روایتی از موضع وزارت نفت از انتصاب دستیار وزیر همسر در شرکت نفت!

خبرگزاری آسنا نوشت: چند روز پیش ویدئویی از انتصاب «زهرا سادات زهرائیان» همسر مرتضی شاه میرزایی دستیار وزیر و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با عنوان «رئیس امور اداری و تشریفات» در امور بین الملل شرکت ملی نفت در شبکه های اجتماعی دست به دست شد و بازتاب ها و انتقادات خود را درباره انتصاب افراد نزدیک به مدیران ارشد نفت در شاخه های این صنعت هماهنگ کرد.

حضور فردی که سابقه چندانی در صنعت نفت نداشت در این سمت بسیار جالب بود. پیگیری های خبرنگار اسنا حاکی از آن است که زهراییان 20 سال است که در وزارت نفت استخدام شده است و قبل از انتصاب اخیر خود یکی از مدیران معاونت برنامه ریزی وزارت نفت با درجه B بوده و پس از آن نیز مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت رده سازمانی جابجا شد.

یک مقام مسئول در وزارت نفت با تایید این موضوع توضیح داد: زهراییان دانشجوی نخبه دانشگاه نفت و از دانشجویان دوره اول بود و به همین دلیل 20 سال پیش به استخدام وزارت نفت درآمد. ” در این 20 سال نیز به تدریج درجات توسعه سازمانی را طی کرده است. هشت سال اول در معاونت منابع انسانی بود و پس از آن به معاونت برنامه ریزی وزارت نفت رفت و در سمت های مختلف مشغول به کار شد.

روایتی از موضع وزارت نفت از انتصاب دستیار وزیر همسر در شرکت نفت!

به گفته وی، زهراییان با درجه ب یکی از مدیریت های پشتیبانی برنامه ریزی وزارت نفت را بر عهده داشت و پس از آن با همان درجه سازمانی به مدیریت امور بین الملل شرکت ملی نفت منتقل شد. . یعنی از مدیریت یکی از زیرمجموعه‌های معاونت برنامه‌ریزی و پشتیبانی راهبردی گرفته تا مدیریت رویه‌ها و منابع انسانی شرکت بین‌المللی نفت، این مبحث نیز به این معناست که وضعیت زهراییان نه تکامل یافته و نه تغییر کرده است. شرایط سازمانی

این مسئول این سمت همچنین با اشاره به اینکه زهراییان درجه B بوده، درجه سازمانی وی نیز B است و قبلا مدیریت بوده و اکنون برای مدیریت به جای دیگری رفته است، ادامه داد: نکته مهم و قابل توجه دیگر این است که که در جاهایی که زهراییان حضور داشتند، امکان رشد و ترقی سازمانی و قرارگیری بهتر در رتبه ها فراهم شده است. زیرا پشتیبانی برنامه نویسی دارای درجه های C، D و حتی Over D است. از جایی که الان رفته دیگر امکان توسعه سازمانی برای شرکت بین المللی نفت وجود ندارد. به تحمیل خود نفتی‌ها بن‌بست است و فریز می‌شود.

وی درباره علت انتصاب اخیر نیز توضیح داد: معاونت امور اداری و تشریفات محل حساسی است و به دلیل حساسیت هایی که در آنجا وجود دارد می خواستند فردی که توانایی و حساسیت های لازم را دارد در آنجا مستقر شود. وگرنه از نظر شخصی خانم زهرائیان از مدیریت و تخصص شغلی و پژوهشی به مدیریت اجرایی با کار بیشتر و به عبارتی پرمشغله تر و بدون پیشرفت و توسعه سازمانی رسید. از نظر شخصی نه تنها تغییر مثبتی برای او اتفاق نیفتاده است، بلکه شاید برای او نیز تغییری منفی باشد.

Markus Bennett

مشکل ساز هیپستر پسند. متعصب غذا موزیکال. علاقه مندان به سفر. طرفدار زامبی برنده جایزه

تماس با ما