تونی پیش بینی انتظار پیروزی برای «کیمبرلی آکیمبو» و «لئوپولدشتات»

وقتی یک قیچی برنجی، یک آنگرامیست الوی زبان، یک گروه کر نمایشی و، بله، یک نوجوان با یک بیماری ژنتیکی تهدید کننده زندگی را کنار هم می اندازید، چه عایدتان می شود؟ به نظر می رسد امسال یک موزیکال برنده تونی دریافت می کنید.

بر اساس نظرسنجی سالانه من از رای دهندگان تونی، “کیمبرلی آکیمبو”، نمایشی کوچک با قلبی بزرگ، احتمالاً در هفتاد و ششمین مراسم جوایز تونی در روز یکشنبه، برنده‌ترین جایزه خواهد بود.

در طول هفته گذشته، من از طریق ایمیل یا تلفن، با 158 رأی دهنده که سخاوتمندانه موافقت کردند تا در مورد انتخاب های خود (و اغلب، نگرانی ها و امیدهایشان در مورد تجارت تئاتر) صحبت کنند، ارتباط برقرار کردم. آنها آرای خود را به طور گسترده ای بین نامزدها توزیع می کنند، پس از یک فصل با تعداد کمی از برگزیدگان اجماع.

در مجموع 769 رای دهنده تونی وجود دارد، و آنها اکثراً خودی صنعت هستند – تهیه کننده، سرمایه گذار، بازیگر، نویسنده، کارگردان، طراح و بسیاری دیگر که زندگی و معیشت مرتبط با تئاتر دارند. اگرچه در سال‌های اخیر، رای‌دهندگان فقط در دسته‌هایی که همه نامزدها را دیده‌اند، مجاز بوده‌اند رای بدهند، اما امسال، زیرا اختلالات بهداشتی و اقتصادی (و در چند روز گذشته، دود آتش‌سوزی جنگل‌ها) کار را برای برخی از رای‌دهندگان سخت کرده است. تماشای برخی از نمایش ها، آزادی عمل بیشتری وجود دارد: رای دهندگان می توانند در هر گروهی که همه نامزدها را دیده اند، رأی دهند.

این یک نظرسنجی علمی نیست، اما در سال های گذشته این تمرین پیش بینی قابل اعتمادی از برندگان نهایی در دسته های کلیدی ارائه کرده است. برای نتایج واقعی (و آهنگ‌ها!) یکشنبه برای پخش تلویزیونی ساعت 8 شب شرقی در CBS و Paramount+ هماهنگ شوید (و اگر می‌خواهید جوایز طراحی و سایر دسته‌های خلاقانه را ببینید، پیش نمایش را در ساعت 6:30 بعد از ظهر پخش کنید. شرق در تلویزیون پلوتون).

تا آن زمان، این چیزی است که من می شنوم:

در هر یک از چهار جایزه اخیر تونی، رای دهندگان یک اثر حماسی وارداتی از لندن را به عنوان بهترین نمایش انتخاب کردند. سال گذشته «سه‌گانه لمن» بود و قبل از آن «وارث»، «فریمن» و «هری پاتر و فرزند نفرین شده» بودند.

امسال به نظر می رسد که این روند ادامه پیدا کند. با اختلاف قابل توجهی، رای دهندگان از “لئوپولدشتات”، نمایشنامه ای از تام استوپارد در مورد چگونگی تأثیر هولوکاست بر یک خانواده یهودی هضم شده و مرفه در اتریش حمایت می کنند.

این نمایشنامه ناخواسته به موقع ثابت شد: اگرچه چندین سال پیش نوشته شد، اما سپتامبر گذشته در برادوی وارد شد، درست زمانی که نگرانی در مورد یهودستیزی دوباره در ایالات متحده و فراتر از آن در حال افزایش بود.

“لئوپولدشتات” در میان رای دهندگانی که با آنها صحبت کردم، دو به یک برنده دوم، “فات هام” پیشتاز است و نشان می دهد که برنده شدن آن کاملاً قطعی است. سه نمایشنامه نامزد دیگر، «هیچ مو»، «هزینه زندگی» و «بین رودخانه و دیوانه» عقب‌تر هستند.

