محموله های غلات نجات دهنده بیشتری مجاز به ترک اوکراین هستند

مرکز هماهنگی مشترک (JCC) که مدیریت ابتکار غلات دریای سیاه را برعهده دارد که بین سازمان ملل متحد، اوکراین، روسیه و ترکیه توافق شده است، اجازه خروج سه کشتی – دو کشتی از بندر چورنومورسک و یک کشتی از اودسا را ​​صادر کرده است. 58041 تن ذرت از طریق “کریدور بشردوستانه دریایی” تعیین شده.

قرارداد غلات که توسط آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد پس از تهاجم روسیه، در بحبوحه محاصره صادرات ارزشمند مواد غذایی اوکراین از طریق دریای سیاه، تسهیل شد، در 22 ژوئیه در استانبول بین طرفین امضا شد.

JCC پنج روز بعد اعلام کرد، به منظور تحقق این ابتکار ایجاد شد، و اولین محموله تجاری درست در روز چهارشنبه انجام شد، زمانی که رازونی را ترک کردند، عازم بندر طرابلس لبنان است.

اولین محموله بیش از 26000 تنی غذای اوکراینی تحت قرارداد صادرات دریای سیاه ترخیص شد تا به مقصد نهایی خود در لبنان ادامه دهد.

اولین محموله بیش از 26000 تنی غذای اوکراینی تحت قرارداد صادرات دریای سیاه ترخیص شد تا به مقصد نهایی خود در لبنان ادامه دهد.

نقش آن این است که امکان حمل و نقل ایمن غلات و سایر مواد غذایی و کودهای شیمیایی توسط کشتی های تجاری از سه بندر کلیدی اوکراین در دریای سیاه، به بقیه جهان.

ذرت در حال حرکت به سمت ترکیه، انگلستان، ایرلند

JCC مستقر در استانبول، که متشکل از نمایندگان کشورهای درگیر در توافق به علاوه سازمان ملل است، در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد که کشتی تجاری Polarnet که در بندر چورنومورسک لنگر انداخته است، با حمل محموله ای از آن خارج خواهد شد. 12000 متریک تن ذرت به مقصد کاراسو بوقلمون.

کشتی روجن که همچنین در چورنومورسک لنگر انداخته است، قرار است روز جمعه با محموله ای از این کشتی حرکت کند 13041 تن ذرت به مقصد Teesport، در شمال انگلستان، در حالی که ناویستار که در اودسا لنگر انداخته است، با آن حرکت خواهد کرد 33000 تن ذرت به مقصد Ringaskiddy، ایرلند.

اولین کشتی به مقصد اوکراین

JCC گفت که همچنین اجازه حرکت کشتی تجاری Fulmar S را که به مقصد Chornomorsk در انتظار بازرسی است، صادر کرده است. Fulmar S در حال حاضر در لنگرگاه در منطقه بازرسی در نزدیکی شمال غربی استانبول است.

JCC گفت: برآورد می شود که سه کشتی خروجی صبح از بندر مربوطه خود حرکت کنند. “زمان بندی ممکن است بر اساس آمادگی، شرایط آب و هوایی یا سایر شرایط غیرمنتظره تحت تاثیر قرار گیرد. انتظار می رود بازرسی پس از ورود به منطقه لنگرگاه در آب های سرزمینی ترکیه انجام شود.

JCC گفت که “با استفاده از درس های آموخته شده در طول اولین حرکت M/V Razoni، JCC این حرکت را به عنوان دومین “اثبات مفهوم”، آزمایش عملیات چند کشتی در کریدور از جمله یک کشتی ورودی مجوز داده است. علاوه بر این، این راهرو برای عبور کارآمدتر کشتی ها با حفظ ایمنی بازنگری شده است

آزاد کردن پورت ها

JCC نیاز به کشتی‌های تجاری که از فوریه در بنادر اوکراین سرگردان شده‌اند را اذعان کرد تا اجازه خروج به «مقصد از پیش تعریف‌شده» خود را داشته باشند.

حرکت آنها فضای اسکله ارزشمندی را برای کشتی های ورودی بیشتر آزاد می کند تا وارد شوند و مواد غذایی را به بازارهای جهانی بر اساس طرح ابتکاری حمل کنند.

JCC تاکید کرد، طبق رویه های از پیش توافق شده، همه شرکت کنندگان با مقامات نظامی مربوطه خود در مسکو، کیف و آنکارا و سایر مقامات مربوطه هماهنگ می شوند تا از عبور ایمن کشتی های تجاری اطمینان حاصل کنند.

JCC از نزدیک بر عبور ایمن کشتی ها از کریدور دریایی بشردوستانه نظارت خواهد کرد.

Kellen Odom

مدافع رسانه های اجتماعی گیک غذا. کاوشگر. علاقه مندان به تلویزیون پیشگام بیکن افراطی. کل نینجا اینترنت. تنظیم کننده.

تماس با ما