لوگوی توییتر به Doge تغییر می کند زیرا کاربران در انتظار حذف علامت چک آبی هستند

سان فرانسیسکو – کاربران توییتر پیش‌بینی می‌کردند که در آخر هفته حساب‌رسی شود، زیرا قرار بود علامت‌های تأیید تأیید حساب‌های افراد مشهور، سیاستمداران و دیگر شخصیت‌ها و سازمان‌های برجسته به‌طور گسترده حذف شوند.

این حساب نیامد.

در حالی که توییتر علامت چک را از برخی حساب‌ها، از جمله حساب نیویورک تایمز، حذف کرد، اکثر کاربران تأیید شده این نمادها را حفظ کردند، که مدت‌هاست به عنوان اعطای وضعیت ویژه تلقی می‌شد و نشان می‌داد که هویت کسانی که در پشت حساب‌ها هستند توسط سرویس رسانه های اجتماعی شوخی‌های کاربرانی که سعی می‌کردند با ظاهر شدن به عنوان یک سلبریتی یا یک شخصیت عمومی دیگر از این تغییر سوء استفاده کنند، خاموش شد و تنها چند فریب در پلتفرم پخش شد.

در عوض، برجسته‌ترین تغییر در توییتر روز دوشنبه اتفاق افتاد، زمانی که نماد پرنده آبی این پلتفرم در برخی حساب‌ها با یک دوج جایگزین شد، نماد آنلاین محبوب سگ شیبا اینو که مترادف با Dogecoin، نوعی ارز دیجیتال است. پس از تغییر لوگوی توییتر، قیمت این ارز دیجیتال بیش از 30 درصد افزایش یافت.

گراهام بروکی، مدیر آزمایشگاه تحقیقات قانونی دیجیتال شورای آتلانتیک که اطلاعات نادرست آنلاین را مطالعه می کند، گفت: عدم اقدام در مورد علامت های تأیید تأیید نشان می دهد که “توئیتر یک بحران واقعی اعتبار دارد.” وقتی آنها می گویند که قرار است کاری را در حال حاضر انجام دهند، ثابت نکرده اند که به طور مداوم آن کارها را انجام می دهند.”

تغییر به برنامه چک مارک بخشی از اقدامات ایلان ماسک است که توییتر را در ماه اکتبر به قیمت 44 میلیارد دلار خریداری کرد. سال گذشته، او گفت که توییتر شروع به حذف علامت‌های تأیید تأیید از نمایه‌های کاربران می‌کند، مگر اینکه هزینه ماهانه ۸ دلاری برای Twitter Blue، یک سرویس اشتراک که شامل علامت چک آبی و سفید در نمایه‌های کاربران است، پرداخت کنند.

آقای. ماسک به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.

توییتر قبلاً این نشان‌ها را به افراد مشهور، سیاستمداران و دیگر سازمان‌ها یا افراد برجسته داده بود تا بتواند حساب‌هایشان را از کسانی که به دنبال تقلید از آن‌ها هستند متمایز کند و هویت آنها را تأیید کند. لارا کوهن، رئیس سابق بازاریابی جهانی و شرکای توییتر، گفت که این به توییتر کمک کرد زیرا شخصیت‌های عمومی “میزان تعامل نامتناسبی” در این سرویس داشتند و افراد مشهور و سیاستمداران می‌توانستند آزادانه بدون ترس از جعل هویت پست کنند.

اما بعد از آقای ماسک که گفته است قهرمان آزادی بیان است، سال گذشته تغییر در برنامه راستی‌آزمایی توییتر را اعلام کرد و موجی از جعل هویت به راه افتاد. در ماه نوامبر، کاربری که برای چک مارک از طریق توییتر بلو پرداخت کرده بود، به عنوان شرکت داروسازی Eli Lilly ظاهر شد و در توییتی اعلام کرد که انسولین رایگان به مشتریان ارائه خواهد کرد. این پیام باعث سقوط سهام الی لیلی شد. سایر برندها با حقه‌های مشابهی مواجه شدند و توییتر را مجبور کرد تا ثبت‌نام توییتر بلو را متوقف کند.

