نظر ترامپ ضعیف است، اما جمهوری خواهان ضعیف تر است

به نظر می رسد نخبگان جمهوری خواه پس از عملکرد ناامیدکننده حزبشان در میان دوره ای، به این نتیجه رسیده اند که دونالد ترامپ بزرگترین مشکل آنهاست. امپراتوری رسانه ای مرداک رئیس جمهور سابق را سطل زباله می کند. بنا بر گزارش ها، بسیاری از کمک کنندگان و عوامل عملیاتی در اطراف دولت تجمع کرده اند. ران دیسانتیس از فلوریدا. اما ترامپ که انتظار می‌رود روز سه‌شنبه کمپین ریاست‌جمهوری 2024 خود را اعلام کند، بی‌سروصدا پیش نخواهد رفت.

آیا ترامپ با وجود تردیدهای نخبگان، نامزدی را تضمین خواهد کرد؟ اگر این کار را نکند، آیا مردی که هرگز به حزب خود وفاداری نشان نداده است یا به جز خودش هیچ کس دیگری را نشان نداده است، آیا از روی کینه توزی در مقابل جمهوری خواهان خرابکاری خواهد کرد؟ من بیشتر از هر کس دیگری که اخبار را دنبال می کند نمی شناسم.

بیایید در عوض در مورد اینکه چقدر قابل توجه است که شخصی مانند ترامپ توانست بر یکی از دو حزب سیاسی بزرگ آمریکا تسلط یابد و مطمئناً پایگاه قابل توجهی را حفظ کند، صحبت کنیم.

من در مورد این واقعیت صحبت نمی‌کنم که ترامپ دارای دیدگاه‌های سیاسی مذموم است یا حتی این واقعیت که او دست به اقدامات متعددی زد، از جمله تلاش برای براندازی یک انتخابات ملی، که می‌توان آن را به‌طور منطقی فتنه‌انگیز توصیف کرد. واضح است که اکثریت جمهوری خواهان با همه اینها خوب هستند.

من در عوض در مورد درک آشکار بسیاری از جمهوری خواهان صحبت می کنم که ترامپ یک رهبر قوی است، در حالی که او در واقعیت فوق العاده ضعیف است.

با شخصیت شخصی شروع کنید – موضوع مورد علاقه من نیست (من خیلی راحت تر در مورد سیاست صحبت می کنم)، اما چیزی که به وضوح هنگام انتخاب یک فرمانده کل اهمیت دارد.

فکر نمی‌کنم گذشته را رمانتیک‌سازی کنیم که بگوییم روزی روزگاری سیاستمدارانی که به دنبال ریاست‌جمهوری بودند، باید رئیس جمهور ظاهر می‌شدند. یعنی آنها باید جاذبه و وقار نشان می دادند. هر رفتاری که پشت درهای بسته داشتند، در ملاء عام باید بالغ و خودکنترل به نظر می رسیدند.

با این حال، ترامپ با 76 سالگی به یک 14 بسیار بد برخورد می کند. او، گاهی اوقات در جملات متوالی، بین لاف زدن وحشتناک (چه نوع شخصی خود را یک نابغه پایدار توصیف می کند؟) و ناله کردن، بین بمب گذاری و ترحم به خود منحرف می شود.

فراتر از عواطف شخصی، آنچه در دوران ریاست جمهوری ترامپ به چشم می خورد، ضعف و ناتوانی او در انجام کارها است.

در زمینه سیاست داخلی، ترامپ در سال 2016 به عنوان نوع دیگری از جمهوری خواه نامزد شد، کسی که با کاهش مالیات و ارتدوکسی ضد دولتی حزب مخالفت می کرد. با این حال، زمانی که در کاخ سفید بود، در دستان میچ مک کانل بتونه شد. تنها ابتکار اصلی سیاست داخلی او، تلاش ناموفق برای لغو اوباماکر و کاهش استاندارد مالیاتی GOP برای شرکت ها و ثروتمندان بود.

در مورد وعده های او برای سرمایه گذاری در زیرساخت ها چطور؟ چیزی از آنها در نیامد: “هفته زیرساخت است!” تبدیل به یک شوخی در حال اجرا شد.

