با قهرمانان زمین گرمایی ملاقات کنید & نیویورک تایمز

چیزهای زیادی در مورد انرژی زمین گرمایی وجود دارد. تمیز است، قابل تجدید است و 24/7 برق تولید می کند. این گرما را از درون زمین دریافت می کند که در تئوری میلیاردها سال دوام می آورد.

من اخیراً به همراه چانگ دبلیو لی، عکاس روزنامه تایمز، به ژاپن سفر کردم، کشوری که با توجه به برخی معیارها در صدر سومین منابع زمین گرمایی هر کشور قرار دارد، برای مقاله ای در مورد انرژی زمین گرمایی و چرایی عدم استفاده از آن. آنجا

ما متوجه شدیم که یکی از دلایل مخالفت طولانی مدت یک منبع غیرمنتظره است: صاحبان استراحتگاه های متعدد چشمه های آب گرم ژاپن، که می ترسند نیروگاه های زمین گرمایی منابع ارزشمند آنها را مختل کنند. امیدوارم لحظه ای وقت بگذارید و پیام ما را بخوانید و از عکاسی شگفت انگیز چانگ لذت ببرید.

بقیه دنیا چطور؟ وضعیت انرژی زمین گرمایی چگونه است و آیا می تواند به ما در مقابله با تغییرات آب و هوایی کمک کند؟

ایالات متحده، یکی از ابرقدرت های انرژی جهان، بیش از هر کشور دیگری انرژی زمین گرمایی تولید می کند. از بین هفت ایالت، کالیفرنیا بیشترین تولید را به خود اختصاص داده است، حدود 70 درصد از کل، و نوادا بیشتر بقیه را تشکیل می دهد. اما این میزان هنوز کمتر از 1 درصد برق تولید شده توسط شرکت‌های برق کشور در آن سال بود و تحلیلگران می‌گویند که آمریکا نیز مانند ژاپن، می‌تواند به طور بالقوه نیروی زمین گرمایی بسیار بیشتری بسازد.

اندونزی یکی دیگر از نیروگاه های زمین گرمایی است که تقریباً به اندازه آمریکا انرژی زمین گرمایی تولید می کند. و در آنجا، زمین گرمایی معامله بسیار بزرگتری برای شبکه برق است و حدود 5 درصد از کل تولید برق کشور را تشکیل می دهد. در ایسلند، یک پیشگام در زمین گرمایی، نیروگاه های زمین گرمایی 25 درصد برق جامد تولید می کنند. (وقتی انرژی آبی را به ترکیب اضافه کنید، انرژی های تجدیدپذیر تقریباً 100 درصد نیاز برق ایسلند را پوشش می دهند.)

اخیراً نماد موفقیت زمین گرمایی کنیا بوده است. پارک ملی دروازه جهنم آن، که صخره‌های ناهموار و دشت‌های وسیع آن الهام‌بخش انیماتورهایی بود که بر روی فیلم «شیر شاه» محصول 1994 دیزنی کار می‌کردند، کانون انقلاب انرژی‌های تجدیدپذیر بوده است. در سال 2021، تقریباً نیمی از برق کنیا از انرژی زمین گرمایی تأمین می شد که بالاترین سهم در بین کشورهای دیگر جهان است. در یک روز خوب، انرژی های تجدیدپذیر 95 درصد از برق شبکه کنیا را تشکیل می دهد.

همانند ژاپن، بهره برداری از انرژی زمین گرمایی در کنیا نیز در برخی مواقع مورد مناقشه بوده است. گروه های حقوق بومی توسعه دهندگان زمین گرمایی را به غصب زمین و سایر سوء استفاده ها متهم کرده اند. گروه‌های حافظ طبیعت نگران آسیبی هستند که حفر چاه‌های زمین گرمایی هزاران فوتی در زمین می‌تواند به شیرها، پلنگ‌ها، گاومیش‌ها و دیگر حیات‌وحش در پارک، در بخش بیولوژیکی غنی دره بزرگ ریفت وارد کند.

با این حال، با وجود اینکه از هر دو نفر یک نفر در جنوب صحرای آفریقا هنوز به برق دسترسی ندارد، کنیا نمونه‌ای از این است که چگونه یک کشور می‌تواند با افزایش ظرفیت انرژی تجدیدپذیر خود از نیروگاه‌های آلاینده زغال سنگ، نفت و گاز جلوگیری کند.