استوپارد که 85 سال سن دارد، در حال حاضر برنده ترین نمایشنامه نویس برادوی است: او پیش از این چهار بار بهترین نمایشنامه تونی را برای «روزنکرانتز و گیلدنسترن مرده اند»، «تراستیس»، «چیز واقعی» و «ساحل اتوپیا» برنده شده است. “

«لئوپولدشتات» به کارگردانی پاتریک ماربر و با حضور گروهی از بازیگران 38 نفره، درباره یک خانواده خیالی است، اما از تجربه زندگی خود استوپارد الهام گرفته شده است: او در چکسلواکی آن زمان به دنیا آمد. پدر و مادرش در کودکی از نازی ها فرار کردند. او زندگی خود را در بریتانیا گذرانده است. و مانند یک شخصیت در «لئوپولدشتات»، در اواخر عمر متوجه یهودی بودن خانواده‌اش و تأثیر هولوکاست بر نزدیکانش شد.

این نمایش که پس از برنده شدن جایزه اولیویه برای بهترین نمایش در لندن به برادوی منتقل شد، اکتبر گذشته با نقدهای قوی و فروش باکس آفیس سالم در نیویورک افتتاح شد. فروش آن در سال جاری به میزان قابل توجهی کاهش یافته است و قرار است در 2 جولای بسته شود.

“کیمبرلی آکیمبو” کوچکترین موزیکال جدید نامزد شده است، تنها با 9 شخصیت و بودجه ای تقریباً یک سوم رقبای پرشورش.

اما در حال شکل گیری به عنوان موتور کوچکی است که می تواند: پاییز گذشته با قوی ترین نقدهای هر یک از موزیکال های جدید فصل باز شد، و اکنون تعداد زیادی از رای دهندگان با مصاحبه می گویند که به آن به عنوان بهترین موزیکال جدید فصل رای می دهند.

همه رای دهندگان «کیمبرلی آکیمبو» را دوست ندارند – برخی آن را فوق‌العاده تکان‌دهنده می‌دانند، در حالی که برخی دیگر سرد مانده‌اند – اما شانس نمایش خوب است زیرا کسانی که به آن رای نمی‌دهند، آرای خود را بین دو کمدی تقسیم می‌کنند: «بعضی‌ها داغ را دوست دارند، ” برگرفته از فیلم بیلی وایلدر، و “Shucked”، افسانه‌ای پر از جناس و ملی. دو موزیکال نامزد دیگر، “& ژولیت” و “نیویورک، نیویورک” به طور قابل توجهی عقب هستند.

«کیمبرلی آکیمبو» که در نوامبر اکران شد، درباره یک دانش‌آموز دبیرستانی 15 ساله است که در 16 سالگی به سر می‌برد که زندگی‌اش توسط یک اختلال ژنتیکی که باعث پیری زودرس او می‌شود، در خطر است. غم انگیز به نظر می رسد، و همینطور است، اما موزیکال نیز کاملاً خنده دار است، زیرا قهرمان داستان در یک زندگی خانگی ناکارآمد، یک گروه همسالان بداخلاق و عمه جنایتکار که آن دنیاها را به هم متصل می کند، می گذرد. این نمایش به کارگردانی جسیکا استون برگرفته از نمایشنامه ای از دیوید لیندسی-آبایر است. او کتاب و اشعار موزیکال را نوشت و ژانین تسوری موسیقی را نوشت.

به هر حال این فصل خوبی برای احیا بود، که بسیاری از آنها توسط منتقدان تحسین شدند و تعدادی از آنها در باکس آفیس فروش خوبی داشتند. اما این موضوع این دسته بندی ها را برای رای دهندگان سخت تر می کند، کسانی که بسیاری از پیشنهادات را پسندیده اند که برای انتخاب جوایز از بین می روند.

در میان احیاگرهای بازی، تولیدی از سوزان-لوری پارکس “Topdog/Underdog” به نظر می رسد که پیشروی متوسط ​​اما واقعی داشته باشد و به احتمال زیاد جایزه تونی را دریافت کند. اگر ناراحت است، به خاطر احیای «خانه عروسکی» هنریک ایبسن است، اما حمایت کافی برای احیای «درس پیانو» آگوست ویلسون و «نشانی در پنجره سیدنی بروستاین» لورین هانسبری وجود دارد تا کار را دشوار کند. تا هر یک از آنها به عقب برسند.

