند تا مشخص کنند که چه زمانی پزشکان می توانند استثنائات پزشکی را در ممنوعیت ایالتی قائل شوند.

کاسیانو و دو شاکی دیگر روز چهارشنبه در مورد امید به تولد نوزادان سالم شهادت دادند اما در عوض متوجه شدند که زندگی یا بارداری آنها در خطر است.

  شاکیان آنا زرگریان، لورن میلر، لورن هال و آماندا زوراوسکی در ساختمان کنگره ایالت تگزاس پس از طرح دعوی از طرف تگزاسی‌هایی که از ممنوعیت سقط جنین در ایالت در 7 مارس در آستین، تگزاس آسیب دیده بودند.

کاسیانو در دادگاه گفت: «این فقط قرار بود یک روز اسکن باشد. وقتی فهمیدم دخترم قرار است بمیرد، این موضوع برای من تشدید شد.»

وکلای ایالتی روز چهارشنبه استدلال کردند که پزشکان شاکی مقصر هستند و گفتند که آنها قانون را اشتباه تفسیر کرده اند و مراقبت کافی برای چنین بارداری های پرخطر ارائه نکرده اند.

یک وکیل در بیانیه افتتاحیه این ایالت گفت: “شاکیان هیچ مدرکی مبنی بر اینکه هیچ یک از ارائه دهندگان پزشکی در ایالت تگزاس برای انجام سقط جنین با استفاده از معافیت فوریت های پزشکی تحت تعقیب قرار گرفته یا مجازات شده اند را ارائه نخواهند داد.”

کایلی بیتون، شاکی دیگر نیز مجبور شد مرگ نوزادش را تماشا کند. بیتون، که این هفته شهادت نداد، طی یک اسکن 20 هفته ای متوجه شد که مشکلی در مغز نوزادش وجود دارد.

پزشک تشخیص داد که جنین مبتلا به هولوپروسانسفالی آلوبار است، وضعیتی که در آن دو نیمکره مغز به درستی تقسیم نمی شوند. نوزادان مبتلا به این بیماری اغلب مرده به دنیا می آیند یا بلافاصله پس از تولد می میرند.

دکتر بیتون به او گفت که او نمی تواند سقط جنین را انجام دهد مگر اینکه او به شدت بیمار باشد یا قلب جنین متوقف شود. بیتون و همسرش به دنبال سقط جنین خارج از ایالت بودند. با این حال، سر جنین به دلیل شرایطش بزرگ شد و تنها کلینیکی که سقط جنین انجام می داد تا 15000 دلار هزینه دریافت کرد. بیتون و شوهرش توان پرداخت آن را نداشتند.

در عوض، بیتون پسری به دنیا آورد که نامش را گرانت گذاشت. طبق کت و شلوار، کودک مدام گریه می‌کرد، غذا نمی‌خورد و نمی‌توانست او را از ترس اینکه فشار زیادی به سرش وارد کند، ایستاده نگه داشت. چهار روز بعد، گرانت درگذشت.

آماندا زوراوسکی از آستین، تگزاس، مرکز، شاکی اصلی این دعوی است.

کارشناسان می گویند که ممنوعیت سقط جنین در ایالت هایی مانند تگزاس منجر به افزایش خطر برای نوزادان و مادران می شود.

مرگ و میر مادران از دیرباز یکی از نگرانی های اصلی پزشکان و فعالان حقوق سلامت بوده است. یک مطالعه نشان داد که حتی قبل از تصمیم دادگاه عالی، ایالات متحده بالاترین میزان مرگ و میر مادران را در میان کشورهای ثروتمند داشت.

آماندا زوراوسکی، شاکی اصلی این دعوی، روز چهارشنبه شهادت داد که آب او در هفته 18 بارداری شکسته شد و او را در معرض خطر عفونت تهدید کننده زندگی قرار داد. نوزاد زوراوسکی احتمالا زنده نمی ماند.

اما جنین همچنان ضربان قلب داشت و به همین دلیل پزشکان گفتند که قادر به خاتمه بارداری نیستند. او تنها پس از بدتر شدن وضعیتش و دچار شوک سپتیک شد، سقط اورژانسی دریافت کرد.

زوراوسکی در جلسه روز چهارشنبه توضیح داد که چگونه خانواده‌اش از بیمارستان دیدن کردند، زیرا می‌ترسیدند این آخرین باری باشد که او را ببینند. زوراوسکی استدلال کرده است که اگر می‌توانست سقط جنین کند، زندگی‌اش به همین شکل در خطر نبود.

زوراوسکی گفت: «من افرادی را مقصر می دانم که از این ممنوعیت ها حمایت می کنند.

زوراوسکی قبلاً گفته بود که زبان قوانین سقط جنین در تگزاس “به‌طور باورنکردنی مبهم است و پزشکان را با آنچه می‌توانند و نمی‌توانند انجام دهند، مراقبت‌های بهداشتی که می‌توانند و نمی‌توانند ارائه کنند، دست و پنجه نرم می‌کنند.”

به گفته دکتر، بارداری خطرناک است، و مجبور کردن یک زن به انجام یک بارداری غیرقابل تحمل تا پایان به طور غیر ضروری خطرناک است، زمانی که واضح است که نوزاد زنده نخواهد ماند. Mae-Lan Winchester، متخصص طب مادر و جنین اوهایو.

وینچستر گفت: “بارداری یکی از خطرناک ترین چیزهایی است که یک فرد تا به حال از آن رنج می برد.” قرار دادن خود در این خطر بدون هیچ سودی از بردن نوزاد به خانه در پایان، … خطر مرگ و میر مادران را بیهوده به خطر می اندازد.

Jamiya Calhoun

دوستدار فرهنگ پاپ به طرز خشمگینانه ای فروتن. نینجاهای شبکه های اجتماعی بی عذرخواهی طرفدار الکل دردسر ساز.

تماس با ما