لینک داخلی چیست و تاثیر لینک سازی داخلی بر seo سیویل پی سی

«زمان سپری شده در صفحه» (Time On Page) معیاری برای تخمین حدودی زمانی است که هر کاربر در هر صفحه وب سپری می‌کند. «صفحه اصلی» (Homepage) به صفحه پیش‌فرض یا آغازین وب‌سایت گفته می‌شود. درصد «نرخ تبدیل» (Conversion Rate) نشان‌دهنده تعداد کاربرانی است که اقدام مورد نظر شما را به‌طور کامل انجام می‌دهند. نرخ تبدیل از تقسیم تعداد کل تبدیل‌های انجام شده بر میزان ترافیک و ضرب در عدد ۱۰۰ به‌دست می‌آید.

  • با اضافه کردن لینک های پیشنهادی در بلوک هایی در زیر یا حاشیه صفحه با نام “پربازدیدترین ها” و “پرطرفدارترین ها” ارزش آنها را بالا می برید.
  • علاوه بر این، آنها می توانند به بهبود رتبه و اعتبار محتوای جدید و قدیمی شما کمک کنند.
  • سایت‌های زیادی در اینترنت پیدا می‌شود که به ما اجازه درج لینک در پروفایل کاربری، بخش نظرات مقاله یا حتی فروم‌های تخصصی می‌دهند.
  • اینکه کاربر بعد از جستجو چه نوع اطلاعاتی را ببیند بر درک او از برند تاثیر زیادی دارد.
  • با نصب این SSL شما یک قفل سبز رنگ در کنار آدرس سایتتان ظاهر میشود.

اما بک لینک های از سوی سایت هایی با قدرت دامین بالا تنها مزیت این تاکتیک نیستند، با تبدیل شدن به منبعی قابل اعتماد، شما آگاهی برند خود را افزایش می دهید و ترافیک بیشتری را برروی وبسایت خود جذب می کنید. این وب سایت خدمات رایگانی است که باعث می شود منابع حرفه ای (مانند شما) به بلاگرها و خبرنگارانی که به دنبال آنها هستند متصل شوند. Meta keyword- این تگ در گذشته جایگاه ویژه ای در استراتژی های مربوط به بهینه سازی سایت داشت اما امروزه هیچ ارزش و کاربردی در سئو سایت ها ندارد. «شاخص‌های حیاتی وب» (Core Web Vitals) مجموعه از سه شاخص هستند که عملکرد هر صفحه وب را با توجه به «تجربه کاربری» (User Experience) آن مورد ارزیابی قرار می‌دهند. شاخص‌های حیاتی وب به‌عنوان سیگنال‌های اصلی تعیین‌کننده وضعیت تجربه کاربری و تعامل کاربران با وب‌سایت مورد استفاده قرار می‌گیرند و در به‌روزرسانی تجربه صفحه در سرچ کنسول گوگل معرفی شدند. «سر تیتر» (Heading) به تگ‌های H1 تا H6 کد HTML گفته می‌شود که محتوای صفحه را به بخش‌های مختلفی تقسیم‌بندی می‌کند.

فصل سیزدهم:اصول طراحی بنر و گیف برای تبلیغات بنری

به‌عنوان مثال اگر وب‌سایت قبلی دامنه قبلا توسط گوگل جریمه شده باشد، این جریمه برای همیشه همراه دامنه می‌ماند و مشکلاتی را برای صاحب آن ایجاد می‌کند. به‌همین دلیل بهتر است همیشه قبل از خرید دامنه تاریخچه آن را به‌طور دقیق بررسی کنید. به‌عبارت بهتر، هرچه وب‌سایتی لینک‌های عمیق بیشتری داشته باشد، کیفیت بالاتری دارد. گوگل هنوز نرخ لینک عمیق را به‌عنوان یکی از عوامل مستقیم تأثیرگذار بر رتبه‌بندی تایید یا تکذیب نکرده است.

