کاخ سفید مارتین گرونبرگ را برای دوره جدید به عنوان رئیس FDIC معرفی می کند

واشنگتن- کاخ سفید روز دوشنبه اعلام کرد که مارتین گرونبرگ، سرپرست موقت شرکت بیمه سپرده فدرال را برای دومین دوره به عنوان رهبر تنظیم کننده بانکی انتخاب خواهد کرد.

این اقدام در طول یک دوره طولانی عدم اطمینان در مورد رهبری در آژانس انجام می شود و مطمئناً دموکرات های مترقی را که طرفدار آقای دکتر هستند خوشحال می کند. گرونبرگ به‌عنوان یک سیاست‌گذار با تجربه، عموماً از نظارت دقیق‌تر صنعت حمایت می‌کند.

انتظار می رود که جمهوری خواهان به آقای او اعتراض کنند. گرونبرگ، با توجه به نقش او در کمک به برکناری رئیس FDIC منصوب شده توسط ترامپ در سال گذشته، اما دموکرات‌ها در سال جدید کنترل سنا را حفظ خواهند کرد و احتمالاً تأیید او را تضمین می‌کنند.

آقای. گرونبرگ آخرین بار در سال 2012 به اتفاق آرا و با رأی صوتی توسط سنا تأیید شد.

یک دموکرات 69 ساله، آقای. گرونبرگ برای اولین بار در سال 2005، در زمان دولت جورج دبلیو بوش، پس از بیش از دو دهه به عنوان یک کارمند دموکرات در سنا، به هیئت مدیره FDIC پیوست. او در سال 2011 توسط باراک اوباما، رئیس‌جمهور پیشین، برای رهبری آژانس انتخاب شد و در دوره دولت ترامپ در هیئت مدیره FDIC باقی ماند و مکرراً با گام‌هایی برای تسهیل قوانین پس از بحران برای بانک‌ها مخالفت کرد.

انتظار می رود FDIC در ماه های آینده با مایکل بار، که رئیس جمهور بایدن به عنوان تنظیم کننده اصلی بانک مرکزی فدرال رزرو انتخاب شده بود، و سایر آژانس ها از نزدیک همکاری کند. اولویت‌ها شامل بازنگری پیچیده قوانین ضد قرمزی است تا اطمینان حاصل شود که بانک‌ها در مناطقی سرمایه‌گذاری می‌کنند که سپرده می‌گیرند و نه تنها در اطراف شعب فیزیکی خود. یکی دیگر از تمرکزهای احتمالی: آسان‌تر کردن انحلال بانک‌های بزرگ منطقه‌ای در شرایط بحران.

اطلاعیه روز دوشنبه یک روز قبل از آقایان. گرونبرگ و بار، همراه با دیگر نهادهای نظارتی ارشد بانکی، قرار است برای دو روز در برابر قانونگذاران حاضر شوند.

FDIC بر هزاران وام دهنده نظارت دارد و معمولاً پس از اینکه قانونگذاران تشخیص دادند که یک شرکت در وضعیت مالی خطرناکی قرار دارد، بر توقیف بانک ها نظارت می کند. همچنین سپرده‌های بانکی کشور را بیمه می‌کند و برنامه‌های کاهش سرمایه بزرگ‌ترین بانک‌های ایالات متحده را در صورت شکست آنها بررسی می‌کند.

تایید آقای گرونبرگ دوباره در مجلس سنا می تواند باعث ایجاد پس زدگی حزب جمهوری خواه شود. جمهوری‌خواهان از اینکه دموکرات‌های آژانس، از جمله آقای. گرونبرگ، آنچه را که اعضای جمهوریخواه به عنوان یک قبضه قدرت تلقی می کردند، اجرا کرد، زمانی که منصوبان دموکرات به این نتیجه رسیدند که مدیر تایید شده توسط سنا، جلنا مک ویلیامز، به اندازه کافی سریع حرکت نمی کند تا برنامه سیاستی محبوب ترقی خواهان، از جمله محدودیت در ادغام بانک ها را در نظر بگیرد.

جلنا مک ویلیامز، منصوب ترامپ، در ماه فوریه از ریاست FDIC استعفا داد.


