فرارو حرکت زیگزاگی است

بررسی معاملات انجام شده در بازار آزاد نشان می دهد که قیمت دلار نتوانست کانال را بشکند و 32 هزار تومان در کانال باقی ماند. بررسی ها نشان می دهد قیمت دلار در بازار آزاد چهارشنبه 20 مهرماه 32 هزار و 660 تومان بود که حرکت زیگزاگی دلار در هفته سوم مهرماه را کامل کرد. تزریق دلار توسط بازارساز، اختلال در اینترنت و تعطیلی بازار سه دلیل کاهش قیمت دلار در روز گذشته بود. قیمت سکه نیز روز گذشته به رقم 14 میلیون و 930 هزار تومان رسید که نسبت به روز سه شنبه 20 هزار تومان کاهش داشت.

به گزارش دنیای اقتصاد، مشاهدات بازار نشان می دهد که دلار در روز چهارشنبه نتوانست کانال 33 هزار تومان را باز کند و پس از تراز شدن در محدوده 32 هزار و 630 تا 32 هزار و 700 تومان، در نهایت با نرخ 32 هزار و 660 تومان بسته شد. اخبار دریافتی از بازار حاکی از آن است که الگوی عرضه دلار توسط بازارساز در روز چهارشنبه نیز در بازار تکرار شد. از طرفی به دلیل محدود بودن اینترنت و بسته بودن جاده فردوسی مسیر هم باریک بود. اما در مجموع مشاهدات نشان می‌دهد که تمایل بازار به افزایش قیمت‌ها و ورود به کانال بالاتر از قیمت است، اما سیاست‌گذار قدرت خود را نشان داد و با عرضه قوی به تقاضاها پاسخ داد و از افزایش قیمت جلوگیری کرد.

بررسی روند قیمت دلار از ابتدای هفته نشان می دهد که روز شنبه دلار در محدوده 32 هزار و 700 تومان خرید و فروش شده است. پس از آن نرخ در روزهای یکشنبه و دوشنبه کاهش یافت و قیمت این ارز به 32 هزار و 270 تومان رسید. اما در اواسط هفته قیمت دلار افزایش یافت و در یک روز با 480 تومان افزایش به 32 هزار و 750 تومان رسید. اما باز هم در روز چهارشنبه با افت قیمت مواجه شد و نسبت به اولین روز هفته 40 تومان و نسبت به بالاترین قیمت دلار در هفته که روز سه شنبه به آن رسیده بود 90 تومان کاهش قیمت را ثبت کرد. در نتیجه می توان گفت هفته گذشته حرکت قیمت دلار زیگزاگی بود.

سکه شکست در فتح 15 میلیون تومان

چهارشنبه 20 مهرماه با کاهش جزئی قیمت دلار، قیمت سکه نیز نتوانست کانال 15 میلیون تومانی را باز کند. معاملات سکه در روز چهارشنبه نشان می دهد که قیمت سکه با 20 هزار تومان کاهش نسبت به روز سه شنبه به قیمت 14 میلیون و 930 هزار تومان رسید. معامله گران بازار سکه بر این باور بودند که اگر قیمت دلار سطح مقاومتی 32 هزار و 800 تومان را رد کند، قیمت سکه نیز با افزایش مواجه خواهد شد. اما دلار قدرت کافی برای شکستن مقاومت مذکور را نداشت و از سوی دیگر اونس جهانی نیز تغییر محسوسی نداشت. به این ترتیب قیمت سکه در دو روز متوالی در مرز 15 میلیون تومان ایستاد. قیمت سکه متاثر از قیمت اونس طلا است و قیمت ارز در بازار آزاد است. البته معامله گران نیز به تجربه می دانند که تغییرات قیمت سکه بیشتر از قیمت اونس طلا متاثر از قیمت ارز است.

Reece Bryant

ایجاد کننده. شیطون عاشق تلویزیون حل کننده مشکلات مادام العمر نویسنده. تحلیلگر. نینجا فرهنگ پاپ. عاشق اینترنت معتبر. کاوشگر کل کارآفرین لاعلاج