کارول هیگینز کلارک، نویسنده معمایی، در 66 سالگی مرد

کارول هیگینز کلارک، که به عنوان یک زن جوان دست نوشته های مادرش، نویسنده معروف معمایی مری هیگینز کلارک را دوباره تایپ می کرد، قبل از اینکه خودش به یک رمان نویس پرفروش تعلیق تبدیل شود، روز دوشنبه در لس آنجلس درگذشت. او 66 ساله بود.

خانواده وی در بیانیه ای علت آن را سرطان آپاندیس اعلام کردند.

ام‌اس. هیگینز کلارک بیش از دوازده رمان را به تنهایی نوشت که با «Decked» در سال 1992 شروع شد و چندین رمان دیگر با مضامین کریسمس با همکاری مادرش که در سال 2020 درگذشت.

او با آرزوی بازیگری شروع کرد و در نهایت تعداد انگشت شماری از آنها را در فیلم‌ها به دست آورد که تعدادی از آنها بر اساس کتاب‌های مادرش بود. اما در سال 1975، در حالی که او تابستان را از کالج مانت هولیوک در ماساچوست به سر می برد، زمانی که او مادرش را که تازه شروع به کار نویسندگی در تعلیق خود بود، نجات داد، فرصت شغلی دیگری شکل گرفت.

کارول هیگینز کلارک در سال 2008 به NPR گفت: “او اولین رمان تعلیق خود را منتشر کرد و مجبور شد رمان دوم خود را به نماینده خود برساند.” به موقع دوباره تایپ کردم، بنابراین این کار را کردم. و این واقعاً چیزی است که من را به آن سوق داد، زیرا با او در مورد شخصیت ها و طرح داستان صحبت کرده بودم. و من این کار را برای تعدادی از کتاب‌های او انجام دادم، که برای من بسیار عالی بود که در مورد نحوه نوشتن یاد بگیرم.”

همانطور که کتاب های مادرش رو به رو شد، خانم. هیگینز کلارک به نقش یک تابلوی صدا ادامه داد – تحقیقات انجام داد، به او کمک کرد تا دیالوگ‌های شخصیت‌های جوان‌تر را معتبرتر و بیشتر کند. در سال 1986، زمانی که اولین رمان تعلیقی مادرش، «کودکان کجا هستند؟» به فیلم تبدیل شد، کارول هیگینز کلارک نقش کوچکی به عنوان گزارشگر تلویزیونی داشت. در طول 28 سال بعد، او به حضور در فیلم‌ها ادامه داد، بسیاری از آنها برای تلویزیون ساخته شد، بر اساس کتاب‌های مادرش، از جمله «گریه‌ای در شب» (1992)، که در آن نقش اصلی را بازی کرد.

در همان سال اولین حضور او به عنوان یک رمان نویس بود. “Decked” ریگان ریلی را معرفی کرد، یک محقق خصوصی که تقریباً تمام کتاب‌های کارول هیگینز کلارک را گوینده می‌کرد.

او با اشاره به مادرش، رایلی را دختر یک نویسنده معمایی کرد. در اولین کتاب که در یک کشتی اقیانوس پیما اتفاق می‌افتد، ریلی با قتل هم اتاقی‌اش 10 سال پیش از آن تسخیر می‌شود.

چارلز شامپلین در نقدی در لس آنجلس تایمز نوشت: «همه چیز سریع، پر زرق و برق، نقشه‌های پیچیده و بی‌آرام است، فقط برای یک سفر با هواپیما یا در واقع یک سفر دریایی مناسب است».

در آن کتاب که نامزد جایزه آنتونی بهترین رمان اول شد، خانم. هیگینز کلارک سبکی را معرفی کرد که او را از مادرش متمایز می کرد: جایی که مری هیگینز کلارک به طور کلی تعلیق روانشناختی می نوشت، کتاب های کارول پر از طنز بود. او این را در صفحات اول “Decked” در صحنه‌ای با حضور گاوین، مربی رقص در کشتی اقیانوس پیمایش کرد.

او نوشت: «همین امروز صبح او به یک هشت ساله‌ی مشتاق که کفش‌های حجیم مشکی پوشیده بود، پولکا را آموزش می‌داد. “آنها مانند قایق های توپدار بودند که به مچ پاهای ضخیم او آویزان شده بودند و برای پاهای بدشانسی او هدف قرار گرفته بودند. گاوین وقتی به این موضوع فکر کرد سرش به هم خورد. کوبیدن پای کسی قرار بود نوعی دفاع شخصی باشد نه یک فعالیت تفریحی.»

همانطور که مری هیگینز کلارک در مصاحبه ای با Newsday در سال 2000 بیان کرد: “یک منتقد یک بار گفت: “مری هیگینز کلارک به دنبال رگ گردن می رود و کارول هیگینز کلارک برای استخوان خنده دار”. من فکر می کنم این درست است.

کارول آن هیگینز کلارک در 28 ژوئیه 1956 در شهر نیویورک متولد شد. پدرش، وارن، که مدیر فروش ملی خطوط هوایی کپیتال بود، در 8 سالگی بر اثر حمله قلبی درگذشت.

او در نیوجرسی بزرگ شد، از آکادمی قلب بی‌عیب در آنجا فارغ‌التحصیل شد و در سال 1978 مدرک لیسانس گرفت. او پس از کالج در خانه نمایش بورلی هیلز بازیگری خواند، آموزش‌هایی که او نه تنها برای حضور گاه‌گاهی‌اش در فیلم‌ها، بلکه همچنین از آن استفاده کرد. تا کتاب های صوتی خودش و مادرش را روایت کند.

کتاب‌های کارول هیگینز کلارک معمولاً عناوین تک کلمه‌ای متمایز دارند: «Snagged» (1993) شامل یک قرارداد جوراب شلواری است. “Twanged” (1998) درباره یک کمانچه نفرین شده است. او و مادرش برای اولین بار در «عرشه سالن‌ها» (2000) همکاری کردند، که ریگان ریلی و یکی از شخصیت‌های مری هیگینز کلارک، آلویرا میهان را گرد هم آورد – شخصیتی که کارول کم و بیش از مردگان بازگردانده شد.

مری هیگینز کلارک در سال 2000 به Newsday گفت: «من در اولین کتابم آلویرا را به قتل رساندم. کارول اصرار داشت که او را از کما خارج کنم. او گفت: “شما شخصیت بزرگی در اینجا دارید و او را می‌کشید؟” این واقعا نوشتن بدی است.»

ام‌اس. هیگینز کلارک، که در هالیوود غربی، کالیفرنیا زندگی می کرد، از خواهر و برادرهایش مرلین، وارن و دیوید کلارک به یادگار مانده است. خواهر دیگری به نام پاتریشیا قبل از او درگذشت.

ام‌اس. اغلب از هیگینز کلارک سوال می شد که آیا مادرش تا به حال به او توصیه ای کرده است یا خیر. او به طور کلی در سال 2016 به مخاطبان در پالم بیچ، فلوریدا، پاسخ داد: “او گفت: “اگر کسی نسبت به شما بد است، او را در کتاب بعدی خود قربانی کنید.”

Drake Beck

کارشناس سفر. خالق دوستانه نویسنده هیپستر دوست. دانش آموز عمومی.

تماس با ما