عکس:

Rod Lamkey – Cnp/Zuma Press

این اقدام استعفای خانم را تسریع کرد. مک ویلیامز، منصوب ترامپ که در فوریه FDIC را ترک کرد. 4. این امر به دموکرات‌ها آزادی عمل بیشتری برای پیشنهادهای خود داد، اما همچنین به فضای سیاسی مسموم‌تر در مورد مسائل مالی-قانونی به طور گسترده‌تر افزود. سناتور پنسیلوانیا پت تومی، جمهوری خواه ارشد کمیته بانکی سنا، از او پرسید. بایدن جایگزین آقای گرونبرگ، به همراه 11 عضو جمهوریخواه دیگر هیئت بانکی.

نزدیک به یک سال بعد، رهبری بلندمدت در آژانس نامشخص است. در ماه سپتامبر، کاخ سفید به طور غیرمنتظره ای اعلام کرد که آقای. بایدن قصد داشت از یک جفت کارمند جمهوری خواه، از جمله یکی از دستیاران سابق خانم، استفاده کند. مک ویلیامز، برای پر کردن دو کرسی باز در FDIC پنج نفره. این قانون مستلزم تعادل حزبی در هیئت مدیره FDIC است و تنظیم کننده بانکی در حال حاضر دارای سه دموکرات و هیچ جمهوری خواه نیست.

اعلامیه دولت متحدان دموکرات در کاپیتول هیل و آقایان را شگفت زده کرد. گرونبرگ، به گفته افرادی که با این موضوع آشنا هستند، تا حدی به این دلیل که ساختار آژانس به گونه ای است که اگر سنا هر یک از نامزدهای حزب جمهوری خواه را تایید کند، آنها جایگزین آقای دکتر خواهند شد. گرونبرگ به عنوان رئیس موقت آژانس.

کاخ سفید به سرعت اعلام کرد که قصد دارد نامزدهای حزب جمهوری خواه به عنوان بخشی از یک بسته دو حزبی با نامزدی آینده به عنوان رئیس آژانس پیشروی کنند. پس از بررسی مختصر سایر نامزدها برای نقش اصلی، کاخ سفید بر سر آقای. مردم گفتند که گرونبرگ که برای یک دوره دیگر فشار آورده بود.

اگر سنا برای تایید آقای. گرونبرگ، او می تواند به عنوان رئیس موقت FDIC، اساساً به طور نامحدود باقی بماند.

مقامات سابق FDIC وضعیت موجود در آژانس را مشکل ساز توصیف می کنند. هر سه مقام در هیئت مدیره FDIC – آقای. شیلا بایر، که از سال 2006 تا 2011 ریاست FDIC را برعهده داشت، گفت: گرونبرگ، مدیر بازرسی ارز، مایکل هسو و مدیر دفتر حمایت مالی از مصرف کننده، روهیت چوپرا – به رضایت رئیس جمهور خدمت می کنند و می توانند به میل خود اخراج شوند.

خانم می گوید: «این حکمرانی خوب در آژانسی با سنت افتخارآمیز استقلال سیاسی و غیرحزبی نیست. بایر، یک جمهوری خواه، در مصاحبه ای در اوایل پاییز امسال.

در حالی که آقای انتخاب گرونبرگ برای یک دوره دیگر احتمالاً دموکرات‌های مترقی را که عموماً با دیدگاه سیاسی او موافق هستند خوشحال می‌کند. دولت بارها و بارها برای پیشبرد سایر گزینه های مالی از طریق تقسیم سنا به طور مساوی تلاش کرده است – شکست هایی که برای ماه ها سیاست مالی را متوقف کرد.

آیزاک بولتانسکی از شرکت خدمات مالی BTIG در اوایل پاییز امسال گفت: «اینطور نیست که آنها نیمکت عمیقی ندارند، به نظر می‌رسد که اصلاً کسی در رختکن ندارند.

بنویسید اندرو آکرمن در [email protected]

حق چاپ ©2022 Dow Jones & Company, Inc. تمامی حقوق محفوظ است. 87990cbe856818d5eddac44c7b1cdeb8

Kelvin Ashley

حل کننده مشکل متعصب سفر مادام العمر. بت نوجوان آینده. علاقه مندان به اینترنت آماتور.

تماس با ما