فروش ترامپ آن چیزی نیست که قبلا بود

هنگامی که دونالد جی. ترامپ در اواخر سال گذشته با سرمایه گذاری بر منافع عمومی در کمپین ریاست جمهوری خود برای فروش کارت های تجارت مجازی کارتونی که او را به عنوان یک ابرقهرمان نشان می داد، حمله خود را به NFT ها اعلام کرد، به دلیل عقب نشینی به انگیزه های هاکستر خود مورد تمسخر قرار گرفت.

هر کسی که به دنبال بینش در مورد آقای. تصمیم ترامپ نباید فراتر از شریک خود در این شرکت باشد.

کارت های تجارت آنلاین زاییده فکر بیل زانکر، کارآفرین سریالی است که مالش، تجهیزات باشگاه، دوره های آموزشی خودیاری و گاهی خود دونالد ترامپ را فروخته است. قبل از آقای ظهور سیاسی ترامپ، آقای. زانکر با او کتابی نوشت، در یک کسب و کار تامین مالی جمعی همکاری کرد و برای چندین سال، آقای دکتر را ساخت. ترامپ محور اصلی نمایش جاده املاک و مستغلات است که عرصه های ورزشی فروخته شده است. آقای. زانکر زمانی در تبلیغات خود مباهات می‌کرد که به Mr. ترامپ 25000 دلار در دقیقه برای سخنرانی.

زمان برای هر دو مرد تغییر کرده است. آقای. شناخته‌شده‌ترین کسب‌وکار زنکر، یک شرکت آموزشی انتفاعی به نام Learning Annex، رو به تیرگی گذاشته است و تلاش اخیر برای تجهیزات تناسب اندام آغاز نشده است. آقای. ترامپ که با تحقیقات متعددی درباره رفتار خود، از جمله تلاش‌هایش برای براندازی یک انتخابات عادلانه مواجه است، کمتر به نمادی از رفاه آمریکا تبدیل شده است تا سیاست قطبی‌کننده این کشور.

در کسب و کار دوباره برای اولین بار در بیش از هفت سال گذشته، این دو به دنبال احیای فرمولی هستند که زمانی قابل اعتماد بود که افراد مشهور را با هیاهوی بی‌حرمتی ترکیب می‌کند. نتایج فروش اولیه نشان می دهد که واقعاً آن پروژه چقدر دشوار است.

آقای. به گفته یکی از افراد آگاه از بحث ها که خواست نامش فاش شود، زانکر سال گذشته با این ایده برای اولین بار به رئیس جمهور سابق مراجعه کرد و به او گفت که این شرکت می تواند تا 100 میلیون دلار درآمد داشته باشد. در ازای مجوز نام و تشبیه او، آقای. ترامپ بخش قابل توجهی از درآمد حاصل از فروش آنچه که به عنوان کارت ترامپ شناخته می شود، دریافت می کند.

آقای. ترامپ با ناامیدی بسیاری از اطرافیانش که آرزو می‌کردند روی کمپین انتخابات ریاست‌جمهوری 2024 تمرکز می‌کرد، موافقت کرد. در دسامبر 14، آقای ترامپ از رسانه‌های اجتماعی برای تبلیغ آنچه که او آن را «اعلان بزرگ» می‌نامید استفاده کرد: فروش هزاران کارت دیجیتال که او را در لباس‌های مختلف به‌عنوان یک گاوچران، یک فضانورد و یک ابرقهرمان نشان می‌دهد که پرتوهای لیزر از چشمانش پرتاب می‌کند. کارت ها به طرز چشمگیری شبیه به تصاویر سیلوستر استالونه بودند که آقای. زانکر سال گذشته پروژه NFT جداگانه ای را راه اندازی کرد.

این سرمایه گذاری در زمانی که سیاستمداران معمولاً امور مالی خود را ساده می کنند، گامی غیرمعمول به سمت تجاری سازی بی پروا بود: ترامپ تنها 30 روز قبل از انتشار NFT ها به طور رسمی کمپین جدید خود را اعلام کرد. برای آقای ترامپ که در گذشته استیک، ودکا، دئودورانت، عینک، عطر، ویتامین، پیراهن و تشک منجمد می‌فروخت، تغییری دوباره به سمت برندسازی و صدور مجوز بود.

برخی از مشاوران ترامپ نگران بودند که این شرکت به عنوان یک ترفند بازاریابی نامطلوب شناخته شود. نگرانی بزرگ‌تر این ایده بود که هر دلاری که حامیان او برای NFT خرج می‌کنند ممکن است به دلاری تبدیل شود که به آقای دکتر کمکی نمی‌کند. به گفته دو نفر از افراد آشنا با مکالمات داخلی که خواستند نامشان فاش نشود، کمپین ترامپ، زیرا آنها مجاز به گفتگو در این مورد نیستند.

با وجود آقای تلاش‌های تبلیغاتی ترامپ، کارت‌های ترامپ، هنوز به گاو نقدی تبدیل نشده است.

