مصاحبه آلودگی، کارتاخنا، و کارائیب

اخبار سازمان ملل کنوانسیون کارتاخنا چگونه شکل گرفت؟

کریستوفر کوربین کنوانسیون کارتاخنا عمدتاً به دلیل نشت نفتی بزرگ در منطقه نزدیک به ترینیداد و توباگو در اوایل دهه 1980 انجام شد.

این امر باعث شد که این منطقه برای گردشگری، ماهیگیری و معیشت چنان به منابع ساحلی و دریایی دریای کارائیب وابسته باشد که باید چارچوبی برای حفاظت از این منابع ارزشمند وجود داشته باشد.

در همان برهه زمانی، چندین کنفرانس بزرگ در سطح وسیع‌تر سازمان ملل برگزار شد و دولت‌های منطقه گرد هم آمدند و به برنامه محیط‌زیست سازمان ملل نزدیک شدند و گفتند که برای رسیدگی به مسائل پیش روی خود به سازوکاری نیاز دارند.

این کنوانسیون به سه حوزه اصلی تقسیم می شود: نشت نفت، منابع آلودگی زمینی و تنوع زیستی دریایی.


کریستوفر کوربین، هماهنگ کننده موقت دبیرخانه کنوانسیون کارتاخنا.

اخبار سازمان ملل الان اوضاع چقدر بد است؟

کریستوفر کوربین می‌توانم بگویم تقریباً مثل این است که روی تردمیل می‌دویم.

نشانه هایی مبنی بر اینکه منطقه در حال انجام اقداماتی است، به ویژه برای نشت نفت، وجود دارد و ما شاهد کاهش تعداد نشت ها بوده ایم.

اما ما خطر بیشتری را نیز می بینیم. ما شاهد تمرکز فزاینده بر توسعه سواحل و گردشگری هستیم و چالش‌هایی را که مدیریت منابع ساحلی و دریایی خود با آن مواجه است، مشاهده کرده‌ایم. آلودگی ناشی از منابع و فعالیت های زمینی همچنان به اکوسیستم های ساحلی و دریایی ما آسیب می رساند.

اما من می‌توانم بگویم که کنوانسیون به دولت‌ها اجازه داده است که به مسائل فرامرزی که خارج از کنترل هر دولت واحدی است رسیدگی کنند.

اخبار سازمان ملل آیا کنوانسیون برای انطباق با درک روزافزون مبنی بر وجود اقدامات اقلیمی ساخته دست بشر تغییر کرده است؟

کریستوفر کوربین خیلی زیاد. اگر به سند اصلی کنوانسیون نگاه کنیم، مطلقاً هیچ اشاره ای به تغییرات اقلیمی نشده است.

علف خوس خوس در باغ‌های گیاه‌شناسی ملی باربادوس رشد می‌کند تا در پرچین‌ها به‌عنوان بخشی از ابتکاری برای کاهش آلودگی خشکی در اقیانوس‌ها استفاده شود.

اخبار سازمان ملل/ کانر لنون

علف خوس خوس در باغ‌های گیاه‌شناسی ملی باربادوس رشد می‌کند تا در پرچین‌ها به‌عنوان بخشی از ابتکاری برای کاهش آلودگی خشکی در اقیانوس‌ها استفاده شود.

تغییرات آب و هوایی بر تمام فعالیت هایی که در منطقه اتفاق می افتد تأثیر می گذارد. ما به طور کامل تمرکز کنوانسیون را تغییر نمی دهیم، بلکه می بینیم که چگونه تاثیر تغییرات آب و هوایی به دو حوزه اصلی تمرکز ما یعنی آلودگی دریایی و تنوع زیستی دریایی مرتبط است.

