رئیس DGCA می گوید تلاش هایی برای سرپوش گذاشتن بر حادثه ادرار کردن در پرواز ایر هند انجام شده است اخبار هوانوردی

یک حادثه ادرار در پرواز بین المللی ایر ایندیا از نیویورک به دهلی اخیراً کل صنعت هوانوردی هند را تکان داد. این حادثه در 26 نوامبر 2022 اتفاق افتاد، زمانی که یک مسافر ظاهراً در حالت مستی شانکار میشرا به یک زن مسن در کلاس تجاری پرواز ادرار کرد. این حادثه به پلیس یا مقامات هواپیمایی در آن زمان گزارش نشد و در سال 2023 فاش شد و منجر به دستگیری میشرا از بنگلور شد. این حادثه همچنین باعث شد که DGCA جریمه نقدی 30 میلیون روپیه ای برای ایر ایندیا اعمال کند و مجوز خلبانی را به مدت 3 ماه به حالت تعلیق درآورد.

به گزارش IANS، آرون کومار، رئیس اداره کل هوانوردی غیرنظامی (DGCA) حادثه ادرار ایر هند را “تأسف بار” توصیف کرد و گفت که تلاش‌هایی برای سرپوش گذاشتن بر آن وجود داشت که نیازی به آن نبود. بر اساس گزارش ها، خدمه ایر ایندیا قربانی را وادار به مذاکره با متهم کردند و متهم بابت این حادثه عذرخواهی کرد و به قربانی غرامت پرداخت کرد.

کومار گفت که از ابتدا نباید این اتفاق می افتاد، اما این یک “حادثه ناگوار” بود. وی افزود: عدم اجرای قوانین از سوی شرکت های هواپیمایی منجر به این حادثه شد. رئیس DGCA در ادامه گفت: به شرکت هواپیمایی دستور داده شده تا دستورالعمل‌های لازم را دنبال کند و الزامات هواپیمایی کشوری را انجام دهد.

در این مورد (با اشاره به حادثه ادرار)، کومار گفت که “همه شکست خوردند” زیرا “پرونده گزارش نشد و مردم سعی کردند آن را پنهان کنند”. DGCA در حین صحبت با رسانه ها گفت که نیازی به چنین کاری نبود، زیرا این اتفاق به دلیل شیطنت شخصی رخ داده بود و خطوط هوایی فقط باید این حادثه را گزارش می کردند.

رئیس سابق DGCA همچنین مشکلات موتور در آغاز تصدی خود را جدی‌ترین مشکلی که با آن مواجه بوده است بازگو کرد. کومار به رسانه ها گفت که موتورهای پرت اند ویتنی (PW) دو شرکت هواپیمایی بزرگ دچار مشکل شدند و پس از چندین جلسه با سازنده هواپیما و سازنده موتور مربوطه، همه موتورهای معیوب تعویض شدند.

Shirley Bond

خواننده Wannabe. ماون غذا. طرفدار فرهنگ پاپ علاقه مندان به تلویزیون درونگرا. تنظیم کننده. پیشگام موسیقی. متفکر معتبر.

تماس با ما