در زمینه سیاست خارجی، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، ترامپ را به عنوان یک احمق بازی کرد که اطمینان‌های پوچ درباره خلع سلاح هسته‌ای داشت. شی جین پینگ چین نیز همین کار را در مورد تجارت انجام داد و ترامپ را مجبور کرد که افزایش تعرفه های خود را در ازای وعده خرید کالاهای آمریکایی که کاملاً خالی بود، متوقف کند.

به طور خلاصه، عملکرد ترامپ در مقام ریاست جمهوری ضعیف بود – به ویژه در مقایسه با جانشین وی.

پرزیدنت بایدن هر آنچه را که در سیاست داخلی می خواست به دست نیاورد، اما یک لایحه زیرساختی بزرگ و در قانون کاهش تورم، هر دو هزینه بی سابقه برای مبارزه با تغییرات آب و هوا و تقویت قابل توجه مراقبت های بهداشتی را دریافت کرد. و نمایش قدرتمند غیرمنتظره دموکرات ها در میان دوره ای احتمالا تضمین می کند که این موفقیت های سیاسی پایدار خواهند بود.

در خارج از کشور، بایدن ائتلافی را در حمایت از اوکراین گردآوری و گرد هم آورد که به کشور متجاوز این امکان را داد تا در برابر حمله روسیه مقاومت کند – موفقیت بزرگی در سیاست خارجی که یادآور نقش آمریکا قبل از پرل هاربر به عنوان “زرادخانه دموکراسی” است. و سیاست چینی بایدن، با تمرکز بر محدودیت‌های صادراتی که برای تضعیف جاه‌طلبی‌های فناوری چین طراحی شده‌اند، بسیار تهاجمی‌تر از هر کاری است که ترامپ انجام داد، حتی اگر تقریباً به اندازه رسانه‌ها مورد توجه قرار نگرفته باشد.

با این حال، بایدن اغلب ضعیف و خارج از آن به تصویر کشیده می‌شود، در حالی که ۹۰ درصد جمهوری‌خواهان ترامپ را در روزی که با اکراه از سمت خود کنار رفت، به‌عنوان یک «رهبر قوی» می‌دانستند. چه طور ممکنه؟

کیش شخصیت ترامپ ممکن است تا حدی توسط نیروهایی که فراتر از سیاست هستند فعال شده باشد. گذشته از این، ما قبلاً از کاپیتانان صنعت و همچنین سیاستمداران انتظار رفتار باوقار داشتیم. اما این روزها، شاید به این دلیل که فرهنگ سلبریتی همه چیز را تحت تاثیر قرار می دهد، رهبران کسب و کار حتی زمانی که به نظر می رسد قادر به خودداری از نمایش های پر زرق و برق خود و ناامنی نیستند، جدی گرفته می شوند. (سرفه. ایلان ماسک. سرفه.)

همچنین، نخبگان جمهوری خواه در تلاش برای فاصله گرفتن از ترامپ، سال‌ها صرف تغییر چهره او کردند. تا همین چند روز پیش، فاکس نیوز، منبع اصلی اطلاعات سیاسی برای بسیاری از پایگاه‌های جمهوری‌خواه، به ترامپ آن‌طوری بود که در یک دیکتاتوری از رسانه‌های دولتی انتظار داشتید.

و سیاستمداران جمهوری‌خواه، که بسیاری از آنها ترامپ را با آنچه که بود می‌شناختند، سال‌ها به تمجید از او پرداختند که یادآور تمجید اعضای دفتر سیاسی از رئیس حزب بود.

اکنون همان نخبگان می خواهند ترامپ را از صحنه خارج کنند. اما در حالی که آنها ممکن است بتوانند نامزدی او را رد کنند، احتمالاً نمی توانند از پرداخت بهای سنگین برای بزدلی گذشته خود اجتناب کنند.

Reece Bryant

ایجاد کننده. شیطون عاشق تلویزیون حل کننده مشکلات مادام العمر نویسنده. تحلیلگر. نینجا فرهنگ پاپ. عاشق اینترنت معتبر. کاوشگر کل کارآفرین لاعلاج

تماس با ما