فرارو آیفون 14 نخرید!

فرارو- چند میلیون گوشی هوشمند آیفون 14 در 16 سپتامبر عرضه می شود تا مشتریان برای خرید آنها هیجان زده شوند.

بحراول فرارو به نقل از یورونیوز، ویژگی های جدید و بهبود یافته این گوشی شامل ردپای کربن کمی کمتر از مدل های قبلی است: آیفون 14 61 کیلوگرم دی اکسید کربن منتشر می کند، در مقایسه با آیفون 13 که 64 کیلوگرم دی اکسید کربن دارد، که گازهای گلخانه ای کمی کمتر منتشر می کند. با این حال، تعویض گوشی هوشمند قدیمی خود با آخرین مدل بدترین کاری است که می توانید انجام دهید. طبق استانداردهای اپل، 79 درصد از انتشار کربن در طول چرخه عمر گوشی در طول فرآیند تولید آزاد می شود. مقاومت در برابر روند داشتن جدیدترین مدل آیفون، روند شلوغ شدن محصولاتی که هفته آینده وارد قفسه‌ها می‌شوند را معکوس نمی‌کند، اما به محدود کردن تعداد تلفن‌های تولید شده در آینده کمک می‌کند.

با توجه به اینکه سالانه حدود 211 میلیون گوشی هوشمند در اتحادیه اروپا به فروش می رسد که هر کدام به طور متوسط ​​سه سال قبل از تعویض دوام می آورند، مبارزه با نیروهای «فرسودگی» و «فرسودگی برنامه ریزی شده» بسیار مهم است.

اپل قبلاً توسط ناظر Antitrust ایتالیا 10 میلیون یورو جریمه شده است، زیرا آن ناظر متوجه شده است که به روز رسانی نرم افزار اپل مشکلات جدی ایجاد می کند و انرژی بیشتری را بدون هشدار مصرف می کند. این امر مشتریان را به خرید تلفن های جدید سوق داد، اگرچه هدف از داشتن یک برنامه را رد کرد.

آیا اپل پایدارتر است؟

مقدار زیادی دی اکسید کربن در طول فرآیند تولید تلفن همراه هوشمند منتشر می شود که از استخراج مواد کمیاب تولید می شود. طبق یک گزارش، خرید یک گوشی جدید به اندازه شارژ مجدد و استفاده از یک تلفن هوشمند برای یک دهه انرژی مصرف می کند.

با این حال، اپل به دنبال بزرگترین شرکت فناوری جهان برای پاکسازی اقدامات خود در این زمینه و سایر جنبه های محیطی بوده است. اپل ادعا می کند که از 100٪ عناصر خاکی کمیاب بازیابی شده در تمام آهنرباهای آیفون 14 استفاده می کند که تقریباً همه عناصر خاکی کمیاب در دستگاه را نشان می دهد. در سال 2019، اپل به همراه گوگل، دل، مایکروسافت و تسلا، متهمان پرونده شکایت خانواده‌هایی از جمهوری دموکراتیک کنگو که فرزندانشان در حین استخراج کبالت مجروح و کشته شدند، متهم شدند.

این شرکت ها استفاده از کودکان را انکار می کنند و استدلال می کنند که معادن کبالت ندارند و نمی توانند منبع دقیق مواد مورد استفاده خود را شناسایی کنند. یک قاضی دادگاه ایالتی در ایالات متحده سال گذشته پرونده حقوقی علیه این شرکت ها را رد کرد. با این حال، سوالات جدیدی توسط سازمان غیردولتی Global Witness در ماه آوریل مطرح شد و بررسی‌ها نشان می‌دهد که اپل، نوکیا و سامسونگ برای شست‌وشوی مواد معدنی جمهوری دموکراتیک کنگو که درگیر درگیری‌ها هستند، به سیستم نظارت بر زنجیره تامین یکسان متکی هستند.

اپل در آخرین گزارش پیشرفت زیست محیطی خود اعلام کرده است که متعهد به تنظیم بالاترین استانداردها برای تامین منابع مسئول مواد مورد استفاده در محصولاتش است. اپل در سال 2020 اعلام کرد که قصد دارد تا سال 2030 کاملاً کربن خنثی شود، که کل فرآیند از زنجیره تامین تا چرخه عمر محصول را پوشش می دهد.

با توجه به استفاده گسترده از تلفن های هوشمند و برنامه های متنوع، دشوار است که بدانیم جایگزین های محصولات دائما در حال تکامل چیست.

شرکت “Fairphone” که 10 سال پیش توسط یک شرکت هلندی راه اندازی شد و در شفافیت زنجیره تامین پیشرو است، توسط سازمان مصرف کننده اخلاقی، سازمان مصرف کننده، به عنوان پیشرو در انگلستان رتبه اول را کسب کرد، زیرا این شرکت به مصرف کنندگان این امکان را می دهد تا قطعات شکسته ای را که به دور از فناوری مهر و موم شده اند جایگزین کنند. البته خرید یک گوشی دست دوم نیز یک گزینه ارجح در نظر گرفته می شود و بازیابی گوشی در زمانی که واقعا کار با آن تمام شد، گام مهمی در این فرآیند است. همچنین اگر تمام نیازهای هوشمند خود را از طریق لپ تاپ یا رایانه تامین می کنید، می توانید با عدم استفاده یا استفاده کمتر از گوشی خود از دو برابر شدن مصرف انرژی خود جلوگیری کنید.

اگر برای خرید مدل جدید آیفون پیش سفارشی داده اید، چگونه آن را لغو می کنید؟

اگر شما را متقاعد کرده ایم که آیفون 14 بخرید، بهترین کار ممکن است، اما شما قبلاً یک دستگاه از آن خریده اید، برای توصیه شما دیر نیست. صفحه پشتیبانی اپل دستورالعمل هایی در مورد نحوه انجام این کار در دستگاه های مختلف دارد و تنها چند کلیک طول می کشد. همچنین پس از دریافت گوشی 14 روز فرصت دارید تا آن را پس دهید. با این حال، اگر واقعا مصمم به ارتقای آیفون خود هستید، توجه داشته باشید که اپل یک سرویس مبادله ای را اجرا می کند که در آن می توانید به تلفن قدیمی خود جان تازه ای بدهید یا آن را به صورت رایگان بازیابی کنید.

Aron Trujillo

نرد اینترنتی. ارتباط دوستانه مبشر قهوه. متخصص موسیقی بسیار متواضعانه. مدافع تلویزیون آماتور

تماس با ما