بنابراین، ما شروع به بررسی مسائل مربوط به سازگاری و راه حل های مبتنی بر طبیعت می کنیم. وقتی صحبت از مسائلی مانند افزایش سطح دریا می شود، ما اهمیت برنامه ریزی یکپارچه و مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی را می بینیم. کل رویکرد مدیریت مبتنی بر اکوسیستم نیز به رسمیت شناخته شده است که ما نمی توانیم مدیریت منابع خود را به صورت ایزوله و بخشی مورد بررسی قرار دهیم.

می توانم بگویم باربادوس یکی از حامیان بسیار قوی کنوانسیون کارتاگنا بوده است. همچنین یکی از آسیب پذیرترین جزایر منطقه به دلیل جغرافیایی است. بسیاری از کارهایی که ما در باربادوس انجام داده‌ایم واقعاً برای کمک به آنها در ایجاد انعطاف‌پذیری است.

نهالستان مرجانی در سواحل باربادوس، ایجاد شده توسط CORALL

غواصی باربادوس

نهالستان مرجانی در سواحل باربادوس، ایجاد شده توسط CORALL

اخبار سازمان ملل باربادوس با چه خطراتی مواجه است؟

کریستوفر کوربین باربادوس در فهرست جهانی به عنوان یکی از کشورهایی که بیشترین تنش آبی در جهان را دارند، فهرست شده است: آنها با یک چالش مهم در زمینه تامین آب آشامیدنی روبرو هستند. آنها به شدت به آب های زیرزمینی وابسته هستند و بنابراین آب آنها در معرض خطر بالایی از آلودگی، به ویژه فاضلاب های خانگی است.

برخی از کارهای اولیه کنوانسیون بیشتر در زمینه سیاست منطقه‌ای، استانداردهای منطقه‌ای بود و ما با دولت باربادوس در بازنگری مقررات و کمک به آنها برای توسعه سیاست‌های جدید همکاری نزدیک داشتیم.

در طول سال‌ها، کشورهای بیشتری مانند باربادوس شروع به بیان این موضوع کردند که به کار ملموس‌تری در زمین نیاز دارند، و پروژه‌های اخیر ما عمدتاً بر حمایت از باربادوس در سطح محلی متمرکز شده‌اند.

یکی از پروژه های ما برای اطمینان از ایمن بودن آب مورد استفاده مجدد است. ما یک استراتژی ارتباطی بسیار دقیق با دولت ایجاد کرده ایم تا این موضوع را برای کشاورزان و عموم مردم توضیح دهیم.

ما امیدواریم که این به نمونه ای از بهترین روش تبدیل شود که می توانیم در سراسر منطقه به اشتراک بگذاریم.

تلاش یک لاک پشت دریایی برای تخم گذاری در ساحل باربادوس

اخبار سازمان ملل/ کانر لنون

تلاش یک لاک پشت دریایی برای تخم گذاری در ساحل باربادوس

اخبار سازمان ملل تکثیر جلبک دریایی سارگاس چندین سال مشکل ساز بود.

کریستوفر کوربین باربادوس یکی از اولین کشورهای منطقه بود که تحت تأثیر قرار گرفت.

لانه سازی لاک پشت های دریایی، ماهیگیری و گردشگری را تحت تأثیر قرار داده است. ما با دانشگاه هند غربی شریک شدیم و تعدادی دستورالعمل تهیه کردیم که به نحوه برخورد با این موضوع، نحوه نظارت بر گسترش سارگاسوم و نحوه استفاده مجدد از آن می پردازد.

من فکر می کنم که باربادوس از نظر برخی از راه حل های قابل اجرا پیشتاز است. دولت روشی بسیار روشمند برای برخورد با این مسائل در پیش می گیرد. آنها می خواهند اطمینان حاصل کنند که سیاست های ملی را اجرا می کنند و در نتیجه تمرکز آنها روی آن، پروژه هایی که اکنون روی زمین انجام می دهند تأثیر بیشتری دارند.

Damion Young

تحلیلگر. متخصص تلویزیون به طرز خشمگینی فروتن. علاقه مندان به فرهنگ پاپ طرفدار معمولی توییتر

تماس با ما