«محتوای تولیدی توسط کامپیوتر» (Computer-generated Content) به محتوای تولیدی توسط نرم‌افزار گفته می‌شود که از نظر سطح با محتوای تولیدی توسط کاربر یکسان باشد. «محتوای نیازمند به ثبت‌نام کاربر» (Gated Content) به محتوایی گفته می‌شود که بازدیدکنندگان تنها در صورت فراهم کردن اطلاعات تماس خود می‌توانند به آن دسترسی پیدا کنند. در ادامه چند مورد از متداول‌ترین الگوریتم‌های گوگل در سئو را که در اصطلاحات سئو زیاد با آن‌ها سروکار داریم معرفی می‌کنیم. در نتایج طبیعی گوگل بسیاری از اوقات در پاسخ به سوالات آغاز شده با چه‌کسی، چطور، چگونه، چه زمانی، چرا و موارد مشابه، گوگل بخش اطلاعاتی مجزایی در بالای نتایج طبیعی نمایش می‌دهد که به آن «اسنیپت ویژه» (Featured Snippet) گفته می‌شود. «سفر مشتری» (Customer Journey) به مسیری گفته می‌شود که مشتری در آن برند را می‌شناسد، با محصولات و خدمات آن آشنا می‌شود و درنهایت تصمیم به خرید از آن می‌گیرد. به‌عبارت بهتر، تمام «نقاط تماسی» (Touch Points)‌ که مشتری در آن‌ها به‌نحوی با برند تعامل می‌کند، در مسیر سفر مشتری قرار می‌گیرند.

برای مردم یک شهر نیز به همین صورت، اگر راه سازی بین شهرک ها و محله های به درستی صورت نگیرد، نارضایت ها به جای می رسد که حتی ممکن است مردم یک شهر را وادار به مهاجرت کند. سیستم مدیریت محتوای وردپرس برای ایجاد سایتی چند زبانه بهترین گزینه است. این سیستم علاوه‌بر رایگان بودن، افزونه‌های متنوعی برای سایت‌های چند‌زبانه دارد. اگر می‌خواهید فقط در صفحات نتایج جستجوی کشور مخاطب ظاهر شوید باید از ساب دامین استفاده کنید، اما اگر کسب‌وکاری بین‌المللی دارید بهتر است از ساب فولدر استفاده کنید.

منظور ما از شمشیر دولبه این است که از یک طرف اگر در سئو تکنیکال یک خطای به ظاهر کوچکی رخ دهد، امکان این که موتورهای جستجو سایت ما را ایندکس نکنند وجود دارد و از طرفی دیگر اگر به درستی صورت گیرد برای سایت خیلی سودمند است. در واقع، تا به حال بیش از 200 فاکتور رتبه بندی برای نتایج گوگل شناخته شده است، و بک لینک ها جزو 8 فاکتور مهم برای جستجوهای گوگل محسوب می شوند. برای این که بتوانید این کار سخت را انجام دهید و سئوی خود را بهبود دهید، ما در این مقاله 11 راه خلاقانه و خاص برای بدست آوردن بک لینک ها برای شما در نظر گرفته ایم. Google My Business یکی از سرویس‌های رایگان ارائه شده توسط گوگل است که امکان ایجاد حساب کاربری را در بخش کسب و کار گوگل در اختیار برندها قرار می‌دهد. کسب و کارها می‌توانند در این حساب کاربری اطلاعات تماس، آدرس و تصاویر مرتبط با کسب و کار را قرار دهند و با بهینه‌سازی آن در نتایج جستجوی محلی برای کاربران ظاهر شوند. «مدیریت اعتبار» (Reputation Management) به عمل ایجاد دیدگاه مثبت از برند یا شخص در فضای آنلاین گفته می‌شود.

مسئولیت اجتماعی آکادمی وبسیما این است که به جای نقد کردن دیگران، خودمان وارد عمل شویم و با تالیف منابع با کیفیت آموزش سئو با هدف انتقال دانش، کیفیت محتوای وب فارسی را چند قدم به جلو پرتاب کنیم. بله تا زمانی‌که به این باور نرسیم شانسی برای موفقیت در سئو نخواهیم داشت. هر زمان که در مسیر جلب رضایت کاربر قدم برمی‌داریم عملا در حال تقویت این پیوند دوستی هستیم و شانس بیشتری برای کسب جایگاه در نتایج جستجو خواهیم داشت. سایت‌های زیادی در اینترنت پیدا می‌شود که به ما اجازه درج لینک در پروفایل کاربری، بخش نظرات مقاله یا حتی فروم‌های تخصصی می‌دهند.