ماه گذشته، توییتر اعلام کرد از اول آوریل شروع به حذف علامت های چک برای کسانی که برای نمادها پرداخت نمی کردند، می شود. بر اساس اسناد داخلی که توسط روزنامه تایمز مشاهده شده است، جدای از اینکه کاربران شخصی 8 دلار در ماه پرداخت می‌کنند، توییتر قصد دارد برای تأیید تأیید با علامت طلایی، به جز تعدادی استثنا، ماهانه 1000 دلار از سازمان‌ها دریافت کند.

روز جمعه، برخی از کاربران تایید شده با ارسال توییت در مورد لحظات پایانی خود با علامت زدن و ارسال تصاویر پروفایل خود با نشان های خود، پیشگیرانه عزاداری را برای از دست دادن وضعیت ویژه خود آغاز کردند. برخی دیگر پروفایل های خود را اصلاح کردند تا به عنوان نویسنده، جی کی رولینگ، ناسا و دیگر شخصیت ها و سازمان های معروف ظاهر شوند.

برخی گفتند که برای چیزی که مدت هاست رایگان دریافت کرده اند، پولی نخواهند داد. ستاره NBA جیمز له برون هفته گذشته در توییتی گفت که علامت چک او به زودی ناپدید می شود و “اگر مرا بشناسید من پولی نمی دهم.”

سازمان‌های خبری از جمله تایمز، واشنگتن پست و پولیتیکو نیز گفتند که برای علامت‌های چک پولی پرداخت نخواهند کرد و برخی می‌گویند که این نماد دیگر اعتبار و اصالت را نشان نمی‌دهد زیرا هر کسی می‌تواند آن را خریداری کند.

برخی دیگر استدلال کردند که این تغییر با اجازه دادن به هر کسی که می‌خواهد نشان دریافت کند، زمین بازی را هموار می‌کند.

تیم سوئینی، مدیر اجرایی اپیک گیمز، گفت: «توئیتر فقط نخبگان و دوستان کارمندان توییتر را تأیید کرد، اشتباه بود. توییت روز یکشنبه دموکراتیک کردن تأیید اعتبار برای 8 دلار خوب بود. رفتار یکسان با همه اصولی است.»

با این حال، در آخر هفته، تقریباً همه کاربران تأیید شده نشان‌های خود را حفظ کردند، که منجر به سؤالاتی در مورد اینکه آیا Mr. ماسک این کار را دنبال می کرد یا اگر داشت یک جوک روز اول آوریل می کرد.

شنبه شب، در پاسخ به یکی از کاربران توییتر که به این موضوع اشاره کرده بود که تایمز گفته است که برای راستی‌آزمایی پولی نمی‌پردازد، آقای. مشک توییت کرد که تیک این سازمان خبری را از حساب خود حذف خواهد کرد. در عرض یک ساعت، نشان طلایی تاییدیه تایمز ناپدید شد.

آقای. ماسک گفت در یک توییت روز یکشنبه که تایمز از پرداخت پول برای تأیید در حین اداره یک تجارت اشتراک خودداری می کند، «ریا» بود.

سخنگوی تایمز از اظهار نظر در مورد آقای. توییت های ماسک

روز دوشنبه، برخی از کاربران شروع به دیدن یک دوج به جای لوگوی سنتی پرنده توییتر کردند. تصویر دوج با آقای. معاملات خود ماسک با Dogecoin که قبلاً در توییتی از آن حمایت کرده بود. روز جمعه، وکلای مدافع آقای. ماسک از یک قاضی خواسته بود که شکایت چند میلیارد دلاری را که میلیاردر و تسلا، شرکت خودروهای الکتریکی او را به دستکاری قیمت ارز دیجیتال با توییت‌هایش متهم می‌کرد، رد کند.

سوزان بیچی تحقیقاتی را انجام داد.

Marisol Snow

خیلی پایین میاد کارآفرین حرفه ای. پیشگام بیکن. ادم شبکه های اجتماعی متعصب موسیقی هاردکور. پزشک اینترنت.

تماس با ما