مکس ورشتاپن مقایسه‌های مایکل شوماخر را نادیده می‌گیرد



CNN

مکس ورشتاپن، راننده ردبول، پس از یک پیروزی خیره کننده در جایزه بزرگ هفتادمین سالگرد در سیلورستون، گفت که اگرچه از مقایسه شدن با مایکل شوماخر بزرگ F1 قدردانی می کند، اما او مرد خودش است.

این بازیکن 22 ساله اخیرا توسط راس براون، مدیر F1 در ستون formula1.com با شوماخر مقایسه شد.

براون در مورد هلندی گفت: “او از بسیاری جهات مرا به یاد میشائیل شوماخر می اندازد.” او قبل از اینکه اضافه کرد: “روزهای اولیه مکس در فرمول 1 را به یاد می آورم که سرعت او واضح بود – او اکنون به یک راننده مسابقه استثنایی بالغ شده است.”

ورشتاپن در گفتگو با آماندا دیویس از CNN گفت: «البته خیلی خوب بود، اما من دوست ندارم خودم را با کسی مقایسه کنم، زیرا خودم هستم و راننده متفاوتی هستم.

“البته، شما همیشه می توانید نگرش های مشابه یا هر چیز دیگری داشته باشید، یا گاهی اوقات می توانید با هم مقایسه شوید، اما از طرف من، من هرگز این کار را نمی کنم. من فقط می خواهم خودم باشم.”

ورشتاپن با 17 و 166 روز سن، جوانترین راننده تاریخ فرمول 1 شد که در گرندپری استرالیا 2015 شرکت کرد. او گفت که در طول سال ها او به عنوان یک راننده بالغ شده است.

“[I’m] آرام تر، منسجم تر و می دانم که چگونه یک تعطیلات آخر هفته و مانند آن را بسازید.”

من فقط احساس راحتی می کنم… به هر حال من یک فرد بسیار آرام هستم، بنابراین، برای من، هرگز واقعاً فشار فوق العاده بالا نبود، اما من به گونه ای آرام تر هستم که می دانم چه چیزی در راه است.

“من قبلاً چیزهای زیادی را تجربه کرده ام، بنابراین رفتن به آخر هفته، یعنی برای مسابقه دادن هیجان زده هستم، اما چیزهای دیگر پیرامون آن خیلی هیجان زده نمی شوم، زیرا شما احساسات بسیار متفاوتی را در کل تجربه کرده اید. آخر هفته و سال.”

پیروزی این راننده هلندی در سیلورستون نهمین پیروزی دوران حرفه ای او بود، اما عبور از خط پایان همچنان او را هیجان زده می کند.

او گفت: «برنده شدن خوب است. یک دور مقدماتی خوب ممکن است مرا هیجان زده کند. تنها بودن در کنار تیم و کار کردن با مکانیک ها و همچنین زمانی که آنها یک پیست استاپ واقعا خوب را به دست می آورند، این احساس فوق العاده ای نیز دارد.”

مکس ورشتاپن پس از برنده شدن در جایزه بزرگ هفتادمین سالگرد در سیلورستون جشن می گیرد.

ورشتاپن یکشنبه گذشته در شرایطی بد از مرسدس بنز لوئیس همیلتون و والتری بوتاس به پایان رسید.

ورشتاپن با رفتن به گرندپری این هفته اسپانیا، در رتبه دوم جدول رده بندی قهرمانی رانندگان قرار دارد – 30 امتیاز کمتر از همیلتون قهرمان جهان.

اما تسلط مرسدس تاکنون در این فصل 13 مسابقه ای چنین بوده است – این تیم با 67 امتیاز در جایگاه دوم ردبول در جدول رده بندی سازندگان پیشتاز است – راننده ردبول انتظار نداشت در هشت مسابقه باقیمانده چالش قهرمانی داشته باشد. نژادها

ورشتاپن که از بارسلونا صحبت می‌کرد، گفت: «تاکنون یک مسابقه داشته‌ایم که شاید سریع‌ترین ماشین بودیم، اما بقیه مسابقه‌ها نبودیم، بنابراین در حال حاضر باید واقع بین باشیم.»

از طرف خودم، در حال حاضر به قهرمانی احتمالی فکر نمی کنم. من فقط می‌خواهم هر آخر هفته بهترین کاری را که می‌توانم انجام دهم.»

بخوانید: سوزی ولف می گوید انتقاد لوئیس همیلتون از فرمول 1 “کاملاً معتبر است”

فصل F1 2020 در جولای در گرندپری اتریش، چهار ماه دیرتر از زمان برنامه ریزی شده به دلیل همه گیری ویروس کرونا آغاز شد.

از زمانی که راه اندازی مجدد رانندگان به ابتکار F1 “We Race As One” برای مبارزه با نژادپرستی و ترویج برابری و مشارکت پیوسته اند.

اما ورشتاپن یکی از چندین راننده‌ای است که برای حمایت از جنبش Black Lives Matter قبل از مسابقات زانو نزنند.

ارسال در توییتر او قبل از مسابقه اول گفت: «من به برابری و مبارزه با نژادپرستی بسیار متعهد هستم. اما من معتقدم هرکسی حق دارد در زمان و به روشی که مناسب اوست، خود را بیان کند. من امروز زانو نمی گیرم، اما به انتخاب های شخصی هر راننده احترام می گذارم و از آن حمایت می کنم.”

رانندگان F1 از جنبش Black Lives Matter قبل از گرندپری بریتانیا حمایت می کنند.

همیلتون، اولین و تنها قهرمان سیاه‌پوست جهان در تاریخ 70 ساله‌اش، از این ورزش انتقاد کرده و گفته است که در مبارزه با نژادپرستی رهبری وجود ندارد.

ورشتاپن در پنج مسابقه به پایان فصل گفت که در حالی که کمپین به خوبی پیش می رود، باید کارهای بیشتری انجام شود.

“از نظر نحوه بیان ما خوب پیش رفته است، اما، البته، در پایان روز به اعمال نیز مربوط می شود. ما فقط به حمایت خود ادامه می‌دهیم، زیرا فکر می‌کنم همه حمایت می‌کنند، که بسیار مهم است و البته زمان نشان می‌دهد که چه اتفاقی خواهد افتاد.»

ورشتاپن در پاسخ به این سوال که آیا او و سایر رانندگان در مورد کمپین با همیلتون صحبت کرده اند یا خیر، گفت: “البته که ما در مورد آن صحبت می کنیم. ما جلسات توجیهی رانندگان خود را داریم، اما پس از آن نیز مطمئناً ادامه می دهیم، زیرا همه ما اعضای GPDA (انجمن رانندگان جایزه بزرگ) هستیم.

“همه بسیار باز هستند و همه بسیار حمایت می کنند و همه دقیقاً همان چیزی را می خواهند. من فکر می‌کنم لوئیس این را قدردانی می‌کند، و این تنها لوئیس نیست که باید قدر آن را بداند، بلکه تمام دنیاست. این کاری است که ما انجام می دهیم، ما فقط سعی می کنیم حمایت خود را نشان دهیم.”

Braylon Mccoy

محقق حرفه ای وب. پیشگام الکل متعصب تلویزیون دوست حیوانات در همه جا.

تماس با ما