میلیاردر ناپدید شده چینی کانادایی به 13 سال زندان محکوم شد

Xiao Jianhua، یک میلیاردر کانادایی-چینی که ربوده شدن او از هنگ کنگ پنج سال پیش موجی از شوک را در جامعه تجاری چین ایجاد کرد، پس از اعتراف به اتهاماتی از جمله اختلاس و استفاده غیرقانونی با وجوه، توسط دادگاه شانگهای به 13 سال زندان محکوم شد.

آقای. بر اساس بیانیه ای از شانگهای شماره، شیائو از شرکتی که او تأسیس کرده است، Tomorrow Group، برای پرداخت رشوه به مقامات دولتی ناشناس به مبلغ 100 میلیون دلار در مدت 20 سال استفاده کرده است. 1 دادگاه مردمی متوسط ​​روز جمعه از طریق رسانه های دولتی منتشر شد. گفت آقای شیائو از شرکت های تحت کنترل خود برای جمع آوری غیرقانونی بیش از 45 میلیارد دلار از سپرده های عمومی استفاده کرد.

اتهام جمع‌آوری غیرقانونی سپرده‌های عمومی معمولاً علیه افرادی مطرح می‌شود که متهم به فروش املاک یا جمع‌آوری وجوه برای سرمایه‌گذاری از افراد عادی به بهانه‌های واهی یا بدون مجوزهای مناسب هستند.

آقای. دسترسی به شیائو امکان پذیر نیست. آقای. نزدیکان شیائو بلافاصله به درخواست اظهار نظر پاسخ ندادند.

قاچاقچیان انسان آقای شیائو از هتل چهار فصل هنگ کنگ، جایی که در یک آپارتمان خدماتی زندگی می کرد، و در سال 2017 او را به سرزمین اصلی چین فرستاد. ارتباط با نخبگان سیاسی پکن

دادگاه گفت آقای مجازات شیائو تا حدی کاهش یافت زیرا او “خود را تسلیم کرد”. دادگاه گفت که او همچنین پشیمان بود و به مقامات کمک کرد تا خسارات را کاهش دهند.

آقای. شیائو پس از گذراندن سال‌ها در انزوا در ماه جولای با محاکمه روبرو شد. نه بستگان و نه دیپلمات های کانادایی اجازه دسترسی به محاکمه را نداشتند.

قاچاقچیان انسان آقای شیائو از هتل چهار فصل هنگ کنگ در سال 2017.


عکس:

چاپ لیاو چونگ رن/زوما

سفارت کانادا در پکن بلافاصله به درخواست اظهار نظر پاسخ نداد. در زمان آقای در محاکمه شیائو، سفارت گفت که خدمات کنسولی را به خانواده او ارائه می کند و به فشار برای دسترسی کنسولی ادامه می دهد.

امپراتوری تجاری آقای. شیائو که در زمان ناپدید شدنش 5 میلیارد دلار ارزش داشت، توسط مقامات چینی برچیده شد. در سال 2020، رگولاتورهای مالی در پکن گفتند که چهار شرکت بیمه، دو شرکت اعتماد، دو شرکت اوراق بهادار و یک شرکت آتی را که مجموعاً صدها میلیارد دلار ارزش دارند، تصاحب کرده‌اند.

این مرد 50 ساله در میان تعدادی از بازرگانان برجسته چینی است که تحت کمپین گسترده مبارزه با فساد شی جین پینگ، رهبر چین، هدف قرار گرفته است. ربوده شدن او، که یک هفته پس از محکومیت یک مدیر صندوق سرمایه گذاری ستاره چینی به دلیل دستکاری سهام صورت گرفت، نگرانی هایی را در بخش مالی این کشور از یک حسابرسی سیاسی ایجاد کرد.

بنویسید کیت ژای در [email protected]

حق چاپ ©2022 Dow Jones & Company, Inc. تمامی حقوق محفوظ است. 87990cbe856818d5eddac44c7b1cdeb8

در نسخه چاپی 20 اوت 2022 با عنوان “در چین، میلیاردر به 13 سال زندان محکوم شد” ظاهر شد.

Brendon Rice

نادر موسیقی لاعلاج. خالق تایید شده متعصب تلویزیون پیشگام غذا. یک قهوه ساز به طرز خشمگینی فروتن.

تماس با ما