“Topdog/Underdog” که برای اولین بار در برادوی در سال 2001 روی صحنه رفت، درباره دو برادر سیاهپوست به نام های عجیب لینکلن و بوث است که در یک آپارتمان یک اتاقه با هم زندگی می کنند و سعی می کنند در دنیایی که زندگی آنها را دشوار می کند زندگی کنند. این نمایشنامه یک کلاسیک بی چون و چرا است – در سال 2002 برنده جایزه پولیتزر برای نمایشنامه شد و در سال 2018 توسط منتقدان نیویورک تایمز به عنوان بهترین نمایشنامه آمریکایی در ربع قرن گذشته معرفی شد. این احیا به کارگردانی کنی لئون از سپتامبر 2022 تا ژانویه اجرا شد.

مقوله احیای موسیقی حتی نزدیکتر است. تولید «رژه»، یک موزیکال در سال 1998 که توسط آلفرد اوهری و جیسون رابرت براون درباره قتل یک مرد یهودی در گرجستان اوایل قرن بیستم نوشته شده است، در میان رای دهندگانی که با آنها صحبت کردم، پیشتاز بسیار کمی دارد، اما حمایت قابل توجهی نیز از آن وجود دارد. احیای دو نمایش با ترانه‌های استیون ساندهیم: “Into the Woods” و “Sweeney Todd”. هر یک از این سه می تواند برنده شود. احیای “کاملوت” عامل مهمی در مسابقه نیست. “رژه” در ماه مارس افتتاح شد و قرار است در اوت بسته شود. «کاملوت» و «سوئینی تاد» به‌طور نامحدود اجرا می‌شوند، در حالی که «به درون جنگل» در حال پایان دادن به تور ملی است.

J. Harrison Ghee، Jodie Comer و Victoria Clark می توانند شروع به نوشتن سخنرانی های پذیرش خود کنند. هر یک از آنها تقریباً به طور قطع جایزه تونی را به خانه خواهند برد.

از سوی دیگر، رده بهترین بازیگر نقش اول در یک نمایشنامه، بسیار نزدیک است، اما به دو نفر از پنج مدعی خلاصه شده است: شان هیز و استیون مک کینلی هندرسون.

گی، که غیر دودویی است، با تصویری همدلانه و در عین حال سرگرم کننده از موسیقیدانی که هویت جنسیتی اش در «بعضی ها داغ را دوست دارند» در حال تغییر است، رأی دهندگان را به خود جلب می کند.

کامر رای دهندگان را با اجرای طاقت فرسای فیزیکی و عاطفی خود در “Prima Facie”، نمایشنامه ای تک زن درباره وکیلی که از مردان متهم به تجاوز جنسی دفاع می کند تا زمانی که خودش قربانی می شود، شگفت زده کرد. به طرز شگفت انگیزی این اولین نقش صحنه ای اوست.

و کلارک به‌خاطر بازی ستاره‌ای در فیلم «کیمبرلی آکیمبو» که در آن بازیگر 63 ساله نقش یک نوجوان بیمار را بازی می‌کند، بسیار مورد علاقه است. کلارک قبلاً در سال 2005 جایزه تونی را برای «نور در میدان میدان» دریافت کرده بود.

در مورد رقابت برای بهترین بازیگر نقش اول مرد در یک نمایش: کمی کمتر از یک سوم رأی دهندگانی که با آنها صحبت کردم، هیز را انتخاب کردند که در «شب بخیر، اسکار» اسکار لوانت را به تصویر می کشد، پیانیستی که طنز تلخ او را تبدیل به یک برنامه گفتگوی محبوب کرد. مهمان در حالی که با مشکلات روانی جدی دست و پنجه نرم می کرد. اما تقریباً همین تعداد از رای‌دهندگان از هندرسون برای به تصویر کشیدن یک افسر پلیس بازنشسته حمایت می‌کنند که تلاش می‌کند به آپارتمانی تحت کنترل در «بین رودخانه و دیوانه» آویزان شود.

کی میبره؟ یکشنبه شب دوباره چک کنید.

Patrick Hodges

کاوشگر دوستانه استاد موسیقی مغرور. درونگرای افراطی کارشناس سفر. نویسنده. متعصب غذای بی عذرخواهی

تماس با ما