بر اساس تحلیلی که توسط CryptoSlam، یک گردآورنده داده بلاک چین، برای نیویورک تایمز انجام شده است، تا به امروز، فروش کارت ترامپ به 17.3 میلیون دلار رسیده است که حدود 5.6 میلیون دلار درآمد ایجاد کرده است. این مجموع شامل قیمت اصلی 99 دلار برای هر یک از 44000 کارتی است که در روز اول فروخته شد، به علاوه 10 درصد حق امتیاز هر بار که هر یک از آن کارت ها در بازار ثانویه فروخته می شوند.

به عنوان مثال، هنگامی که یک خریدار ناشناس در دسامبر 43865 دلار پرداخت کرد. 18 برای یک کارت ترامپ که او را با کراوات و دم مشکی نشان می داد، مبلغ 4386.50 دلار حق امتیاز به آقای ترامپ بازگشت. زنکر با آقای به اشتراک گذاشته شود. ترامپ. نحوه تقسیم درآمدها مشخص نیست.

کارشناسان صنعت گفتند که فروش کارت های ترامپ قابل احترام بود، به ویژه پس از سقوط کریپتوکارنسی در سال گذشته. با این حال، آنها در مقایسه با سایر پروژه های NFT رنگ پریده اند. شاید شناخته شده ترین آنها، Bored Ape Yacht Club، در سال 2022 به فروش 1.57 میلیارد دلاری دست یافت.

بسیاری از کارت های حاوی Mr. بر اساس داده‌های عمومی، تصویر ترامپ توسط حساب‌هایی خریداری شده است که هیچ NFT دیگری ندارند و تلاشی برای فروش مجدد دارایی‌های خود نداشته‌اند. اعداد نشان می دهد که خریداران به جای معامله گران مشتاق ارزهای دیجیتال، حامیان اصلی ترامپ هستند که در مورد ارزش NFT ها گمانه زنی می کنند.

آردا آکارتونا، تحلیلگر ارشد در Elliptic، یک شرکت تجزیه و تحلیل بلاک چین، می‌گوید: «در طرح بزرگ‌تر کارها، این مجموعه از موفقیت‌های بزرگی که در طول رونق NFT ظهور کرده بودند، تکرار نکرده است.

نه آقای زنکر و آقای. ترامپ به پرسش‌ها درباره این توافق پاسخ داد. کوین مرکوری، سخنگوی آقای. زانکر، مشارکت خود در NFT ترامپ را تایید کرد و خاطرنشان کرد که این اولین معامله او با آقای ترامپ بود. ترامپ از سال 2015. او به سوالات درباره شرایط دقیق توافق پاسخ نداد.

آقای. طبق مصاحبه‌های گذشته، زانکر در سال 1980 با استفاده از 5000 دلاری که از میتزوای بار خود پس‌انداز کرده بود، ضمیمه یادگیری را تأسیس کرد. قبل از گسترش در سراسر کشور در نیویورک شروع شد و دوره های غیر سنتی مانند “چگونه معاشقه کنیم”، “چگونه با گربه خود صحبت کنیم” و “چگونه با ثروتمند ازدواج کنیم” ارائه شد.

او به یک مروج خستگی ناپذیر تبدیل شد که در تیترسازی مهارت داشت. در سال 1982، او طرحی برای حذف 10000 دلار از اسکناس های دلاری از ساختمان امپایر استیت در یک شیرین کاری تبلیغاتی برای شرکت تهیه کرد. او پس از اینکه با سرقت از بانک در همان ساختمان قطع شد و هرج و مرج در هجوم جنون آمیز خبرنگاران تلویزیون، پلیس و کیسه های پول به وجود آمد، در صفحه اول تایمز قرار گرفت.

در حالی که او مجموعه‌ای از سرمایه‌گذاری‌ها را دنبال می‌کرد، از جمله یک زنجیره بدبخت از فروشگاه‌های ماساژ به نام فروشگاه بزرگ آمریکایی Backrub، موفق‌ترین کسب‌وکار او ضمیمه یادگیری بود. در کلاس های او توصیه هایی در مورد روشنگری معنوی و ثروتمند شدن مالی از افراد مشهور، از جمله تونی رابینز، گورو خودیاری، و جورج فورمن، قهرمان سابق سنگین وزن، ارائه می شود.

اما هیچ کس بیشتر از آقای آقا جذب مردم نشد. ترامپ، که اولین سخنرانی ضمیمه یادگیری او در سال 2002 ایراد شد، نام داشت: “بزرگ فکر کردن: هیچ کاری نمی توانی انجام دهی!”

استیون شرگیس، مدیر ملی این شرکت در آن زمان گفت: «همه می‌توانستند ببینند که برند ترامپ یک چیز بزرگ و در حال رشد است.

در سال 2004، آقای زانکر نمایشگاه ثروت املاک و مستغلات را راه اندازی کرد و آن را حول محور آقای. ترامپ، چهره‌اش را بر روی هزاران نسخه از کاتالوگ دوره‌های آموزشی‌اش که در جعبه‌هایی در ظاهراً هر گوشه خیابان منهتن و روی بیلبوردهای برجسته در سراسر کشور چیده شده بودند، چسباند.