همچنین تبلیغات محیطی (بیلبورد) و تلویزیونی موجب افزایش آگاهی عمومی از نام برند ما شده و میزان جستجوی آن در گوگل را افزایش می‌دهد ولی چنین اتفاقی مستقیما (حداقل در کوتاه مدت) کمکی به سئو نخواهد کرد. الگوریتم مرغ مگس‌خوار گوگل از همان زمان که آمد تحولات بزرگی را در موتور جستجوی گوگل ایجاد نمود. سئو وردپرس برگرفته از عبارت Search Engine Optimization هست به معنی بهینه سازی موتور جستجو که در فارسی به آن سئو و یا سئو وردپرس گفته می شود .

همچنین اگر می خواهید اطلاعات بیشتری درباره منشن هایی که در مورد شما می شود مانند تعداد به اشتراک گذاری ها یا صاحبان دامین های منشن کننده، می توانید از ابزارهایی مانند BuzzSumo, Ahrefs Content Explorer یا Mention استفاده کنید. «کامنت اسپم» (Comment Spam) به نظرات ضعیف و بی‌ارتباط به موضوع گفته می‌شود که اغلب با هدف دریافت لینک و توسط ربات‌های اسپم نوشته می‌شوند. حافظه «کش» (Cache) به تکنولوژی ذخیره موقت محتوای سطح وب برای کاهش تعداد دفعات بارگذاری مجدد صفحه و عناصر موجود در آن گفته می‌شود. گوگل شاخص‌های حیاتی وب را به‌عنوان فاکتور رتبه‌بندی اعلام کرده است اما ارتباط صفحه و فاکتورهای دیگر اهمیت بیشتری دارند. برای مثال در ابتدای همین پاراگراف عبارت «انکر تکست» به‌عنوان متن لینک انتخاب شده است که با کلیک روی آن به مطلبی که به‌صورت جامع به انکر تکست پرداخته، هدایت می‌شوید. «سرعت صفحه» (Page Speed) یکی از فاکتورهای رتبه‌بندی گوگل است و به مدت زمانی گفته می‌شود که طول می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کشد تا هر صفحه وب به‌طور کامل بارگذاری شود.

  • از مهم‌ترین و پر استفاده‌ترین موتورهای جستجو می‌توان به گوگل، بینگ و یاهو اشاره کرد.
  • در سئوی B2C چرخه خرید محصول عموما کوتاه‌تر است (البته بسته به حوزه فعالیت کسب و کار)، محصولات و خدمات آن ارزان‌تر هستند و مشتریان همان مخاطبان هستند.
  • این کادرها وقایع و اطلاعات مهم در مورد افراد، مکان‌ها، وقایع تاریخی و غیره را به‌همراه لینک منابع این اطلاعات در اختیار کاربران قرار می‌دهند.
  • راهنماهای جامع همانطور که از اسمشان مشخص است، کامل ترین و مفیدترین محتوای موجود در دنیا در مورد موضوع مشخصی هستند.
  • شاید اگر به 7 نکته‌ای که در بخش قبل گفتیم توجه نداشته باشید راه‌اندازی PBN ساده و ارزان بنظر برسد ولی احتمال شناسایی آن توسط گوگل و جریمه شدن سایت‌ها بسیار بالا خواهد بود.

سئو داخلی و خارجی از جمله تکنیک هایی به شمار می رود که شما باید برای بهینه سازی سایت با آنها آشنا باشید. اسکریمینگ فراگ نرم افزاری کاربردی برای بررسی وضعیت سئو سایت است. این ابزار همه موارد تاثیرگذار در سئو را بررسی کرده و گزارش جامعی را در اختیارمان قرار می‌دهد. برای پیدا کردن لینک‌های شکسته با Screaming frog کارهای زیر را انجام دهید. لینک‌هایی که از صفحه اصلی  (Home Page) سایت‌ها گرفته میشوند، خیلی ارزشمندتر از لینک‌هایی هستند که از سایر صفحات سایت‌‌ها گرفته میشوند.

