ماجرای پیراهن بنفش آرژانتین چیست؟

تیم ملی آرژانتین از لباس های خود برای حضور در جام جهانی قطر رونمایی کرد. لباس دوم آرژانتین در جام جهانی به رنگ بنفش است که بسیاری از فوتبالدوستان را در آرژانتین و سراسر جهان شگفت زده کرد.

این اولین باری است که آرژانتین بنفش می پوشد. آدیداس توضیح داد که چرا تصمیم گرفت این رنگ را برای لباس دوم آرژانتین در جام جهانی داشته باشد. آدیداس با الهام از برابری جنسیتی اعلام کرد که به همین دلیل تصمیم گرفته است پیراهن دوم آرژانتین را در جام جهانی بنفش بسازد. پابلو لامو، مدیر کل آدیداس آرژانتین، گفت: پیراهن تیم جدید پیام ملی برابری جنسیتی را منتقل می کند که با ارزش های ما یکسان است. از طریق ورزش، ما این فرصت را داریم که زندگی مردم را تغییر دهیم و فوتبال یکی از ابزارهای ایده آل برای تغییر است.

لباس دوم تیم ملی آرژانتین همیشه در جام جهانی آبی بوده اما این بار بنفش است. تیم ملی آبی پوشان آرژانتین در دو فینال جام جهانی 1990 و 2014 مغلوب آلمان شد. در جام جهانی 2002 نیز در مرحله گروهی حذف شد و در سال 2006 در مرحله یک چهارم نهایی مغلوب آلمانی ها شد و با جام جهانی خداحافظی کرد.

به همین دلیل بسیاری از مردم آرژانتین معتقدند که مسئولان فدراسیون فوتبال جوانان تصمیم گرفته اند برای رهایی از شر آبی پوشان، رنگ پیراهن دوم را به سفید تغییر دهند.

منبع: اخبار

Reece Bryant

ایجاد کننده. شیطون عاشق تلویزیون حل کننده مشکلات مادام العمر نویسنده. تحلیلگر. نینجا فرهنگ پاپ. عاشق اینترنت معتبر. کاوشگر کل کارآفرین لاعلاج