در لبنان، معاون دبیرکل سازمان ملل به بررسی دست اول چالش های پیش روی کودکان و افراد با نیازهای ویژه می پردازد.

او افزود: «ما می‌خواهیم مطمئن شویم که کودکان خیابانی موضوع گذشته هستند. این چیزی است که ما روزانه و روزانه برای آن کار خواهیم کرد.”

شناخت مشکلات اقتصادی بی‌سابقه‌ای که مردم لبنان با آن مواجه هستند و تجدید تعهد سازمان ملل به حمایت از لبنان برای پاسخگویی به نیازهای روزافزون، دو موضوع اصلی است که خانم به آن پرداخته است. محمد در یک سفر رسمی دو روزه به لبنان برای افتتاح مجمع عرب برای توسعه پایدار که توسط کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد برای غرب آسیا (یونسکوا) سازماندهی شده است.

در حاشیه این انجمن، خانم محمد دو بازدید کرد، یکی از یک مرکز برای کودکان خیابانی و دیگری از یک آشپزخانه اجتماعی که توسط زنان دارای معلولیت اداره می‌شود، تا از نزدیک چالش‌هایی را که دو گروه از آسیب‌پذیرترین گروه‌های لبنان در نتیجه چند لایه با آن مواجه هستند، بررسی کند. بحران هایی که تخمین زده می شود 80 درصد از جمعیت ساکن در کشور با فقر چند بعدی دست و پنجه نرم کنند که ابعادی غیر از درآمد را در نظر می گیرد، مانند دسترسی به بهداشت، آموزش و خدمات عمومی.

مدافع حقوق کودکان

معاون دبیرکل در حالی که در مرکز نگهداری کودکان خیابانی تحت حمایت یونیسف در بیروت بود، روز دوشنبه با کودکان از طریق یک فعالیت هنری که در آن آنها آرزوهای خود را برای آینده ای روشن تر در نقاشی بیان کردند، با آنها درگیر شد.

«امروز با بچه هایی آشنا شدم که برای یادگیری به اینجا می آیند. آنها بچه هستند و رویاهایی دارند. تماشای نقاشی آنها و نوشتن آنچه که روزشان باید باشد بسیار باورنکردنی است. اما آنها همچنین به کودکان کمک می‌کنند که از طریق نقاشی‌ها و نوشته‌هایشان کمکی را که می‌خواهند به خانواده‌ها و جوامع خود ارائه دهند، ببینند. محمد.

پرتوی از امید

مرکز Drop-in حمایت روانی، پزشکی، آموزشی و حمایت اجتماعی را برای کودکان متصل به خیابان که از دسترسی آسان و ایمن به فعالیت های تفریحی و بازی لذت می برند، ارائه می دهد. با حمایت یونیسف و شرکای Terres des Hommes Lozanne و Mouvement Social اداره می شود.

اما مانند هر چیز دیگری در این کشور، مرکز بیروت نمی تواند بدون پشتیبانی عملیات خود را ادامه دهد.

ام‌اس. تمام مروئه، مدیر اجرایی جنبش اجتماعی، گفت که آنها تمام تلاش خود را می کنند تا در شرایط سختی که کشور از آن عبور می کند، تمام خدمات مورد نیاز برای پاسخگویی به نیازهای کودکان را ارائه دهند، «اما به تنهایی نمی توانیم نیازهای رو به رشد را برآورده کنیم. برای جلوگیری از یک فاجعه باید در سطوح دولتی و سیاسی ملی کار کرد.»

کودکان محافظت و مراقبت می شوند

«بحران لبنان بر همه جنبه های زندگی کودکان تأثیر می گذارد. سرمایه گذاری در حمایت، توسعه و رفاه کودکان برای اطمینان از رعایت حقوق آنها در هر شرایطی ضروری است. لبنان نمی تواند از عهده محرومیت کودکان از نظر تغذیه، خارج از مدرسه، در شرایط نامناسب سلامتی و در معرض خطر آزار، خشونت و استثمار بپردازد. اتی هیگینز، معاون نماینده یونیسف گفت: کودکان یک سرمایه گذاری، سرمایه گذاری نهایی برای آینده یک کشور هستند.

ارتباط با سایر جوانان و بازی در یک محیط امن برای رشد و رفاه کودکان بسیار مهم است. حدود 1.8 میلیون کودک در خانواده‌هایی زندگی می‌کنند که بیشتر به اقدامات منفی مانند کار کودکان و ازدواج کودکان متوسل می‌شوند.