فاکتورها و عوامل موثر در سئو خارجی چیست؟

برای مثال ممکن است اعلام کند که به‌روزرسانی‌های جدیدی در معیار تجربه صفحه ایجاد کرده است اما به‌رورزسانی‌های هسته معمولا به معیار خاصی اشاره ندارند و چندبار در سال ممکن است اتفاق بیافتند. داده‌های حاصل از تبلیغات کلیکی می‌توانند به بهبود استراتژی سئو نیز کمک بسیاری کنند. البته عکس این موضوع نیز صادق است و به‌طور کلی این دو استراتژی می‌توانند در بهبود یکدیگر بسیار موثر باشند. اصلا بیایید فرض کنیم جستجویی که برای خرید محصولات شما می شود ماهانه 10 عدد است و شما ماهانه 10 کاربر دارید.

به همین دلایل است که یک سایت چند زبانه به یک تیم سئوی حرفه‌ای و با تجربه نیاز دارد. اگر صاحب سایتی چند‌زبانه هستید و می‌خواهید بیشتر دربارۀ سئوی سایت خود بدانید، همین الان با کارشناسان ما در نبض مارکتینگ تماس بگیرید. آخرین مرحله در سئو سایت چند زبانه، پیدا کردن خطاها و رفع آن‌ها است.

در ادامه این محتوا 9 نکته ارزشمند و تجربی برای لینک سازی داخلی را برای شما بررسی می کنیم. تاثیر چند زبانه کردن سایت در رتبۀ آن، بستگی به عوامل مختلفی دارد. در صورتی که زبان دوم سایت را در ساب فولدر ایجاد کنید صفحات جدید شما از اعتبار فعلی سایتتان استفاده می‌کنند و سریع‌تر رتبه می‌گیرند؛ اما اگر از ساب دامین استفاده کنید چنین اتفاقی نخواهد افتاد. یکی از عوامل تأثیرگذار در بهبود رتبۀ سایت در موتورهای جستجو، لینک‌سازی (link building) است. اگر به هر دلیلی خودتان یا سایر افراد، برای سایت لینک‌های اسپم و غیرطبیعی ایجاد کرده‌اند، بهترین راهکار استفاده از ابزار Disavow گوگل است. با قرار دادن لینک این سایت‌ها در Disavow Links، گوگل آن‌ها را نادیده می‌گیرد.

به طور کلی، سئو خارجی شامل فعالیت‌هایی مانند لینک‌بیلدینگ، بهینه‌سازی روی شبکه‌های اجتماعی، رعایت معیارهای مرتبط با نمایه‌بندی، بازاریابی محتوا و… می‌شود که همه‌ی این فعالیت‌ها به کسب نتایج مثبت در جستجوی اینترنت کمک می‌کنند. بنابراین، اگر بخواهید سایت خود را برای جذب ترافیک و افزایش قابلیت دیده شدن در موتورهای جستجو بهینه کنید، سئو خارجی یکی از راه‌های مطمئن است که با استفاده از آن می توانید به نتایج بسیار مطلوبی دست یابید. «سئو یا بهینه‌سازی وب‌سایت برای موتورهای جستجو» (Search Engine Optimization | SEO) به فرایند بهینه‌سازی محتوا و ساختار وب‌سایت مطابق با معیارهای موتورهای جستجو گفته می‌شود. سئو با هدف بهبود رتبه وب‌سایت و قرار گرفتن آن در جایگاه‌های بالای صفحه نتایج طبیعی موتور جستجو (SERP) انجام می‌شود.

