نظر آیا جان. 6 کمیته بالاخره فرقه ترامپ را سرنگون می کند؟

ضرب المثلی در میان کارشناسان فرقه وجود دارد: هیچ کس هرگز به یک فرقه نمی پیوندد.

البته، مردم به چه چیزهایی می پیوندند، قطعاً به افراد خارجی به نظر می رسد فرقه بودن – شاخه داویدیان، مونی ها، معبد مردم و غیره. اما این گروه‌ها هرگز خود را به عنوان فرقه توصیف نمی‌کنند و لزوماً خود را نیز اینگونه درک نمی‌کنند.

معمولاً آنها ادعا می کنند که جنبش های مذهبی یا معنوی، سازمان های توسعه شخصی یا آموزش رهبری و غیره هستند. Keith Raniere از NXIVM به اعضای خود “برنامه های موفقیت اجرایی” را پیشنهاد داد. آنچه بقیه جهان در نهایت دیدند یک فرقه جنسی بود.

آمریکایی ها ممکن است روزی دونالد ترامپ را به عنوان موفق ترین رهبر فرقه دوران ما درک کنند. سوال این است که آیا کمیته منتخب مجلس برای تحقیق در مورد ژانویه. در 6 سال 2021، حمله به ساختمان کنگره می‌تواند برخی از وفاداران ترامپ را به سمت نوع برنامه‌ریزی فرقه‌ای سوق دهد که به شدت به آن نیاز دارند.

من شروع به فکر می کنم که این ممکن است، اگر نه با پرشورترین وفاداران او، حداقل در مورد توده انتقادی از رای دهندگان او.

شهادت دراماتیک روز سه‌شنبه به کمیته توسط کسیدی هاچینسون، دستیار رئیس دفتر ترامپ، مارک میدوز، بازی را تغییر می‌دهد. اگر آنچه او می‌گوید درست باشد، دیگر با کمیته‌ای مواجه نیستیم که نور فلورسنت را برای مجموعه‌ای از حقایق قرار می‌دهد که ما قبلاً با آن آشنا بودیم.

این چیز دیگری است: شهادت که رئیس جمهور اهمیتی نمی داد که گروهی که به کنگره یورش بردند مسلح بودند و او حتی سعی کرد با گرفتن فرمان لیموزین زرهی خود آن را رهبری کند.

هاچینسون شهادت داد که او سخنان رئیس جمهور را در جریان تظاهرات ژانویه اش شنیده است: «می دانید، من اهمیتی نمی دهم که آنها سلاح دارند. 6. «به مردم من اجازه دهید وارد شوند. آنها می توانند از اینجا به سمت کاپیتول راهپیمایی کنند.»

تا به حال، حامیان ترامپ یک داستان تبرئه‌کننده در مورد جن را برای خود تعریف کرده‌اند. 6 که به این صورت است: رئیس جمهور صمیمانه معتقد بود که انتخابات از او دزدیده شده است. تلاش های او برای معکوس کردن نتیجه نتیجه خشم صادقانه بود. او “آنجا باش، وحشی خواهد شد!” توییتی که مردم را به ژانویه دعوت می کند. رالی 6 فقط یک هذل همیشگی او بود، نه یک تهدید.

همینطور – برای ادامه این داستان – فراخوان او در خود تجمع برای “مثل جهنم بجنگید” بود، که آزادی بیان معمولی بود، نه تحریک به شورش. افرادی که به کاپیتول حمله کردند ترکیبی از میهن پرستان مشتاق، چند اوباش که از کنترل خارج شدند و احتمالاً چند تحریک کننده ضد فاجعه بودند. مایک پنس که توسط محافظان محاصره شده بود، هرگز در معرض خطر جدی شخصی قرار نگرفت. جمهوری خواهان کنگره که مشروعیت پیروزی جو بایدن را زیر سوال بردند بدتر از دموکرات های کنگره که مشروعیت پیروزی ترامپ چهار سال قبل را زیر سوال بردند، نبودند.

