ایالات متحده می گوید که گروه واگنر روسیه به RSF سلاح ارائه کرده است

به گفته مقامات آمریکایی، یوگنی پریگوژین، موسس شرکت نظامی خصوصی بدنام واگنر، به شبه نظامیانی که برای کنترل سودان می جنگند، سلاح ارائه کرده است.

آقای. پریگوژین که از طرف روسیه در اوکراین یک کمپین نظامی وحشیانه به راه می اندازد، این هفته گفت که خواهان صلح است و پیشنهاد کمک به میانجی گری بین ژنرال های رقیب که برای قدرت می جنگند، شد. اما مقامات آمریکایی که نخواستند نامشان فاش شود، به دلیل اینکه مجاز به صحبت علنی نبودند، گفتند. پریگوژین در واقع قصد دارد به جنگ بین دو جناح نظامی در سودان دامن بزند: ارتش سودان، تحت نظارت ژنرال. عبدالفتاح البرهان و شبه نظامیان نیروهای پشتیبانی سریع به رهبری ستوان. ژنرال محمد حمدان.

مقامات آمریکایی گفتند واگنر – که قبلاً خودروهای زرهی و آموزش سودانی را در ازای امتیازات سودآور استخراج طلا می فرستاد – سلاح های قدرتمندی از جمله موشک های زمین به هوا را به شبه نظامیان ژنرال حمدان ارائه کرده است.

مقامات گفتند که تا روز جمعه، ژنرال حمدان تصمیم نگرفته بود که آیا این تسلیحات را که از انبارهای واگنر در جمهوری آفریقای مرکزی تهیه می شود، بپذیرد یا خیر.

از سال 2019، واگنر فعالیت های خود را در سودان، استخراج طلا، اکتشاف اورانیوم و تامین مزدوران در منطقه ناآرام دارفور گسترش داده است. پس از به دست گرفتن قدرت توسط دو ژنرال در سال 2021، واگنر همکاری خود را با ژنرال حمدان که در روزهای اولیه جنگ اوکراین از مسکو بازدید کرد و تجهیزات نظامی از گروه مزدور دریافت کرد، تشدید کرد.

Yareli Estes

دانش آموخته مواد غذایی هاردکور. حلال مشکل لاعلاج متعصب الکل متخصص توییتر پیشرو پرشور اینترنت.

تماس با ما