شاید به‌جرئت بتوان گفت بهترین استراتژی بک لینک سازی و سئو خارجی انتشار رپورتاژ در سایت‌های معتبر است.رپورتاژ به معنای آگهی است. زمانی که در سئو درباره رپورتاژ حرف می‌زنیم، مرادمان مقاله‌ای مفید و البته کوتاه است که در سایت دیگری منتشر می‌شود و با 2 یا 3 لینک میهمانانی را به سایت ما هدایت کند. سئو خارجی (off page SEO) یا سئو خارج از سایت، همه‌ی فعالیت‌هایی است که خارج از وب‌سایتمان صورت می‌گیرد؛ حالا یا به دست خودمان یا توسط کاربران دیگر. به‌کارگیری روش‌های سئوی کلاه سیاه خطرناک است و موجب جریمه وب‌سایت توسط موتورهای جستجو، قرارگیری در فهرست سیاه آن‌ها و درنهایت حذف وب‌سایت از صفحه نتایج می‌شود. استراتژی‌های لینک سازی پولی یا اسپم، «تکرار بیش از حد کلمات کلیدی» (Keyword Stuffing) و «نمایش محتوای غیر‌واقعی به موتور جستجو یا کلاکینگ» (Cloaking) از رایج‌ترین روش‌های سئو کلاه سیاه هستند. مقاله انتخاب بهترین کلمات کلیدی برای سئو سایت میتواند کمک زیادی به شما در جهت انتخاب صحیح کلمات و عبارات کلیدی نماید.

این گونه می توانید یک کمپین تحصیلی/ آموزشی قدرتمند طراحی کنید و با قرار دادن مقالات خود در سایت دانشگاه نسبت به گرفتن بک لینک اقدام کنید. یکی از روش هایی که می توانید بک لینک بدست بیاورید، انجام کار یا تقاضای مشتریان به صورت رایگان است. از این روش به صورت غیر مستقیم می توانید بک لینک برای سایت خود بدست بیاورید. وبلاگ ها و سایت های زیادی وجود دارند که بسیار علاقه مند به بررسی محصولات و سرویس های برند های مختلف هستند.

اگر بتوانید هر 10 کاربر را به مشتری تبدیل کنید و از شما چیزی بخرند یعنی موفق بوده اید. می دانید چیست؟ نرخ تبدیل در اکثر سایت های ایرانی زیر 1 درصد است. یعنی آن ها از هر 1000 کاربری که وارد سایت می شوند تنها و تنها می توانند کمتر از 10 نفر را به مشتری تبدیل کنند. تازه وقتی حجم جستجوها خیلی کم است داده ها هم از دقت کافی برخوردار نیستند. داده ها پراکندگی زیادی دارند و نرم افزارهایی که مبتنی بر داده های آماری آنلاین هستند خطای زیادی دارند. به زبان ساده تر برای کسب و کارهایی که حجم جستجو خیلی کمتر است داده ها چندان راحت به دست نمی آیند.

یکی از راه های خوبی که می توانید به وسیله آن توجه مخاطبان و کاربران اینترنتی را به برند و سایت خود جلب کنید برگزاری مسابقه است. شما می توانید به یک دانشگاه و دانشجویان آن با راه اندازی کمپین تحصیلی/ آموزشی کمک کنید. حتما می دانید که گرفتن لینک از دامنه edu چقدر ارزشمند است و وبمسترها بیشترین تلاش خود را برای گرفتن بک لینک از این دامنه به کار می گیرند. این کار اعتبار بسیار زیادی به شما و برندتان خواهد بخشید و می توانید از این راه ترافیک خوبی را برای سایت خود بدست بیاورید. تنها نکته ای که باید به آن توجه کنید، قرار دادن قطعه کد html برای قرار دادن اینفوگرافی در صفحه وبسایت است.

