انگیزه تیراندازی دسته جمعی در ویرجینیا والمارت هنوز نامشخص است



CNN

پس از اینکه سه شنبه شب یک روز کاری معمولی در والمارت در چساپیک ویرجینیا مرگبار شد، بازماندگان و بازرسان در حال سپری کردن تعطیلات شکرگزاری هستند و انگیزه کارمندی را که به سمت همکاران تیراندازی کرد و شش نفر را کشت و سپس اسلحه را به سمت خود برد، زیر سوال بردند.

به گفته مقامات، کارکنان در حال آماده شدن برای یک شیفت شب بودند که یک مدیر درست بعد از ساعت 10 شب در اتاق استراحت با یک تفنگ دستی تیراندازی کرد.

مقامات افرادی که کشته شدند را رندی بلوینز 70 ساله شناسایی کردند. لورنزو گمبل، 43 ساله; تینکا جانسون، 22 ساله; برایان پندلتون، 38 ساله; کلی پیل، 52 ساله; و یک پسر 16 ساله که به دلیل خردسالی نامش فاش نشده است.

به گفته دکتر، چهار نفر مجروح تیراندازی همچنان در آستانه روز شکرگزاری در بیمارستان بستری هستند که وضعیت حداقل دو نفر از آنها وخیم است. مایکل هوپر، معاون رئیس جمهور و رئیس پزشکی بیمارستان عمومی سنتارا نورفولک.

«من این جامعه را می شناسم و آن را به خوبی می شناسم. ریک وست، شهردار چساپیک روز چهارشنبه در پیامی ویدیویی گفت و می‌دانم که ما گرد هم خواهیم آمد و به خانواده‌های قربانیان کمک خواهیم کرد.

تیراندازی، نمونه دیگری از این که چگونه خشونت اسلحه وحشتناک زندگی آمریکایی‌ها را در متعارف‌ترین محیط‌ها متزلزل می‌کند، بسیاری از غمگین‌ها را در غم از دست دادن عزیزان و بازماندگان از آنچه در محل کار خود شاهد بودند، تحت تأثیر قرار داده است. همانطور که سفر طولانی پردازش این احساسات آغاز می شود، سؤالاتی در مورد اینکه چه چیزی می توانست به قتل ها منجر شود وجود دارد.

Donya Prioleau به CNN گفت که در داخل اتاق استراحت کارکنان بود که تیرانداز شروع به تیراندازی به سمت همکاران کرد.

پریولو گفت: “ما نمی دانیم چه چیزی او را وادار به این کار کرد.” هیچ یک از ما نمی توانیم بفهمیم چرا این اتفاق افتاد.

(از سمت چپ بالا) لورنزو گمبل، کلی پیل، برایان پندلتون، تاینکا جانسون و رندی بلوینز

فرد مسلح آندره بینگ نام داشت که به عنوان رهبر تیم در شیفت شب کار می کرد. بینگ 31 ساله از سال 2010 برای والمارت کار می کرد.

بینگ “وارد شد، به سه تن از دوستانم شلیک کرد… قبل از اینکه من دویدم. پریولو گفت: نیمی از ما باور نمی‌کردیم که واقعی باشد تا زمانی که برخی از ما تمام خون را روی زمین دیدیم.

مقامات شهر چساپیک گفتند که دو قربانی کشته شده و تیرانداز در اتاق استراحت پیدا شدند، در حالی که یک نفر دیگر در جلوی فروشگاه پیدا شد و سه نفر دیگر در بیمارستان جان باختند. مقامات در حال تلاش برای تعیین تعداد دقیق جراحات هستند زیرا ممکن است برخی افراد خود را به بیمارستان منتقل کرده باشند.

مارک سولسکی، رئیس پلیس چساپیک گفت که انگیزه تیراندازی روز چهارشنبه مشخص نیست.

خشونت روز سه‌شنبه حداقل سومین تیراندازی جمعی در ویرجینیا در این ماه بود، طبق بایگانی خشونت با اسلحه، و در بحبوحه غم و اندوهی رخ داد که بسیاری از مردم در سراسر کشور این روز شکرگزاری را تحمل می‌کنند، زیرا عزیزانشان در تیراندازی‌ها از دست داده یا زخمی شدند.

در 170 مایلی غرب چساپیک، یک دانشجوی 22 ساله در دانشگاه ویرجینیا در شارلوتسویل ظاهراً در 13 نوامبر به روی دانشجویان دیگر تیراندازی کرد و سه نفر از آنها را در اتوبوسی که از یک سفر میدانی به واشنگتن دی سی در حال بازگشت به دانشگاه بود، کشت.

مقامات گفتند که آخر هفته گذشته، یک جوان 22 ساله در یک کلوپ شبانه LGBTQ در کلرادو اسپرینگز، کلرادو، پنج نفر را به ضرب گلوله کشت و 19 نفر دیگر زخمی شدند.

بر اساس آرشیو Gun Violence، در مجموع، ایالات متحده تاکنون بیش از 600 تیراندازی دسته جمعی را در سال جاری متحمل شده است. هم سازمان غیرانتفاعی و هم سی‌ان‌ان تیراندازی‌های دسته‌جمعی را تیراندازی‌هایی تعریف می‌کنند که در آن چهار یا چند نفر، بدون احتساب مهاجم، تیراندازی می‌شوند.