آقای ترامپ گفت: صحبت از دونالد ترامپ در مورد املاک و مستغلات مانند این است که تایگر وودز به شما یک درس شخصی در مورد ضربه زدن به توپ گلف بدهد. زانکر در یک بیانیه خبری گفت. “این یک تجربه یک بار در زندگی برای هر کسی است که تلاش می کند ثروتمند شود.”

در واقع آقای حرفه املاک و مستغلات ترامپ یک ترن هوایی مالی بوده است. به عنوان مثال، در سال 2005، آقای. ترامپ بیش از 100 میلیون دلار از ضررهای تجاری خود را برای کاهش مالیات های فدرال خود حذف کرد.

آن سال، آقای زنکر به پرداخت پول آقای زانکر افتخار کرد. ترامپ برای هر حضور 1.5 میلیون دلار آقای. ترامپ بعداً در استیضاح دادگاه اذعان کرد که در واقع برای هر سخنرانی فقط 400000 دلار پول نقد دریافت کرده است. او گفت که مابقی هزینه صرف “هزینه های تبلیغاتی” مانند بیلبوردها و تبلیغات روزنامه ها می شود.

آقای. ترامپ و آقای زانکر مشارکت خود را گسترش داد. آن‌ها کتابی با عنوان «بزرگ بیندیشید و در کسب‌وکار و زندگی بزرگ فکر کنید» نوشتند، که از خوانندگان می‌خواست «با غریزه‌های خود» در تصمیم‌گیری‌های مهم تجاری پیش بروید. برای جلب توجه به رونمایی کتاب، آقای. زانکر هزاران دلار پول نقد در یک کتابفروشی در منهتن توزیع کرد.

این دو مرد در سال 2013 یک پلتفرم تامین مالی جمعی را برای رقابت با Kickstarter تأسیس کردند. آقای. ترامپ، شاید با الهام از رویکرد پر زرق و برق شریک خود، با اهدای سه چمدان پول نقد در یک رویداد در لابی برج ترامپ، این استارت آپ را تبلیغ کرد.

آقای آس ترامپ به سیاست روی آورد و از سایت تامین مالی جمعی دور شد. غرفه آقای زانکر هنوز هم توانست یک معامله دیگر انجام دهد و به مذاکره درباره کتاب بعدی شریکش، «آمریکا فلج: چگونه آمریکا را دوباره بزرگ کنیم» کمک کرد.

در حالی که آقای آقای ترامپ در کاخ سفید بود. کسب و کار زانکر با مشکل مواجه شد. FundAnything از ارسال کمپین های اهدایی جدید در اوایل سال 2015 متوقف شد. ضمیمه یادگیری ترویج دوره های آنلاین را متوقف کرد، و آنچه به نظر می رسد یکی از کلاس های پایانی آن بود برگزار کرد – سخنرانی در پادکست با حضور آدام کارولا، کمدین، در ایروین، کالیفرنیا.

آقای. زانکر به دنبال سرمایه گذاری های جدید بود. او یک باشگاه تناسب اندام را افتتاح کرد که به داشتن یک بار کاملاً مجهز افتخار می کرد. در طول همه گیری، او به دنبال 10 میلیون دلار از سرمایه گذاران در یک شرکت تجهیزات بدنسازی خانگی بود، اما اسناد در دسترس عموم نشان می دهد که او تنها 372000 دلار جمع آوری کرده است. باشگاه ورزشی خانگی هرگز وارد بازار نشد.

مارس گذشته، آقای زانکر از جدیدترین اختراع مجدد خود رونمایی کرد و اعلام کرد که قصد دارد 9997 دستگاه NFT با تصاویر خیالی از Mr. استالونه

علیرغم ارتقاء قابل توجه آقای. زنکر و آقای استالونه، کارت های PlanetSLY هرگز منتشر نشدند. آقای. مرکوری “سقوط در بازار ارزهای دیجیتال” را مقصر دانست. سخنگوی آقای استالونه گفت که او مجاز به اظهار نظر در مورد این موضوع نیست.

در ماه اوت، آقای زانکر مزرعه 20 هکتاری خود را در پارک سیتی، یوتا، به قیمت 445 بیت کوین یا حدود 9 میلیون دلار در آن زمان برای فروش گذاشت و در یک خبرنامه اعلام کرد که این اولین بار است که خانه ای برای ارزهای دیجیتال در دسترس است. این انتشار همچنین خاطرنشان کرد که آقای زنکر “اکنون روی یک پروژه بزرگ NFT با یک سلبریتی بزرگ کار می کند.”

این ملک هنوز در بازار است، اکنون با قیمت نقدی 11 میلیون دلار.

در بخشی از فهرست فعلی آمده است: “مالک باید بفروشد – پیشنهاد بدهد!!!”

مگی هابرمن، بن پروتس سوگند راس بوتنر گزارش کمک کرد

Aron Trujillo

نرد اینترنتی. ارتباط دوستانه مبشر قهوه. متخصص موسیقی بسیار متواضعانه. مدافع تلویزیون آماتور

تماس با ما