هر کشوری پتانسیل زمین گرمایی ندارد – شما باید در یک نقطه داغ زمین شناسی باشید. حدود یک دهم سطح زمین به این ترتیب طبقه بندی می شود. اما، فناوری در حال ظهور برای حفاری عمیق تر در سطح زمین می تواند به زودی مکان های بیشتری را مناسب کند.

آژانس بین المللی انرژی انرژی زمین گرمایی را بخش مهمی از تلاش جهانی برای کاهش انتشار کربن به صفر خالص تا سال 2050 می داند، که دانشمندان می گویند برای کاهش بدترین پیامدهای تغییرات آب و هوایی، از تشدید طوفان ها تا خشکسالی مرگبار، ضروری است. آژانس بین المللی انرژی می گوید، بودجه کافی برای اکتشاف و حفاری برای جبران هزینه های اولیه حیاتی خواهد بود.

ژاک هیمانز، کارشناس انرژی جهانی در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی، به من گفت: «همه منابع انرژی دارای نکات منفی هستند. اما وقتی نکات منفی زمین گرمایی را با دیگر انرژی‌ها مقایسه می‌کنید، به نظر می‌رسد که شرط خوبی است.


مزایای هوای پاک تر: یک مطالعه جدید نشان داد که چگونه محدودیت های سختگیرانه تر در مورد آلودگی، مرگ و میر را برای همه آمریکایی ها کاهش می دهد. جوامع سیاه پوست بیشترین سود را خواهند برد.

نشت مواد شیمیایی فیلادلفیا: پس از نشت 8100 گالن محلول شیمیایی به یکی از شاخه های رودخانه دلاور، مقامات کیفیت آب شهر را زیر نظر دارند.

باتری های ساخت آمریکا: ال جی اعلام کرد که 5.5 میلیارد دلار در یک کارخانه باتری جدید در آریزونا سرمایه گذاری خواهد کرد. این تصمیم تا حدی ناشی از قانون جدید آب و هوای دولت بایدن بود.

آلمان تراشه سازان را می خواهد: این کشور میلیاردها دلار برای افزایش تولید نیمه هادی ها، که برای خودروهای الکتریکی و تغییر گسترده تر به سمت انرژی های تجدیدپذیر حیاتی هستند، اختصاص می دهد.

استخراج معادن جنگل های بارانی: هجوم طلا برای یانومامی، بزرگترین گروه بومی که در انزوای نسبی در آمازون زندگی می کنند، بحرانی ایجاد کرده است. مقامات برزیلی در حال تلاش برای مقابله هستند.


“ما ممکن است مجبور به ترک شویم”: تری تمپست ویلیامز با عکس هایی از هنرمند فضل شیخ می نویسد که دریاچه نمک بزرگ در خطر ناپدید شدن است.

جواب همه چیز: یک ویدیوی نظری تایمز نشان می‌دهد که چگونه پارتا داسگوپتا، اقتصاددان، ارزش مالی طبیعت را محاسبه کرده است. شاه چارلز سوم او را به خاطر آن شوالیه کرد.



این یک سناریوی آشنا و ناخوشایند در بخش‌هایی از آفریقا و آسیا است: یک فیل ظاهر می‌شود، در مزرعه یک کشاورز سرگردان است و محصولات را زیر پا می‌گذارد و می‌خورد. گاهی کشاورزان به مقابله می پردازند و حیوانات کشته می شوند. اما به نظر می رسد یک فناوری جدید ساده و ارزان که صدای زنبورهای خشمگین را تقلید می کند، در دور نگه داشتن فیل ها و انسان ها از درگیری موثر است.


تصحیح: در خبرنامه روز جمعه 24 مارس سهم برق حاصل از زغال سنگ در مینه سوتا به اشتباه بیان شده است. حدود یک چهارم است، نیمی بیشتر نیست.


از اینکه مشترک هستید متشکرم جمعه برمیگردیم

مانوئلا آندرئونی، کلر اونیل و داگلاس آلتین در Climate Forward مشارکت داشتند. نسخه های گذشته خبرنامه را اینجا بخوانید.

اگر از مطالبی که می خوانید لذت می برید، لطفاً آن را به دیگران توصیه کنید. آنها می توانند در اینجا ثبت نام کنند. همه خبرنامه های مختص مشترکین ما را اینجا مرور کنید.

با ما در [email protected] تماس بگیرید. ما هر پیامی را می خوانیم و به بسیاری پاسخ می دهیم!

Braylon Mccoy

محقق حرفه ای وب. پیشگام الکل متعصب تلویزیون دوست حیوانات در همه جا.

تماس با ما