خطای کتاب درسی کلاس پنجم ویرجینیا

لیام اسکوایرز مانند بسیاری از دانش آموزان معمولا به این سوال پاسخ می دهد که مدرسه امروز چطور بود؟ با پاسخی گریزان از جمله «نمی دانم».

به همین دلیل است که هفته ها گذشت تا مادرش، مگان اسکوایرز، متوجه شد که او خطایی را در یک کتاب درسی علوم مشاهده کرده است که ناشر، ده ها دانش آموز و معلم خودش آن را از قلم انداخته بودند.

لیام، 10 ساله، متوجه شد که دو سنگ در نمودار چرخه سنگ قرار گرفته اند. اهمیت کشف او تا ماه‌ها بعد در ماه مارس برای مادرش روشن نبود، زمانی که لیام توسط ناظم مدرسه مورد تمجید قرار گرفت و نامه‌ای از ناشر کتاب درسی دریافت کرد.

لیام این اشتباه را در پایان یک روز مدرسه در مدرسه ابتدایی HM Pearson در کتلت، ویرجینیا، در حدود 50 مایلی جنوب غربی واشنگتن دی سی مشاهده کرد.

لیام گفت: «من تازه داشتم آن را می‌گذراندم، و از آنجایی که ما اخیراً برای اولین بار در مورد چرخه راک یاد گرفتیم، آن را به خوبی به یاد آوردم. “و من وقتی خطا را دیدم، فکر کردم که “این درست نیست”.

طبق گفته دانشگاه کالیفرنیا، برکلی، برای کسانی که ممکن است به تجدید چرخه سنگ نیاز داشته باشند، این فرآیند توضیح می دهد که چگونه سه نوع اصلی سنگ – آذرین، دگرگونی و رسوبی – شکل می گیرند و تبدیل می شوند.

در بخش بررسی کتاب درسی «کاوش در علم در اطراف ما» که کلاس لیام از آن استفاده کرد، سنگ‌های رسوبی و سنگ آذرین به نقاط اشتباهی در چرخه سنگ مبادله شدند. Fauquier Times در مورد کشف لیام گزارش داد.

او بلافاصله به معلم خود، سرنا پورتر، که در ابتدا فکر می کرد که ممکن است در کتاب درسی خطایی وجود نداشته باشد، گفت و نگران بود که او چرخه سنگ را به اشتباه آموزش داده است.

سپس، او با دقت بیشتری به نمودار نگاه کرد.

خانم “چشم من به آن صفحه و دیگر چشمان بزرگسال بوده است و هیچ کس آن را ندیده است.” پورتر گفت. “من فقط از اینکه او آن را پیدا کرده بود متحیر شدم.”

ام‌اس. پورتر گفت که کتابها جدید هستند و هر کلاس آنها را در نیمه سال تحصیلی دریافت کرده است.

لیام قبل از تعطیلات زمستانی، کمی بعد از اینکه کلاسش کتاب های جدید را دریافت کرد، متوجه این اشتباه شد. ام‌اس. پورتر به لیندا کورل، رئیس علم سیستم مدارس دولتی شهرستان فاکویر، که با ناشر کتاب درسی، فایو پاندز پرس تماس گرفت، اطلاع داد.

ماه ها گذشت، اما در اوایل ماه مارس، خانم. پورتر متوجه شد که فایو پاندز پرس نامه ای برای لیام نوشته و به اشتباه خود اعتراف کرده و برچسب ها و دکمه هایی را برای او ارسال کرده است. در نامه، ناشر گفت که به لیام “افتخار” می کند.

“چه کسی می داند؟ شاید یک روز شما یک زمین‌شناس باشید که روی زمین مطالعه می‌کند، یا شاید نویسنده‌ای باشید که کتاب خود را می‌نویسد!» نامه گفت. “در هر صورت، آینده شما روشن است. کار بزرگی است که به این دقت در کلاس توجه می کند.»

ناشر به درخواست نیویورک تایمز برای اظهار نظر پاسخ نداد.

فایو پوندز پرس، ناشر کتاب، پس از اینکه لیام متوجه اشتباهی در یکی از کتاب های علمی شرکت شد، نامه ای فرستاد. اعتبار…دبستان پیرسون

حالا که لیام به خاطر این کشف مورد تحسین قرار گرفته است، خانم. پورتر گفت که هر دانش آموزی در تمام کتاب های درسی خود به دنبال اشتباهات جستجو می کند. تا کنون، آنها چند دوره گم شده را پیدا کرده اند، اما چیزی شبیه به اشتباه چرخه سنگ نیست.

ام‌اس. پورتر لیام را یک دانش آموز عالی با ذهنی تحلیلی نامید. او گفت: «در واقع از بین تمام دانش‌آموزانم در کل کلاس پنجم تعجب نمی‌کنم که او کسی است که خطا را پیدا کرده است.

و به عنوان یک معلم، او گفت، درسی روشن در کشف او وجود داشت.

خانم “ما همه انسان هستیم و چه بزرگسال و چه کودک، همه ما اشتباه می کنیم.” پورتر گفت. شما نمی خواهید به اشتباهات کوچک همه اشاره کنید، اما باید افتخار کنید که چنین چیزی را گرفتید.

Cassie Wells

حل کننده مشکل به طرز خشمگینانه ای فروتن. ماون فرهنگ پاپ استاد عمومی موسیقی. متعصب وب هیپستر پسند. ارتباط دهنده.

تماس با ما