shidachatbanner

دبیرکل پناهندگان سازمان ملل متحد خواستار تمرکز بیشتر بر عوامل جوی و درگیری شد

آقای. گراندی ابراز امیدواری کرد که این ابعاد در کنفرانس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل متحد COP27 که این آخر هفته در مصر افتتاح می شود و در کنفرانس جانشین آن در یک سال آینده “در کانون توجه بیشتری قرار گیرد”.

وضعیت اضطراری آب و هوا منابع را ویران می کند و تنش ایجاد می کند، از جمله بین جوامع، به ویژه در شرایط شکننده ای که مقامات ابزاری برای حمایت از سازگاری و تاب آوری ندارند.

ترس از درگیری بیشتر

“من می ترسم که بدون توجه بیشتر و تامین مالی بیشتر برای پیشگیری، سازگاری، و توسعه و حمایت حکومتی او گفت: تنش‌ها، ناامیدی‌ها، رقابت افزایش می‌یابد و جرقه درگیری گسترده‌تر، با عواقب مرگبار – از جمله جابجایی، خواهد زد.

رئیس سازمان ملل متحد در امور پناهندگان هفته گذشته در سومالی بود و در آنجا با زنان، مردان و کودکان نحیف آسیب دیده از درگیری و خشکسالی تاریخی در شاخ آفریقا ملاقات کرد.

پناهندگان این کشور به مناطق تحت تاثیر خشکسالی در همسایگی کنیا رانده شده اند.

حمایت بین المللی بیشتر

تلاقی تغییرات آب و هوایی و درگیری ها جابجایی بسیار طولانی را ایجاد کرده است: بنابراین، شمول و در صورت امکان ادغامچه در زمینه پناهندگان و چه در موقعیت‌های آوارگی داخلی، اقدامات مهم صلح‌سازی هستند که به شناسایی و حمایت بین‌المللی بیشتری نیاز دارند. گراندی به شورا گفت.

او افزود که این “مارپیچ” در چندین نقطه داغ دیگر از جمله منطقه ساحل آفریقا مشهود است. سه میلیون نفر در آنجا به دلیل تغییرات آب و هوایی، فقر، ضعف حکومتداری و فعالیت‌های گروه‌های مسلح و همچنین «واکنش اغلب وحشیانه دولت‌ها» از بین رفته‌اند.

آقای. گراندی گفت که از وضعیت اضطراری آب و هوا و ارتباط آن با درگیری و جابجایی برای انتقال این موضوع استفاده کرده است “پیچیدگی عظیم” بحران پناهندگان امروز.

در سراسر جهان، تقریباً 103 میلیون نفر به دلیل آزار و اذیت، درگیری، خشونت، نقض حقوق بشر و سایر عوامل به اجبار آواره شده اند.

کمیساریای عالی پناهندگان، فیلیپو گراندی (مرکز) از محله ای در ایرپین اوکراین بازدید می کند که در آن 1000 ساختمان آسیب دیده و 115 ساختمان به طور کامل ویران شده است.

© UNHCR/اندرو مک کانل

زمستان سخت برای اوکراینی ها

کارکنان کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل تنها در 12 ماه گذشته به 37 مورد اضطراری در سراسر جهان در کشورهایی مانند افغانستان، جمهوری دموکراتیک کنگو، اتیوپی، میانمار و سوریه پاسخ داده اند.

در همین حال، تهاجم روسیه به اوکراین حدود 14 میلیون نفر را مجبور به ترک خانه‌های خود کرده است که باعث سریع‌ترین و بزرگترین بحران آوارگی در دهه‌های اخیر شده است.

«اوکراینی ها در شرائط بسیار سخت با یکی از سخت ترین زمستان های جهان روبرو خواهند شد. سازمان‌های بشردوستانه واکنش‌های خود را به‌طور چشمگیری افزایش داده‌اند، اما باید کارهای بیشتری انجام شود پایان این جنگ بی معنیاو گفت.

وی افزود: متأسفانه، ما برعکس را می بینیم و تخریب ناشی از حملات به زیرساخت های غیرنظامی، که در حین صحبت ما اتفاق می افتد، به سرعت واکنش بشردوستانه را شبیه می کند. قطره ای در دریای نیازها

حفاظت از اقدامات بشردوستانه

آقای. گراندی سخنان خود را با تاکید بر ضرورت اقدام در چهار حوزه، که از منابع آغاز می شود، پایان داد. با وجود سطح بی سابقه درآمد، کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در برخی زمینه های حیاتی، مانند کمک های غذایی به پناهندگان، با شکاف مالی بزرگی مواجه است.

او همچنین خواستار «تقویت جدی صلح‌سازی» در کشورهای شکننده شد، به‌عنوان مثال از طریق تقویت ظرفیت پلیس، قوه قضائیه و دولت محلی و به طور کلی حاکمیت قانون. این برای هر دو بسیار مهم است جابجایی را حل کنید، با اجازه دادن به پناهندگان برای بازگشت به خانه، و به جلوگیری از تکرار درگیری.

برای نکته سوم، آقای. گراندی تاکید کرد که اقدامات بشردوستانه باید بهتر محافظت شود تهدیدها با پیامدهای مرگبار در حال افزایش است. طرف های متخاصم باید از فعالیت های بشردوستانه محافظت کنند و امکان دسترسی به افراد نیازمند را فراهم کنند.

«علاوه بر این، همه باید حقوق بشردوستانه بین المللی را رعایت کنید و کمک به حفظ شخصیت غیرنظامی محیط های پناهندگان – یک چالش فزاینده در بسیاری از نقاط جهان. عناصر مسلح باید از پناهندگان، آواره ها و کسانی که نیاز به حمایت دارند جدا شوند نباید با رزمندگان اشتباه گرفته شوداو گفت.

بر تفاوت های خود غلبه کنید

دبیرکل پناهندگان سازمان ملل همچنین جنبه دیگری از وظیفه مراقبت را ارائه کرد، زیرا میلیون ها آواره و آسیب پذیر در مناطق تحت کنترل بازیگران غیردولتی یا در کشورهای تحت تحریم زندگی می کنند.

او گفت هر چقدر هم که زمینه قطبی شده باشد، کارگران مرتبط باید بتوانند در هر کجا که به آنها نیاز است، فعالیت کنند، که گاهی ممکن است شامل “تعاملات ناراحت کننده” با کسانی باشد که قلمرو مورد نیاز را کنترل می کنند.

“اگر من این را مطرح می کنم … به این دلیل است ما اغلب مجبور به مذاکره در مورد طرح های بشردوستانه هستیمبه قول خودشان مورد به مورد. بنابراین من از تلاش‌های کنونی در این شورا برای اطمینان از پیش‌بینی‌پذیری بیشتر در این موضوعات استقبال می‌کنم.»

نکته پایانی او فراخوانی از جامعه بین‌المللی و کشورهای عضو شورا بود که بر اختلافات و اختلافات خود غلبه کنند “حداقل زمانی که در مورد موضوعات بشردوستانه بحث می‌کنید، و امیدواریم زمانی که به دلایل ریشه‌ای که باعث آواره‌گری مردم در اطراف می‌شود رسیدگی کنید یا تلاش کنید تا به آنها رسیدگی کنید. دنیا.”

Erica Ferrell

نینجا موسیقی غرور آفرین. حل کننده مشکل متخصص حرفه ای سفر. دردسر ساز. ارتباط گر مشتاق

تماس با ما