راشا 15 ساله و حسن 11 ساله می‌گویند: «ما به اینجا آمده‌ایم تا بازی کنیم، دوستان را ملاقات کنیم و چیزهای جدید یاد بگیریم.

هماهنگ کننده های مقیم از منطقه عربی در حال تعامل با زنان و افراد دارای معلولیت هستند که از آشپزخانه دسترسی بهره می برند، پروژه ای که توسط زنان سازمان ملل و یونیسف لبنان حمایت می شود، در بیروت، لبنان.

بر خلاف انتظارات

روز سه‌شنبه در اکسس کیچن، یک آشپزخانه اجتماعی با حمایت سازمان ملل متحد زنان که توسط اتحادیه لبنان برای افراد دارای معلولیت‌های جسمی (LUPD) راه‌اندازی شد، معاون دبیرکل با زنان درگیر شد و به آنها در تهیه یک وعده غذایی پیوست.

خانم “در میانه بدبختی و پیچیدگی های این کشور، این مکان مانند یک واحه است، قطعه کوچکی از بهشت.” محمد گفت. این مکان بسیار امیدوارکننده است و ما باید بیشتر از اینها انجام دهیم. زنانی که در اینجا کار می‌کنند به ارزش خود پی می‌برند و یاد می‌گیرند که اعتماد به‌نفس‌تر، جاه‌طلب‌تر و امیدوارتر شوند.»

آستر نقره ای

زنان در آشپزخانه اکسس احساس قدرت و شایستگی می کنند. نور جمول 32 ساله که از فلج رنج می برد، پس از کار در اینجا اعتماد به نفس خود را به دست آورد. «از زمانی که اینجا کارم را شروع کردم، زندگی ام تغییر کرده است. امید را احیا کردم و از نظر مالی مستقل، سازنده و مسئول شدم. من این مکان را خیلی دوست دارم و خیلی خوشحالم که اینجا هستم.»

آمنه محمد، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد به همراه هماهنگ کنندگان مقیم از منطقه عربی که با زنان و افراد دارای معلولیت بهره مند از آشپزخانه دسترسی، پروژه ای که توسط زنان سازمان ملل متحد و یونیسف لبنان حمایت می شود، در بیروت، لبنان، درگیر می شوند.

تخمین زده می شود که 10 تا 15 درصد از جمعیت لبنان دارای معلولیت های جسمی، حسی، شناختی یا ذهنی هستند. در سال 2018، 61.4 درصد از خانوارهای لبنان حداقل یک عضو دارای معلولیت تخمین زده شد. با این حال، تبعیض علیه افراد دارای معلولیت عمیقاً ریشه‌دار و گسترده است. زنان و دختران دارای معلولیت روزانه با کلیشه‌ها، انگ و تبعیض مواجه می‌شوند، در حالی که حمایت‌های دولتی محدود است.

آشپزخانه اکسس بخشی از تلاش برای ایجاد فرصت های شغلی برای زنان دارای معلولیت است که اولین نمونه در نوع خود در لبنان است. تا اواسط ژانویه، زنان اکسس کیچن بیش از 16950 وعده غذایی تولید کرده اند که از 1822 نفر در جامعه بهره می برند. Access Kitchen در ابتدا تحت یک برنامه مشترک با یونیسف توسط زنان سازمان ملل حمایت شده است.

«پشت شجاعت این زنان داستان هایی از رنج و مسئولیت های رها شده توسط دولت نهفته است. اگر جامعه اهمیت می داد، آنها در این موقعیت قرار نمی گرفتند. دولت به مسئولیت خود عمل کرد و جامعه بین المللی توانست مشکل مکان هایی مانند سوریه را حل کند تا پناهندگان بتوانند به خانه های خود بروند.

برای راشل دور ویکس، نماینده زنان سازمان ملل متحد در لبنان، زنان و دختران در آنجا، از جمله افراد دارای معلولیت، با تبعیض های متعددی روبرو هستند. این ابتکار راهی است برای یادآوری ارزش خود به زنان دارای معلولیت، بازگرداندن آنها به اقتصاد و اثبات به جهان خارج که زنان دارای معلولیت بخش مهمی از جامعه در لبنان هستند و می توانند به اقتصاد کمک کنند.»

Morgan Bullock

هاردکور الکل ماون. علاقه مند شدید به اینترنت دوست داشتنی توییتر متعصب. دردسر ساز.

تماس با ما