بینگ نیوکمب، که تجارت الکترونیکی آن تجارت سهام را متحول کرد، در ۷۹ سالگی درگذشت

بینگ نیوکمب که در یک خانواده کارگری در شهر کوچک اورگان بزرگ شد، احتمالاً بعد از دبیرستان برای کار در کارگاه های چوب بری منطقه یا چوب بری های منطقه به جز یک چیز: از نظر قانونی نابینا بود.

بنابراین در عوض او به کالج رفت و اولین نفر از خانواده‌اش بود که فارغ‌التحصیل شد. او سپس یک برنامه نویس کامپیوتری شد و سیستمی را اختراع کرد که معاملات سهام را متحول کرد و سرمایه گذاران را قادر ساخت تا با رایانه شخصی خود سهام بخرند و بفروشند و او را تبدیل به یک مولتی میلیونر کرد.

آقای. نیوکمب که شرکت E*Trade را تأسیس کرد و کد کامپیوتری را نوشت که باعث کارکرد آن شد، در ژانویه درگذشت. 29 در خانه اش در پالو آلتو، کالیفرنیا. او 79 سال داشت. مرگ او قبلاً به صورت محلی گزارش شد، اما تنها ماه گذشته توسط خانواده از طریق دانشگاه ایالتی اورگان، دانشگاه او و یکی از ذینفعان اصلی بشردوستانه او اعلام شد. همسر او، گری نیوکمب، گفت که علت آن نارسایی احتقانی قلب پس از عوارض عصبی بوده است.

در سال 1980، آقای Newcomb و William A. Porter توسط یک دوست مشترک در یک مهمانی هالووین در پالو آلتو معرفی شدند. آقای. پورتر، یک گاوچران که یک بار به وسایل الکترونیکی تبدیل شده بود، به تازگی یک کامپیوتر شخصی Apple II خریداری کرده بود که اولین مدل این شرکت برای مصرف کنندگان بود. او تعجب کرد که چگونه او و سایر افراد می توانند از فناوری جدید برای خرید و فروش سهام از خانه استفاده کنند؟

آقای. نیوکمب که به عنوان یک برنامه نویس کامپیوتر آزاد کار می کرد و خود را به بانک ها و سایر مشاغلی که نیاز به راهنمای فناوری های دیجیتال در حال ظهور داشتند استخدام می کرد، پاسخ ها را ارائه کرد.

در سال 1982، شرکا با 15000 دلار سرمایه، TradePlus را راه اندازی کردند که یکی از اولین پلتفرم های تجارت الکترونیکی بود. اولین تجارت او در 11 ژوئیه 1983 توسط یک دندانپزشک میشیگان انجام شد.

این شرکت با فعال کردن سرمایه‌گذاران برای معامله سهام از طریق رایانه‌های خود، هزینه معاملات را کمتر از نرخ‌هایی که نه تنها توسط کارگزاری‌های خدمات کامل دریافت می‌کنند، بلکه حتی توسط بسیاری از کارگزاران تخفیف‌دهنده کاهش می‌دهد. این سرویس به ترویج فروش رایانه های خانگی کمک کرد و علاقه مندان آماتور وال استریت را به تاجران حرفه ای تبدیل کرد.

با وجود اختلال در بینایی، آقای. نیوکمب اسکی می‌کرد و پیاده‌روی می‌کرد، و در حالی که نمی‌توانست رانندگی کند، قبل از طلوع صبح بلند می‌شد، چراغ قوه را به فرمان دوچرخه‌اش می‌چسبید و برای کار پدال می‌زد و قبل از باز شدن بازار سهام در نیویورک می‌رسید.

پس از سقوط بازار در اواسط دهه 1980، این شرکت مجدداً در سال 1991 به عنوان اوراق بهادار تجارت الکترونیک ظهور کرد. این شرکت به سرعت در معاملات آنلاین سهام پیشرو شد.

تا سال 1994، درآمد از 850000 دلار فقط دو سال قبل به 11 میلیون دلار افزایش یافت. یک مجله تجاری این شرکت را به عنوان سریع ترین شرکت خصوصی در حال رشد در سیلیکون ولی اعلام کرد. در سال 1996 به عنوان E*Trade Group عمومی شد.

آقای. نیوکمب که معمار ارشد سیستم و معاون تحقیق و توسعه شرکت بود، با 2.4 میلیون سهم در سال 1997 بازنشسته شد، زمانی که قیمت هر سهم حدود 23 دلار بود.

برنارد آلن نیوکمب در نوامبر متولد شد. 10، 1943، در Scio، Ore.، شهری با کمتر از هزار نفر ساکن در جنوب پورتلند، به Lyle و Agnes Newcomb. پدرش به عنوان سرایدار در دبیرستان Scio کار می کرد.

برنارد با دید تیره ناشی از آب مروارید مادرزادی متولد شد. او به عنوان بینگ شناخته می شد زیرا زمانی که او نوپا بود، برادر بزرگترش نام او را اینگونه تلفظ می کرد.

او تا کلاس دوم در مدرسه نابینایان اورگان در سالم سوار شد و آخر هفته ها به خانه برمی گشت. سپس تا پایان دبیرستان در مدارس دولتی Scio شرکت کرد. او مدرس کلاس خود بود.

او به طور مداوم در لیست رئیس دانشکده تجارت در دانشگاه ایالتی اورگان در کوروالیس قرار گرفت و در سال 1965 در کلاس خود سوم شد.

اما از آنجایی که او دچار اختلال بینایی بود، از او فراخوانده شد و توسط استخدام کنندگان برای بانک ها و شرکت های حسابداری رد شد. یک مشاور استخدام در ایالت اورگان، جنرال الکتریک را متقاعد کرد که او را در بخش پردازش داده کارخانه Hanford Works شرکت در ریچلند، واشینگتن استخدام کند، جایی که او به مدت سه سال در آنجا کار کرد.

ازدواج او با کارول کرنی به طلاق ختم شد. او در سال 2020 با گری لی مارشال ازدواج کرد. علاوه بر او، یک برادر به نام جری و یک پسر خوانده به نام فوربس مارشال از او به یادگار مانده است.

پس از بازنشستگی، آقای نیوکمب به بشردوستی روی آورد. او به بنیاد برنارد ای.

هدیه 6.1 میلیون دلاری او به ایالت اورگان در سال 1997 بزرگترین هدیه سهامی بود که دانشگاه تا به حال دریافت کرده بود.

در سال 2000، آقای نیوکمب و خانواده اش 1.3 میلیون دلار برای ساخت یک زمین فوتبال، استادیوم پیست و سایر امکانات ورزشی در دبیرستان Scio اهدا کردند – جایی که به دلیل دیدگاهش، او به عنوان پسر آب تیم سقوط کرده بود.

او تحقیقات را از طریق بنیاد All May See در بخش چشم پزشکی در دانشگاه کالیفرنیا، سانفرانسیسکو، که در آنجا مرکز جراحی نوآورانه چشم برنی و گری نیوکمب را تامین مالی کرد، حمایت کرد. او جایزه دستاورد هلن کلر را از بنیاد آمریکایی نابینایان دریافت کرد.

آقای. پورتر، که بیشتر اعتبار عمومی را برای تجارت الکترونیک دریافت کرده است، در سال 2015 درگذشت.

این شرکت در سال 2020 توسط خانه کارگزاری وال استریت مورگان استنلی خریداری شد.

Erica Ferrell

نینجا موسیقی غرور آفرین. حل کننده مشکل متخصص حرفه ای سفر. دردسر ساز. ارتباط گر مشتاق

تماس با ما