اما کار کمیته این روایت را مزخرف کرد. ترامپ به خوبی می‌دانست که تقلب باعث شکست او نشده است: بنابراین، بیل بار، دادستان کل وفادارش، بدون هیچ عباراتی به او گفته بود. این نظریه که پنس صلاحیت توقف شمارش آرای الکترال را دارد، حتی نویسنده آن نظریه، جان ایستمن، را در هر دادگاهی غیرمعمول به نظر می‌رساند. شنیدیم که رودی جولیانی اعتراف کرده است که هیچ مدرکی دال بر تقلب قابل توجه نداشته است. جمهوری‌خواهانی که به تلاش‌های رئیس‌جمهور کمک کردند، به‌دنبال عفو برای خود بودند، و به سختی به بی‌گناهی خود اعتراف کردند. در میان آنها، به گفته هاچینسون، خود میدوز بود.

شاید هاچینسون دروغ می گوید، اما او قسم خورده بود. ممکن است برای حامیان ترامپ اخراج دموکرات هایی مانند آدام شیف یا حتی محافظه کاران ضد ترامپ مانند قاضی جی مایکل لوتیگ آسان باشد.

اما هاچینسون منبعی از درون پناهگاه درونی است. روز سه شنبه، او تصویری از اعتبار بود. اگر میدوز به امتناع از شهادت در کمیته ادامه دهد، این اعتبار افزایش خواهد یافت.

شاید اینجاست که فرقه ترامپ شروع به شکستن کند.

مارگارت سینگر، روانشناس بالینی که فرقه‌ها را مطالعه می‌کرد، خاطرنشان کرد که یکی از راه‌های موفقیت فرقه‌ها ایجاد «یک سیستم بسته از منطق» و باور بود.

این البته همیشه برای پیام های ترامپ ضروری بوده است. یا ترامپ را دوست دارید یا دشمن مردم هستید. یا می خواهید آمریکا را دوباره بزرگ کنید یا از آمریکا متنفر هستید. یا قبول می‌کنید که ترامپ همیشه درست می‌گوید، حتی زمانی که با عمیق‌ترین ارزش‌های شما در تضاد است – یا زمانی که با خودش تناقض دارد – یا از نظر وفاداری به او و نفرت از دشمنانش کمبود دارید. یا به ترامپ پایبند هستید یا فقط از نظر نام جمهوری خواه هستید، یک RINO، و ما می دانیم که وفاداران به ترامپ مانند اریک گریتنز از میسوری قصد دارند با RINO ها چه کنند.

همه اینها در کتاب بازی ترامپ نقش اساسی داشت. اما پس از سه شنبه، تهدید به کیفرخواست قانونی بسیار واقعی شده است. رئیس جمهور ممکن است در واقع مسئول توطئه فتنه انگیز باشد، به خصوص اگر سعی کند از طریق تماس های میدوز با راجر استون و مایکل فلین، با گروه های افراطی ارتباط برقرار کند.

برای حامیان ترامپ، نام او کاملاً مترادف با احساس آنها نسبت به آمریکا بود. آن‌ها در او انگشت وسطی را دیدند که با افتخار به سوی مترقی‌ها بلند شده بود که بیشتر از کشور ایراد می‌گرفتند تا ستایش. حالا به طور کامل محاسبه نمی شود.

من شک دارم لحظه ای وجود داشته باشد که شان هانیتی و لورا اینگراهامز از جهان به مومنان بگویند: ما اشتباه کردیم. ما از آدم اشتباهی بت ساختیم. اما ممکن است دور شدن آرامی وجود داشته باشد. در چنین لحظه ای، این ممکن است کافی باشد.

Emerson Brooks

گورو تلویزیون. حل کننده مشکل علاقه مندان به وب. ماون مسافرتی بی عذرخواهی تنظیم کننده.

تماس با ما