هماهنگ کننده کمک های بشردوستانه سازمان ملل متحد از تشدید خشونت ها در غزه & به شدت نگران& است

در بیانیه ای که روز شنبه منتشر شد، خانم هستینگز نگرانی شدید خود را نسبت به وضعیتی که به وجود آمده است ابراز کرد بیش از 100 فلسطینی و 7 اسرائیلی زخمی شدند.

مناطق مسکونی در غزه و اسرائیل نیز آسیب دیده و 31 خانواده در غزه اکنون بی خانمان هستند.

«وضعیت بشردوستانه در غزه در حال حاضر وخیم است و تنها با تشدید اخیر می تواند بدتر شود. خصومت ها باید متوقف شود تا از کشته و زخمی شدن بیشتر غیرنظامیان در غزه و اسرائیل جلوگیری شود. اصول حقوق بین‌الملل بشردوستانه از جمله اصول تمایز، احتیاط و تناسب باید توسط همه طرف‌ها محترم شمرده شود.»

خدمات اولیه در خطر است

خانم. هاستینگز هشدار داد که سوخت نیروگاه غزه امروز شنبه تمام می شود و برق نیز قطع شده است.

وی هشدار داد: ادامه فعالیت امکانات اولیه خدماتی مانند بیمارستان ها، مدارس، انبارها و سرپناه های تعیین شده برای آوارگان داخلی ضروری است و اکنون در معرض خطر است.

هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه افزود: حرکت و دسترسی پرسنل بشردوستانه برای موارد حیاتی پزشکی و کالاهای ضروری از جمله غذا و سوخت به غزه نباید مانع شود تا نیازهای بشردوستانه برآورده شود.

او همچنین تأکید کرد که مقامات اسرائیلی و گروه های مسلح فلسطینی باید فورا به سازمان ملل و شرکای بشردوستانه اش اجازه دهند سوخت، غذا و تجهیزات پزشکی را وارد کنند. و استقرار پرسنل بشردوستانه مطابق با اصول بین المللی.

خانم هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل متحد از همه طرف ها برای کاهش تنش و توقف فوری خشونت، برای جلوگیری از پیامدهای مخرب، به ویژه برای غیرنظامیان، تکرار می کنم. هاستینگز نتیجه گرفت.

Yareli Estes

دانش آموخته مواد غذایی هاردکور. حلال مشکل لاعلاج متعصب الکل متخصص توییتر پیشرو پرشور اینترنت.