همین‌الان در گوگل یک مکان را جستجو کنید، به‌عنوان‌مثال دندانپزشکی، با این کار گوگل نزدیک‌ترین مراکز دندانپزشکی به شمارا نمایش می‌دهد. این الگوریتم با شناسایی و زیر نظر داشتن سایت‌های مرجع، فرصت خوبی را در اختیار سایت‌های کوچک قرار می‌دهد تا جایگاه خوبی را در نتایج گوگل کسب کنند. دایرکتوری‌هایی مانند یاهو و ویکی‌پدیا از این دسته وب‌سایت‌های مرجع می‌باشند. محتوای تکراری یک مشکل جدی در سئو سایت چند زبانه در نظر گرفته می‌شود. هرچند در یک سایت دو زبانه، یک محتوای یکسان می‌تواند با دو زبان مختلف تولید شود؛ اما با این حال باز هم ممکن است مشکلاتی برای سئوی سایت به‌وجود بیاورد. در این نوشته سعی کردیم شما را با بهترین تکنیک‌های لینک سازی خارجی 2023 آشنا کنیم.

در نتیجه این فرایند، کاربران می‌توانند صفحات وب را در نتیجه جستجوی خود در SERP ببینند. این پیشنهادات در زمان تحقیق کلمات کلیدی برای تولید محتوا کمک بسیاری به بهبود سئوی محتوای وب‌سایت می‌کند. لینک سازی خارجی و سئو داخلی حرفه ای سایت ، مشاوره در چینش سایت به بهترین سبک ممکن و بررسی صفحات شما تخصص ماست. با توجه به اینکه الگوریتم مرغ مگس‌خوار گوگل در حال پیشرفت است، توجه کنید که متن خود را با کلمات کلیدی، بدون در نظر گرفتن بار معنایی، پر نکنید. درواقع سعی کنید در 100 کلمه ابتدای محتوایتان از کلمه کلیدی استفاده کنید و در ادامه مقاله هم کلمه کلیدی را به مقدار مساوی توزیع نمایید. بعضی سایت‌ها نیاز دارند که به جای یک زبان، به چند زبان تولید محتوا کنند؛ به بهبود این سایت‌ها برای موتورهای جستجو، سئو سایت چند زبانه می‌گویند.

علاوه بر این، سیستم آماری کاپریلا با بهره‌گیری از سیستم آمارگیری مبتنی بر گوگل آنالیتیکس، در تشخیص کلیک‌های صحیح و غیرتکراری دقت بسیار زیادی دارد. «هوش مصنوعی» (Artificial Intelligence | AI) به علم استفاده از کامپیوترها برای انجام کارهایی گفته می‌شود که به هوش و ذکاوت انسانی نیاز دارند. یک کامپیوتر هوش مصنوعی بیشتر از پیروی از مجموعه‌ای از قوانین از پیش‌تعیین‌شده (مثل الگوریتم)، مغز دیجیتالی است که توانایی یادگیری دارد. هوش مصنوعی همچنین می‌تواند بدون دخالت انسان تصمیم‌گیری کرده و تصمیمات خود را اجرا کند.

در مقاله «راهنمای خرید رپورتاژ، چگونه پول خود را دور نریزید؟» به صورت کامل به شما نشان دادیم که چطور برای انتشار رپورتاژ در رسانه‌های برنامه‌ریزی کنید تا بهترین نتیجه را به دست آورید. وب‌سایت‌های دایرکتوری، در واقع به عنوان مرجع سایت‌ها بر اساس دسته‌بندی یا موضوع کسب‌وکاری شناخته می‌شود. بسیاری از این سایت‌ها اعتبار بالایی دارند و تنها کافی است اطلاعات سایت خود را در آن‌ها ثبت کنید تا یک لینک با اعتبار دریافت کنید. همه‌ی ما تجربه گوش دادن به پادکست‌های مختلف در اوقات فراغات، حین کار یا زمانی که سوار مترو هستیم را داریم. تولید پادکست از 3 طریق می‌تواند به استراتژی سئو خارجی‌مان کمک کند. با توجه به مواردی که برشمردیم می‌توان به ظرفیت محتوای PR جهت تقویت استراتژی سئو خارجی و حتی برندسازی پی برد.

