دبیرکل سازمان ملل متحد برای تقویت واکنش به سیل به پاکستان سفر می کند

صادره به تاریخ، صادره در تاریخ، تاریخ صدور:

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، روز جمعه سفر دو روزه خود را از سیل زده پاکستان آغاز کرد که مقامات امیدوارند حمایت جهانی از یک بحران انسانی که میلیون ها نفر را تحت تاثیر قرار می دهد، افزایش دهد.

یک سوم کشور زیر آب است – منطقه ای به وسعت بریتانیا – به دنبال باران های بی سابقه ای که گوترش آن را “باران موسمی بر استروئیدها” توصیف کرد.

مقامات پاکستانی می گویند که بازسازی و تعمیر زیرساخت های آسیب دیده حداقل 10 میلیارد دلار هزینه خواهد داشت – مبلغی غیرممکن برای کشوری که به شدت بدهکار است – اما اولویت، در حال حاضر، غذا و سرپناه برای میلیون ها نفر است که بی خانمان شده اند.

ایاز علی که از تب رنج می برد، گفت: “همه چیز غرق شده است، همه چیز شسته شده است.”

گوترش در توئیتی در مسیر پاکستان گفت که می‌خواهد «در زمان نیاز در کنار مردم باشد، حمایت بین‌المللی را جلب کند و تمرکز جهانی را بر پیامدهای فاجعه‌بار تغییرات آب‌وهوایی جلب کند».

پاکستان در طول فصل سالانه باران‌های موسمی باران‌های شدید – اغلب مخرب – را دریافت می‌کند که برای کشاورزی و تامین آب حیاتی است. اما ده‌ها سال است که بارانی به شدت باران امسال مشاهده نشده است و مقامات پاکستانی تغییرات آب و هوایی را که باعث افزایش فراوانی و شدت آب و هوای شدید در سراسر جهان می‌شود، مقصر می‌دانند.

پاکستان مسئول کمتر از یک درصد از انتشار گازهای گلخانه ای در جهان است، اما در فهرستی که توسط سازمان غیردولتی آلمان واچ از کشورهایی که آسیب پذیرترین آنها در برابر آب و هوای شدید ناشی از تغییرات آب و هوایی هستند، هشتم است.

چادر و برزنت مورد نیاز است

یک طرح امدادرسانی به سیل که توسط دولت پاکستان و سازمان ملل در ماه گذشته انجام شد، خواستار اختصاص فوری 160 میلیون دلار بودجه بین‌المللی شد و کمک‌ها هم اکنون در حال دریافت هستند.

روز پنجشنبه یک هواپیمای C-17 نیروی هوایی ایالات متحده فرود آمد – اولین هواپیمای نظامی آمریکایی برای سال ها در پاکستان – چادرها و برزنت های مورد نیاز را برای سرپناه موقت آورد.

در حالی که واشنگتن یک تامین کننده کلیدی سخت افزارهای نظامی برای اسلام آباد است، روابط به دلیل تضاد منافع در همسایه افغانستان – به ویژه از زمانی که طالبان در ماه اوت سال گذشته به قدرت بازگشتند، ناهموار بوده است.

اداره هواشناسی می گوید در سال 2022 پاکستان پنج برابر بیشتر از حد معمول بارندگی داشته است — شهر کوچک پدیدان در سند از زمان شروع بارش باران های موسمی در ژوئن تا کنون بیش از 1.8 متر (70 اینچ) آب گرفته است.

تأثیر باران‌های شدید دوچندان بوده است – سیل‌های ناگهانی در رودخانه‌های شمال کوهستانی که جاده‌ها، پل‌ها و ساختمان‌ها را در عرض چند دقیقه از بین بردند، و تجمع آهسته آب در دشت‌های جنوبی که صدها هزار کیلومتر مربع را زیر آب برده است. مایل) زمین.

روز پنجشنبه در منطقه جعفرآباد بلوچستان، روستاییان با قایق های موقتی که از تخت های چوبی واژگون “چارپوی” ساخته شده بودند، خانه های خود را ترک کردند.

هزاران اردوگاه موقت در بخش‌هایی از زمین‌های خشک در جنوب و غرب به صورت قارچ گونه رشد کرده‌اند — اغلب جاده‌ها و خطوط راه‌آهن تنها ارتفاعات در منظره‌ای پر آب هستند. از آنجایی که مردم و دام‌ها در کنار هم هستند، کمپ‌ها برای شیوع بیماری آماده شده‌اند، بسیاری از موارد دنگی ناشی از پشه و همچنین گال گزارش شده است.

طبق آخرین گزارش سازمان ملی مدیریت بلایای طبیعی، سیل نزدیک به 1400 نفر را کشته است.

نزدیک به 7000 کیلومتر جاده آسیب دیده، حدود 246 پل آب شده و بیش از 1.7 میلیون خانه و تجارت ویران شده است.

(AFP)

Aria Coffey

مجری کل کارشناس موسیقی. الکل گیک لاعلاج ایجاد کننده. علاقه مندان به زامبی ها

تماس با ما