وزیر ارتباطات اینترنت کودکان و نوجوانان به زودی راه اندازی می شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از راه اندازی اینترنت برای کودکان و نوجوانان در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش فارس، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان سی و ششمین گردهمایی مدیران و روسای آموزش و پرورش سراسر کشور گفت: تامین سرمایه انسانی برای جوانان است.

وی خطاب به مدیران آموزش و پرورش ادامه داد: مسئولیت بسیار سنگین است به خصوص در شرایطی که نوجوان قرار دارد. امیدوارم در این شرایط بتوانید نسلی شاد، با انگیزه، با اعتماد به نفس، خلاق و با انگیزه تربیت کنید. در شرایطی که دشمنان این مرز و بوم امید را نشانه رفته و می کوشند نسل آینده را از نظام و دستاوردها و انقلاب ناامید کنند. آمارها نشان می دهد که گرایش به مهاجرت به جوانانی که تحصیلات کارشناسی را گذرانده اند وجود دارد و گاهی در دبیرستان ها این زمزمه ها به گوش می رسد یعنی دشمن فعال است اما در چنین شرایطی تربیت نسل سخت است. که امیدوارانه و متعهد است و سخت کار خواهد کرد.اما من راضی هستم که چنین سربازانی را برای قدم دوم انقلاب تربیت می کنید. اگر در کار و تحصیل موفقیت داشته باشم، ریشه در تحصیل در دوران کودکی دارد.

Зарае پور افزود: فناوری اطلاعات و ارتباطات زندگی انسان ها را به زمین زده است. پدیده های کنونی قابل مقایسه با 10 سال پیش نیستند، مثلاً در دهه 90 پیامک یک ابزار ارتباطی بود و اکنون شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها ارتباط را آسان کرده اند. همچنین خدمات مختلفی در زندگی روزمره ایجاد شده است که زندگی بدون آنها سخت است، وی خطاب به مدیران آموزش و پرورش گفت: همین نسلی که شما تربیت کرده اید توانسته در بسیاری از زمینه ها به ما کمک کند. ما با کمک نیروهای متخصص خود پلتفرم هایی را برای حمل و نقل مسافر، خرید و فروش طراحی کرده ایم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: این فناوری همه حوزه ها را پایین آورده است و حوزه آموزش هم همین طور است. شاید اگر شادی در دوران کرونا تامین نمی شد، نظام آموزشی دچار مشکل جدی نمی شد. خانواده وزارت ارتباطات در کنار وزارت آموزش و پرورش و فرهنگ قرار گرفتند و ادای احترام کردند. البته انتقاد جدی است و تریبون خوشحال است، اما معتقدم بهترین کار در زمان خودش انجام شد. دوستان برنامه ای برای ارتقاء آن دارند و دنبال آن هستند. அக்குத்து மாட்ட்டு ராடை

وی با بیان اینکه 87 درصد روستاهای بالای 20 خانوار به اینترنت متصل هستند و در هفته دولت سال آینده تمامی روستاهای بالای 20 خانوار را به اینترنت وصل می کنیم، گفت: آماده بحث بسترهای آموزشی و آموزشی هستیم. سکوها انشاالله بتوانیم از ظرفیت حداکثر استفاده را ببریم با چشم دادگاه آموزشی ارتباط فناوری داشته باشیم. ما هم تجربه کرونا را داریم.

وی تصریح کرد: به دنبال اجرای پروژه بزرگ فیبر نوری برای منازل و مشاغل هستیم که نسخه آن راه حلی شفابخش برای مشکل اینترنت است. با کمک وزارت آموزش و پرورش و فرهنگ قصد داریم مدارس را از طریق فیبر نوری به هم متصل کنیم. البته در قالب ششمین گسترش برنامه، اتصال مدارس به شبکه ملی اطلاعات را پیگیری کردیم و 80 هزار مدرسه به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند.

زارع پور به بحث سواد فضای مجازی و مقابله با این آسیب ها در مدارس اشاره کرد و گفت: این فناوری که فرصت های بسیاری را برای بشر فراهم کرده و افق های جدیدی را برای بشر فراهم کرده است، چالش هایی را نیز برای بشریت به ویژه برای کودکان و نوجوانان ایجاد می کند. اما در آمریکا قوانینی برای استفاده نوجوانان از شبکه های اجتماعی وجود دارد که آنها به آن پایبند هستند اما در کیشور اگر بخواهیم این کار را انجام دهیم شرایط را سخت تر کردند.

وی ادامه داد: مهمترین جایی که می توان به کودکان آموزش داد مدرسه است. نوجوان در معرض محتوای نامناسب قرار می گیرد و باید مهارت های خودکنترلی را به او آموزش داد. در هیچ کجای دنیا مانند کیشور، کودکان و والدین در فضای مجازی بدون حفاظت رها نشده اند.

وی تصریح کرد: یکی از بهترین موارد در این زمینه اینترنت برای کودکان و نوجوانان است. ما ابزاری را ارائه کرده ایم که به ما امکان می دهد اینترنت را ایمن، مفید و ایمن کنیم تا خانواده ها لیست سفید را برای فرزند خود تهیه کنند و این امکان را به صورت سیستماتیک فراهم می کنیم. این اثر به صورت مشترک توسط وزارت آموزش و پرورش، وزارت آموزش و پرورش و فرهنگ تهیه شده و به زودی رونمایی می شود.

Markus Bennett

مشکل ساز هیپستر پسند. متعصب غذا موزیکال. علاقه مندان به سفر. طرفدار زامبی برنده جایزه

تماس با ما