در Chesapeake، وحشت کمتر از یک ساعت قبل از بسته شدن فروشگاه پس از یک روز شلوغ خرید تعطیلات آغاز شد.

جسی ویلچوسکی، که اخیراً استخدام شده است، به سی‌ان‌ان گفت که در یک جلسه کارمند بوده است که تیرانداز را دید که در حالی که نزدیک در ایستاده بود، اسلحه را به سمت آن‌هایی که در اتاق استراحت بودند نشانه می‌رفت.

در ابتدا، او فکر نمی کرد آنچه می بیند واقعی باشد. او گفت، اما پس از آن احساس کرد که سینه‌اش می‌کوبد و گوش‌هایش به‌عنوان سیل گلوله‌ها به صدا در می‌آیند.

ویلچوسکی در حالی که مرد مسلح از راهروی مجاور دور می‌شد، زیر یک میز پنهان شد. او می‌توانست ببیند که برخی از همکارانش روی زمین یا روی صندلی‌ها دراز کشیده‌اند – همه ساکن و برخی احتمالا مرده‌اند. اما او ماند زیرا نمی خواست آنها را تنها بگذارد.

«می‌خواهم به شما اطلاع دهم، می‌توانستم از آن در فرار کنم… و موندم. ویلچوسکی در پیامی به خانواده دو قربانی گفت: من ماندم تا در آخرین لحظات تنها نباشند. من ماندم تا آنها تنها نباشند.»

وقتی تیرانداز به اتاق استراحت بازگشت، ویلچوسکی گفت که به او گفته از زیر میز بیرون بیاید و به خانه برود.

او گفت: «من مجبور شدم دری را که غرق در خون بود، لمس کنم. فقط به یاد دارم که کیفم را گرفتم و به این فکر کردم که اگر قرار است از پشت به من شلیک کند، باید خیلی تلاش کند زیرا من می دوم، و من آن را رزرو کردم. … و من متوقف نشدم تا اینکه به ماشینم رسیدم و بعد دچار آب شدگی شدم.»

برایانا تایلر، همچنین یک کارمند تازه استخدام شده، تازه شیفت خود را شروع کرده بود که تیراندازی بلند شد.

تایلر به سی ان ان گفت: «به یکباره شما فقط «پا پا پا پا پا پا» را می شنوید، و افزود که گلوله هایی را دید که در فاصله چند سانتی متری صورتش پرواز می کردند.

او گفت: “این یک وقفه بین آنها نبود تا جایی که واقعاً بتوانید آن را پردازش کنید.”

تایلر گفت که تیرانداز در حالی که به اطراف اتاق نگاه می‌کرد و به مردم شلیک می‌کرد، “نگاه خیره‌ای بر چهره‌اش” داشت.

تایلر گفت: «مردمی بودند که به زمین می‌افتادند. «همه جیغ می زدند، نفس نفس می زدند. و بله، او فقط بعد از آن رفت و فقط در فروشگاه ادامه داد و به تیراندازی ادامه داد.»

لاشانا هیکس (سمت چپ) چهارشنبه به دیگر عزاداران در مراسم یادبود کشته شدگان در یک تیراندازی دسته جمعی در مرکز والمارت در چساپیک ویرجینیا می پیوندد.

CNN با کارمندان دیگری صحبت کرد که گفتند تیرانداز در گذشته رفتارهای آزاردهنده ای از خود نشان داده است.

Shaundrayia Reese که از سال 2015 تا 2018 با این تیرانداز کار می کرد، او را فردی تنها توصیف کرد.

او همیشه می گفت دولت او را زیر نظر دارد. او از شبکه های اجتماعی خوشش نمی آمد و نوار سیاه را روی دوربین گوشی خود نگه می داشت. همه همیشه فکر می‌کردند مشکلی برای او وجود دارد.»

جاشوا جانسون، کارگر سابق تعمیر و نگهداری در فروشگاه، گفت که تیرانداز در صورت از دست دادن شغلش تهدیدهای شومی کرده است.

جانسون گفت: «او گفت که اگر از کارش اخراج شود، تلافی خواهد کرد و مردم به یاد خواهند آورد که او کیست».

آنها گفتند که نه جانسون و نه ریس هیچ نگرانی در مورد بینگ به مدیریت گزارش نکردند.

والمارت در بیانیه ای اعلام کرد که در حال همکاری با مجریان قانون محلی در این تحقیقات است.

ما شخصاً و عمیقاً چنین تراژدی هایی را احساس می کنیم. جان فورنر، رئیس و مدیر اجرایی Walmart US John Furner در بیانیه‌ای گفت: اما این مورد به‌ویژه دردناک است زیرا ما فهمیدیم که فرد مسلح یکی از همکاران Walmart بوده است. «کل خانواده والمارت دلشان شکسته است. قلب ها و دعاهای ما با کسانی است که تحت تأثیر قرار گرفته اند.»

Kendrick Patel

پیشگام مادام العمر الکل. پزشک بیکن. گورو معمولی تلویزیون نرد قهوه. عاشق توییتر. کاوشگر آماتور

تماس با ما