به این ترتیب، نیازها و سلیقه کاربر را در طراحی خود به خوبی لحاظ می‌کنند تا از رقابت و جلب رضایت یا توجه کاربر عقب نمانند. مفهوم تجربه کاربری به اختصار UX نام دارد که در این مقاله هم ما از این قاعده استفاده می‌کنیم. حالا که می‌دانیم مفهوم UX چیست، باید به بررسی تاثیر آن بر سئو سایت یا (Impact Of UX On SEO) بپردازیم. استراتژی مربوط به این دو مورد در رتبه سایت و دیده شدن آن تاثیر به سزایی دارد اما داستان سئو فقط براساس این دو عنصر سازمان‌دهی نمی‌شود. هر چه بتوانید با توضیحات متنی جذاب تر، مخاطبان را به صرف زمان بیشتر در صفحه ترغیب کنید؛ سئو سایت را بهبود داده اید.

یکی دیگر از روش‌هایی که می‌تواند در سئو خارجی شما تاثیر مثبتی داشته باشد، حضور در تالارهای گفتگو و فروم‌هاست. شما می‌توانید بسته به نیاز کاربران‌تان در یکی از انجمن‌های گفتگو پروفایل داشته باشید و با کمک بازاریابی محتوایی به نیاز کاربران خود پاسخ دهید. بسیار از تالارهای گفتگو امکان درج لینک را نیز فراهم کرده‌اند، بنابراین شما می‌توانید با یک استراتژی درست کاربران را به سایت‌تان هدایت کنید. برای مثال زمانی که اطلاعات شما در شبکه‌های اجتماعی بارها و بارها به اشتراک گذاشته می‌شود، از نظر گوگل وب‌سایت یا برند شما پاسخ‌گوی نیاز کاربران است و به شما اعتبار مثبت می‌دهد. در مورد اثربخشی سوشال سیگنال بر سئو یک سایت اختلاف نظرهای زیادی وجود دارد ولی همگی به خوبی می‌دانیم هر اقدامی که بتواند آگاهی مخاطب از برند ما و محصولات ارائه شده را افزایش دهد به صورت مستقیم بر فروش و غیرمستقیم بر سئو تاثیرگذار است. اثرگذاری سوشال سیگنال فراتر از آگاهی بوده و در صورتیکه ما فعالیتی مستمر در جامعه‌ای از مخاطبین دست‌چین شده داشته باشیم می‌تواند به بهبود رتبه نیز کمک کند.

کلمه B2C مخفف عبارت «Business-to-Consumer» مدل کسب و کار تجارت به مصرف‌کننده است. در سئوی B2C چرخه خرید محصول عموما کوتاه‌تر است (البته بسته به حوزه فعالیت کسب و کار)، محصولات و خدمات آن ارزان‌تر هستند و مشتریان همان مخاطبان هستند. ایکس سئو با بهترین قیمت و با کیفیت ترین خدمات به شما در فرآیند سئو سایتتان کمک خواهد کرد ، جای نگرانی نیست . در داخل این محتواها در مورد تورهای ماهیگیری تان هم صحبت می کنید.

افزایش اشاره به نام، آدرس و شماره تماس برند (NAP) که در نتیجه سایتیشن اتفاق می‌افتد رتبه وب‌سایت را در صفحه نتایج و Google Map بهبود می‌دهد. هرچه لینک‌سازی بیشتر و بهتری برای سایت خود انجام دهید، اعتبار سایت شما در نظر موتورهای جستجو افزایش یافته و از نظر سئو به نتایج بهتری دست خواهید یافت. بنابراین هنگامی که مثلاً زبان انگلیسی را به سایت خود اضافه می‌کنید، سعی کنید از بین سایت‌های انگلیسی زبان معتبر برای سایت خود لینک بگیرید. اما لینک‌سازی داخلی چیست؟ به لینک‌سازی بین صفحات داخلی سایت، لینک‌سازی داخلی گفته می‌شود.

