چرا داربست وسیله ای در نیویورک است؟

س: ساختمان بزرگ و اجاره‌ای من در شهر نیویورک بیش از چهار سال است که در داربست‌هایی با سوله‌ای در پیاده‌رو محصور شده است. بسیاری از آپارتمان ها دارای بالکن یا تراس هستند و یک عرشه پشت بام نیز وجود دارد، اما هیچ کس اجازه استفاده از این فضاها را در حالی که داربست ها بالاست ندارند. کار تعمیر فقط به صورت متناوب انجام می شود، بدون هیچ نشانه ای از پیشرفت واقعی. از آنجایی که قانون شهر مستلزم بازرسی نما هر پنج سال یکبار است، به ما گفته شد که مدیریت ممکن است داربست را برای مدت نامحدودی رها کند. مردم بی خانمان اکنون در زیر آلونک پیاده رو که پر از زباله است، پناه گرفته اند. آیا یک ساختمان مجاز است داربست بگذارد و کار را برای مدت بی پایانی انجام ندهد؟

آ: سوله‌ها و داربست‌های پیاده‌رو، وسایلی هستند که در منظره شهر نیویورک در همه جا حضور دارند. طبق اعلام اداره ساختمان شهر، امروزه نزدیک به 10000 مجوز فعال برای سوله های پیاده رو وجود دارد که یک سوم آنها به دلیل قوانین شهری است که نماها را تنظیم می کند.

سوله های پیاده رو برای محافظت از عابران پیاده در برابر ریزش آوار و جلوگیری از تراژدی هایی مانند حوادثی که یک کودک نوپا در سال 2015 و یک معمار در سال 2019 کشته شدند، ساخته شده اند. طبق گفته دپارتمان ساختمان، به طور متوسط، سازه ها برای کمی بیش از هفت ماه سرپا می مانند – اگرچه قدیمی ترین سوله در شهر، در منهتن، 16 سال است که ساخته شده است.

بر اساس قوانین شهری، ساختمان های مسکونی بلندتر از شش طبقه باید هر پنج سال یکبار بازرسی دقیقی از نمای خود انجام دهند و تعمیرات لازم را انجام دهند. در این مرحله، ساختمان شما ممکن است تصمیم گرفته باشد که منتظر ماندن تا بازرسی بعدی شهر نسبت به تکمیل کار و جدا کردن داربست، ارزان‌تر است، فقط چند ماه دیگر آن را مجدداً نصب کنید.

شهرداری ساختمان ها را به دلیل عدم تکمیل به موقع تعمیرات نما جریمه می کند، اما جریمه ممکن است ارزان تر از کاری باشد که باید انجام شود.

مایکل جی سیارلو، یک وکیل املاک و شریک در شرکت حقوقی منهتن Nadel & Ciarlo، گفت: «این پروژه ها بسیار گران هستند. «ما مشتری داشتیم و کار نما نزدیک به یک میلیون دلار بود. گاهی اوقات پول ندارند و مجبور می‌شوند از پیاده‌رو بیرون بروند.»

پس کجا شما را رها می کند؟ عقب نشینی از امنیت عمومی سخت است. اما شما می توانید برای انجام کار فشار وارد کنید تا تجهیزات پایین بیایند. به‌عنوان مستاجرانی که از لحاظ اجاره بها تثبیت شده‌اند، شما و همسایگانتان می‌توانید به دلیل کاهش خدمات در سطح ساختمان برای عرشه سقف مشترک، برای کاهش اجاره به ایالت درخواست دهید. سیارلو گفت. کسانی که دارای بالکن خصوصی هستند می توانند به دلیل از دست دادن خدمات آپارتمان فردی برای کاهش اجاره درخواست دهند. شما همچنین می توانید اجاره را دریغ کنید و سپس زمانی که صاحبخانه شما را به دادگاه مسکن می برد، برای کاهش آن بحث کنید. همه اینها می تواند صاحبخانه را تشویق کند تا تعمیرات را انجام دهد، به خصوص اگر چندین مستاجر به طور همزمان این اقدام را انجام دهند.

سوله پیاده رو، اگرچه برای امنیت عمومی حیاتی است، ممکن است افراد دیگر محله را نیز آزار دهد. با هیئت مدیره جامعه محلی و عضو شورای شهر خود تماس بگیرید و از آنها بخواهید که با صاحبخانه شما برای انجام تعمیرات لازم لابی کنند تا جامعه بتواند پیاده رو خود را پس بگیرد.

برای به روز رسانی ایمیل هفتگی در مورد اخبار املاک و مستغلات مسکونی، اینجا ثبت نام کنید. ما را در توییتر دنبال کنید: @nytrealestate.

Mara Gomez

کارشناس توییتر متعصب موسیقی. جنرال الکل ماون. علاقه مندان به تلویزیون

تماس با ما