همچنین از فرصت برگزاری رویدادهای اینترنتی می‌توانید در بخش روابط عمومی و انتشار محتوای PR نیز کمک بگیرید. این الگوریتم یک سال بعد از پاندا به گوگل اضافه شده و وظیفۀ آن مبارزه با لینک‌سازی اسپم میباشد. با ظهور الگوریتم پنگوئن گوگل، سایت‌هایی که بک‌ لینک‌های انبو هی از سایت‌ های بی‌ کیفیت و اسپم دریافت کرده بودند از نتایج سفارش بک لینک اولیه موتور جستجوی گوگل حذف شدند. نکته بسیار مهم در مورد راه اندازی یک وب سایت در نظر گرفتن کاربران و خواسته های آنهاست. کاربران وقت خود را برای روی سایت های کند نمیگذارند و با بستن سریع صفحه به گوگل می‌فهمانند که این وب سایت خوب نیست. با بهینه کردن حجم عکس‌ها می‌توانیم به بهبود سرعت بارگذاری صفحات سایت کمک می‌کنیم.

زمانی که کاربر از نام یک برند خاص یا مشتقات آن در عبارت مورد جستجوی خود استفاده می‌کند، در اصطلاح می‌گوییم از کلمه کلیدی Branded استفاده کرده است. برای مثال اگر کاربری در گوگل عبارت «آموزش دیجیتال مارکتینگ فرادرس» را جستجو کند، نتایج مربوط به دوره‌های دیجیتال مارکتینگ فرادرس برای او نمایش داده می‌شوند. «کلاکینگ» (Cloaking) یا «نمایش محتوای غیر واقعی به کاربر» یکی از تکنیک‌های سئوی کلاه سیاه است که در آن محتوا یا پیوند یکتایی متفاوت به کاربران یا موتور جستجو نمایش داده می‌شود.

وجود معیارهای حیاتی وب باعث شده اهمیت AMP برای بسیاری از کاربران جای سوال باشد. «زمان توقف» (Dwell Time) به مدت زمان بین کلیک کاربر روی یکی از نتایج صفحه نتایج و بازگشت به صفحه نتایج گفته می‌شود. زمان‌های توقف کوتاه (کمتر از ۵ ثانیه) می‌تواند به‌عنوان نشانه‌ای از بی‌کیفیت بودن محتوا توسط موتورهای جستجو در نظر گرفته شود. «ارتباط» (Relevance) مفهومی است که موتورهای جستجو برای سنجش میزان ارتباط محتوای صفحه با عبارت مورد جستجوی کاربر مورد استفاده قرار می‌دهند. موتورهای جستجو از ترکیبی از الگوریتم‌ها برای رتبه‌بندی صفحات وب بر اساس فاکتورها و سیگنال‌های رتبه‌بندی استفاده می‌کنند و البته در این رتبه‌بندی قصد جستجوی کاربر و تاریخچه جستجوی او را نیز در نظر می‌گیرند. «الگوریتم جستجو» (Search Algorithm) به مجموعه پیچیده‌ای از قوانین و دستورالعمل‌ها گفته می‌شود که موتورهای جستجو برای بازیابی داده‌ها و نمایش نتایج در پاسخ به عبارت مورد جستجوی کاربر مورد استفاده قرار می‌دهند.

بعد از گوگل وب کنسول، بهترین ابزار برای تحلیل رفتار کاربران محسوب می شود. با توجه به تصویر بالا متوجه می‌شود که گوگل به سایت‌های ایرانی هم توجه دارد. پس با رعایت اصول و نکات مهم سئو می‌توانید در بین این اطلاعات طبقه‌بندی‌شده جای داشته باشید.

از این رو پیشنهاد می‌کنیم تا وقتی‌که در زمینهٔ سئو حرفه‌ای نشده‌اید. مثلا وجود تصاویری که در هر دو مقاله یکسان بوده و از لینک‌های مشابهی استفاده می‌کنند. برای رفع این مشکل، فقط کافیست از تگ hreflang و تگ‌های جایگزین تصاویر (ALT Tags) استفاده کنید. سئو خارجی چیست؟ در حالت کلی سه نوع SEO وجود دارد که سئو خارجی یکی از آن ها است.

John Warren

طرفدار پرشور وب. خالق تایید شده مبشر اینترنتی آزاد. برگزارکننده برنده جایزه گیمر. زامبی مادام العمر.

تماس با ما